Gå till innehåll

Klubbens överlevnad?


slimman58

Recommended Posts

Till alla medlemmar i Hofors BadBeaters.

 

På försommaren fick jag en räkning från VATTENFALL som var vår tidigare leverantör av el, denna räkning var en avläsningsnota för att vi nu gått över till en annan leverantör som jag lyckats få ett bättre avtal med. Till min stora förvåning var sluträkningen från VATTENFALL på hela 22835:-Skr. De påstod att vi gjort av med 40 000 Kw/h mer än vad vi betalat för !??. Jag reagerade direkt och ringde upp vattenfall och fick prata med dem. Kom överens att jag skulle skicka alla månadsavläsningar som gjorts mellan sommaren 2006 till Mars 2007, som tur var har våran Fastighetsägare läst av varje månad i flera år. Man gick igenom månaderna och kom fram till att det skilde bara markant, så vi fick ner skulden till 21300 ca: Så där har ni förklaringen varför vi hade det så kallt i lokalen i vintras, vi märkte av att det gick åt för mycket Kw. redan då. Så för att göra historien kort så har jag fått till en deal med vattenfall att betala av skulden på 3st. månadet alltså till Oktober 2007.

Detta mina damer och herrar medför att vi måste betala 7000:- Skr. varje månad fr.o.m den 31 augusti + alla andra räkningar (Hyra,TV,tele,internet,mm.) SÅ ni förstår att vi har hamnat i en jobbig sits...

Jag vill med detta info tala om för er medlemmar hur det ligger till, vi skall på Lördag den 1 Sept. innan tävlingen ha ett extra styrelsemöte angående den uppkomna situationen. Så vad jag vill är ATT, om ni medlemmar som har någon ide eller annan lösning på problemet skriv ner detta eller lägg fram detta till mig eller någon annan i styrelsen så vi kan ta upp detta på mötet på Lördag. För det handlar igentligen om klubbens överlevnad, för inte fan skall vi behöva klappa igen pga. av att ett bolag tar ut en för hög avgift samt att vi inte har haft ett riktigt bra uppvärmnings system av lokalen. Jag har fört en diskussion med fastighetsägaren om värmen och han har lovat oss att sätta in en värmepump nu i höst, så att vi skall få en bra jämn värme till rimlig kostnad i lokalen. Så nu slår vi våra kloka huvuden ihop för det här SKALL vi KLARA av.

 

Mvh.

Ordförande i Hofors BadBeaters

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det räcker med att ni kommer med små förslag t ex sälja matchlotter eller någonting annat som era andra föreningar gör för att hova in cash.

När vi väl får in förslagen så beslutar vi om saken på mötet.

 

OBS!! Inge Bingolotts försäljning för min del:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Howdy Hoforsare, tråkigt med ekonomin men jag tänkte jag skulle ge som förslag att öka rake'n och höja priset i kiosken under de månader som det rör sig om.

 

Om ni är sugen att anordna en större turnering (typ 1.000 poängs) så kan jag hjälpa till att göra lite reklam här i Borlänge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Bumlebjörn

 

Skall ha det i minnet till nästa gång,jag vet att vi är lite billiga det var det som var tanke med klubben att alla skulle ha råd, men vi kanske måste höja allt nu när det inte finns någon riktig SPONSRING. Men som sagt vi skall lösa detta, jag lovar dig. Vi är ett gäng sega gubbar och kärringar.

 

Mvh.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...