Gå till innehåll

NL100 - JJ - Är jag slagen 2????


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (9 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com

 

Button ($145.35)

SB ($228.85)

Hero ($77)

UTG ($101.50)

UTG+1 ($36.90)

MP1 ($133.10)

MP2 ($20.90)

MP3 ($103.65)

CO ($55)

 

Preflop: Hero is BB with Jc, Jd.

UTG raises to $4, 7 folds, Hero calls $3.

 

Flop: ($8.50) Tc, 7h, 5s (2 players)

Hero checks, UTG bets $7, Hero calls $7.

 

Turn: ($22.50) 2d (2 players)

Hero checks, UTG bets $15, Hero calls $15.

 

River: ($52.50) Kh (2 players)

Hero checks, UTG bets $52, Hero folds.

 

Final Pot: $104.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på hur många händer du har pån. Men iaf jag höjer på flopp mot den och foldar vid omslag. Men just nu suger jag på CG.

 

Varför ska du höja floppen? det är inte direkt så att fi sitter och trycker på AT här, hans HD är nog AK,TT+ UTG om ens så vid, kan vara QQ+,AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska du höja floppen? det är inte direkt så att fi sitter och trycker på AT här, hans HD är nog AK,TT+ UTG om ens så vid, kan vara QQ+,AK.

 

Jag tror nog att HDn är mer åt QQ+, AQ+ med de statten han uppgav. Och man kan kanske få Fi att lägga AQ/AK där vid höjning. Eller ?

 

I vilket fall som, så verkar det dumt att syna sig fram till river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att HDn är mer åt QQ+, AQ+ med de statten han uppgav. Och man kan kanske få Fi att lägga AQ/AK där vid höjning. Eller ?

 

I vilket fall som, så verkar det dumt att syna sig fram till river.

 

Vi betalar så mycket som möjligt när vi ligger efter och han kommer billigt undan med AK/AQ. Nice :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betydligt bättre att syna turn än att höja floppen om man vill få värde av AQ/AK. Kostar lika mycket om man är bakom, man kan faktiskt få värde från en andratunna istället för att fi helt enkelt lägger floppen och inte många skjuter en tredje tunna tomma. Tveksamt dock om nitarnas nit ens öppnar AQ här, tror att han limpar den i så fall. Tänk på att 5% PFR innebär kanske 2-3% PFR UTG vilket bara täcker in AK och QQ+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi betalar så mycket som möjligt när vi ligger efter och han kommer billigt undan med AK/AQ. Nice :roll:

 

Eller blir utdragna. :mrgreen:

 

Betydligt bättre att syna turn än att höja floppen om man vill få värde av AQ/AK. Kostar lika mycket om man är bakom, man kan faktiskt få värde från en andratunna istället för att fi helt enkelt lägger floppen och inte många skjuter en tredje tunna tomma. Tveksamt dock om nitarnas nit ens öppnar AQ här, tror att han limpar den i så fall. Tänk på att 5% PFR innebär kanske 2-3% PFR UTG vilket bara täcker in AK och QQ+.

 

OK. Jag har alltid tyckt det varit bätttre att ta reda på var man är, men det är klart, håller nog med om HDn där och förstår hur du menar. Jag skrev ju att jag suger på CG just nu.

 

Rest my case.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja slagen är du nog alltid här, spelet preflop och flop är helt standard men turn bör du nog vika, om inte alltid så iaf ibland, om han inte har väldigt hög continuation bet turn stat. river instafoldas!

 

Det har han nog garanterat med den PFR%-en... Ganska irrelevant för turnbeslutet imo, vi kan helt enkelt inte syna om han inte skjuter exakt hela sin HD igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhh, nej.

 

Typ sa jag.

 

Mot hans HD är det inte stor skillnad mellan JJ och 22

 

452,048,256 games 0.016 secs 28,253,016,000 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 33.293% 33.00% 00.29% 149194116 1305210.00 { 22 }

Hand 1: 66.707% 66.42% 00.29% 300243720 1305210.00 { JJ+, AQs+, AKo }

 

 

400,679,136 games 0.047 secs 8,525,088,000 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 38.383% 36.95% 01.43% 148060608 5730870.00 { JJ }

Hand 1: 61.617% 60.19% 01.43% 241156788 5730870.00 { JJ+, AQs+, AKo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att 3 betta JJ här som jag ser det är att man förvandlar handen till en bluff eftersom man har så dålig equity mot hans öppnings HD som jojje2k visat (och att 3bet bluffa en hyffsat aggressiv nit är ju bland de sämre sakerna man kan ta sig för som pokerspelare).

 

Problemet är att du inte vet att han är nit eftersom OP inte berättar över hur många händer han har dessa stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...