Gå till innehåll

J9 turnar 2 par what to do?


sentenced

Recommended Posts

Spelat en stund men har ingen koll på fi som vanligt :) Tänkte bara höra vad folk tycker är standard på turn med denna bräda mot okänd fi när han bettar in i mig:

 

** Game ID 1580541080 starting - 2007-08-28 21:27:28

** Flying Low [ Hold 'em ] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- intrarob sitting in seat 1 with $21 .26 [ Dealer ]

- hercule_P sitting in seat 2 with $9 .60

- longluva2 sitting in seat 3 with $11 .80

- bart_fus sitting in seat 4 with $26 .78

- HERO sitting in seat 5 with $43 .19

- spite02 sitting in seat 6 with $27 .38

 

hercule_P posted the small blind - $0.10

longluva2 posted the big blind - $0.20

 

** Dealing card to HERO: Jd 9d

bart_fus folded

HERO raised - $0.80

spite02 folded

intrarob folded

hercule_P called - $0.80

longluva2 folded

 

** Dealing the flop: Jc Qh 7d

hercule_P checked

HERO bet - $1.20

hercule_P called - $1.20

 

** Dealing the turn: 9h

hercule_P bet - $2.00

HERO ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du raisar ju till 4x BB till att börja med med J9 suited och hamnar HU. Bad play. Fyyy. Syna kanske, kasta skulle jag nog, speciellt på så låg nivå där folk spelar så kasst.

 

Som spelat skulle jag dega mot hans lilla stack. Har du fel har du fel, men oftast har du nog bäst hand här. Du slår stegdrag, AJ, AQ, A7, A9, alla par som ej träffat bordet.

 

Det enda som slår dig är egentligen set, vilket han antagligen inte har speciellt ofta här, samt Q-J-9-7 och 108.

 

Nej, som sagt, dega, och spela bättre händer, eller bättre positioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du raisar ju till 4x BB till att börja med med J9 suited och hamnar HU. Bad play. Fyyy. Syna kanske, kasta skulle jag nog, speciellt på så låg nivå där folk spelar så kasst.

 

Som spelat skulle jag dega mot hans lilla stack. Har du fel har du fel, men oftast har du nog bäst hand här. Du slår stegdrag, AJ, AQ, A7, A9, alla par som ej träffat bordet.

 

Det enda som slår dig är egentligen set, vilket han antagligen inte har speciellt ofta här, samt Q-J-9-7 och 108.

 

Nej, som sagt, dega, och spela bättre händer, eller bättre positioner.

 

Inte många rätt i den texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du raisar ju till 4x BB till att börja med med J9 suited och hamnar HU. Bad play. Fyyy. Syna kanske, kasta skulle jag nog, speciellt på så låg nivå där folk spelar så kasst.

 

Som spelat skulle jag dega mot hans lilla stack. Har du fel har du fel, men oftast har du nog bäst hand här. Du slår stegdrag, AJ, AQ, A7, A9, alla par som ej träffat bordet.

 

Det enda som slår dig är egentligen set, vilket han antagligen inte har speciellt ofta här, samt Q-J-9-7 och 108.

 

Nej, som sagt, dega, och spela bättre händer, eller bättre positioner.

 

Värsta jag hört någon gång. du har faktiskt inte ett enda rätt. IG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

J-9 i färg funkar bara bra i multipotter, och då är det ingen idé att höja om du inte sitter på knappen. Syna istället och hoppas på att fler går med.

 

På flop bör du checka. Om någon betar så kan du syna om beten är på runt en tredjedel eller mindre, annars lägger du dig. På turn får du ta och höja Hercules bet för att få information samt driva ut alla andras händer. Om Hercules eller någon bakom dig höjer tillbaks bör du lägga dig, eftersom du troligen är slagen av en stege (om du inte kör mot glada gamblers förstås, i vilket fall du naturligtvis synar).

 

Får du en syn av Hercules, och han checkar river bör du värdebeta ditt tvåpar. Checkhöjer han bör du lägga dig illa kvickt. Om han istället väljer att beta rakt ut med en modest summa kan du syna, men om summan är stor ska du lägga dig.

 

Det mesta beror dock förstås vilken spelartyp som hercules är. Skulle vara bra om man fick någon sådan info av OP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...