Gå till innehåll

Lås tack!


gibbsson

Recommended Posts

  • Svars 819
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första dagen som jag gick plus denna månaden!

 

Allt började som vanligt och jag funderade på att ta ett break från pokern några dagar. Sen vände det lite och jag kom till finalbordet i 22r.

Första finalbordet på väldigt länge, med 3 kvar händer vadå? Då går strömmen! Härligt!

Ringer och väcker en polare som får ta över:-P. Blev en 2a plats.

Kvalade till ftops, gick sådär. Min plats kostade 1800 innan jag hade kvalat färdigt:oops:.

 

Låg bra till i 55k på ftp men det höll inte.

Hittade ett till finalbord i kvällens sista turre. Blev 7a i 100r A10vs66. Finalbordet hade ett riktigt sjukt startfält.

 

9. JRD312 8. Sowerss 7. eisenhower1 6. hausling 5.Joval Gent 4. djk123

3. LukeFromB13. Nu gör jcamby33 och westmenloAA upp om segern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYYYYYYYYYY FAN bubblat allt som vanligt idag.. här är bubblan i $200 speed på ftp. Bubblade även 100r i vanlig ordning, även 22r på party semibubblades.

 

Men först en rolig hand från ett finalbord på ongame 100+8. Utg höjer standard, jag slår om till 8-9k med JJ då ställer bb all in med 15-16k TOTALT. Han har A2s.. HAHA klart det kommer A på bordet. När jag åkte var han i ledningen:rolleyes:.

 

Bubbelhanden ftp.

 

Full Tilt Poker Game #4187512700: Turbo $20K Guarantee (31228095), Table 2 - 400/800 Ante 100 - No Limit Hold'em - 19:20:52 ET - 2007/11/15

Seat 2: eisenhower1 (7,255)

Seat 3: ivanauskas (17,632)

Seat 4: Gibbus (10,196)

Seat 5: mjlil81 (9,410)

Seat 6: teamfranklin2k5 (13,018)

eisenhower1 antes 100

ivanauskas antes 100

Gibbus antes 100

mjlil81 antes 100

teamfranklin2k5 antes 100

ivanauskas posts the small blind of 400

Gibbus posts the big blind of 800

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to eisenhower1 Jack of DiamondsJack of Clubs

mjlil81 folds

teamfranklin2k5 raises to 1,899

eisenhower1 raises to 7,155, and is all in

ivanauskas has 15 seconds left to act

ivanauskas is sitting out

ivanauskas has timed out

ivanauskas folds

Gibbus folds

ivanauskas has returned

teamfranklin2k5 calls 5,256

eisenhower1 shows Jack of DiamondsJack of Clubs

teamfranklin2k5 shows King of ClubsJack of Hearts

*** FLOP *** 10 of Clubs6 of Diamonds6 of Clubs

*** TURN *** 10 of Clubs6 of Diamonds6 of ClubsQueen of Diamonds

*** RIVER *** 10 of Clubs6 of Diamonds6 of ClubsQueen of Diamonds9 of Diamonds

eisenhower1 shows two pair, Jacks and Sixes

teamfranklin2k5 shows a straight, King high

teamfranklin2k5 wins the pot (16,010) with a straight, King high

eisenhower1 stands up

er1988 sits down

er1988 adds 13,225

Kjappepenger sits down

Kjappepenger adds 14,385

*** SUMMARY ***

Total pot 16,010 | Rake 0

Board: 10 of Clubs6 of Diamonds6 of ClubsQueen of Diamonds9 of Diamonds

Seat 2: eisenhower1 (button) showed Jack of DiamondsJack of Clubs and lost with two pair, Jacks and Sixes

Seat 3: ivanauskas (small blind) folded before the Flop

Seat 4: Gibbus (big blind) folded before the Flop

Seat 5: mjlil81 folded before the Flop

Seat 6: teamfranklin2k5 showed King of ClubsJack of Hearts and won (16,010) with a straight, King high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket allihopa:D.

 

Kanske lägger upp lite händer från turren nästa gång jag är vid denna datorn:-).

 

Givetvis grymt nöjd med klonken, tilt att jag hade bytt bort 50% innan.

Tyvärr bar det inte hela vägen fram till en ny avatar:-P, men plötsligt har min sämsta månad blivit till gröna siffror.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom en artikel på p5s idag om FTOPS, här är det viktigaste::mrgreen:

 

Last but certainly not least was the FTOPS Main Event, hosted by Lee Watkinson. Over half of the roughly 70 FullTilt pros came out to play, along with 4,300 others hopefuls (there were 4,371 total entrants, to be exact).

 

Swede ATM4Life (Conspiracy på pf) went out just afterward in 12th for $20,981. Also winning $20,981 was imawhale26 from Chicago, who took a bittersweet 10th place.

 

At the final table, three P5'ers remained: 78th ranked eisenhower1 from Sweden, kavicarter from New Jersey, and itssuited (fkscreennames on FullTilt and aaaaaaaa on PokerStars) from Massachusetts. Eisenhower1 went out in 5th after this hand: eisenhower1 made a standard raise and was called by fkscreennames. The flop was 5h3h10h. Fkscreennames checked, and eisenhower1 bet 324,000. Fkscreennames called. The turn was the 9d. Again, fkscreennames checked, and then eisenhower1 bet 700,000. Fkscreennames raised all in, and eisenhower called with Ah10s for a pair of tens. Fkscreennames showed KhQh for the flush, and the river was of no consequence, sending eisenhower1 to the rail with $90,261.

 

Hade en knivig hand på finalbordet där jag weak/tight som jag är folda AK pre:shock:.

Situationer var ungefär såhär:

Bullyn(som vann) höjer upp i tidig pos, jag slår om med AK i sen pos till 550k? med 2,7?miljoner bakom. Han ställer in ca 3,6 miljoner. Detta var med 9 man kvar på finalbordet och snittstacken var runt 1,5 miljoner. Valde att vika för att grinda vidare och klättra på prislistan.

Tankar kring detta?

 

I en gratualationstråd berättade vinnaren att han ska lägga ut en video på pxf. Jag svarade i tråden och fick oväntat svar från Johnny Bax. Enligt Bax var det ett move:( Kul med lite beröm dock:)

 

by eisenhower1 on 11/19/2007 18:02

 

Congrats, VWP!

 

I'm looking forward to see your video on pxf.

To be honest, I aint gonna get much sleep until I know what you had in some situations;)

 

gg

 

by JohnnyBax on 11/19/2007 19:19

 

Eisenhower,

 

Trust me, you will get a lot less sleep when you see what he had.

 

BTW, you played great like usual.

 

 

Bax

 

Inget spel idag, kollat på Sverige-Estland:lol:

 

Genast började tankarna flyga iväg till nästa sommar. Åka till EM, eller spela WSOP? Kanske att man hinner med både och!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattis till 5e platsen, ang ak-handen: tycker det är helt rätt att lägga(beror visserligen på vad pengarna betyder för en, om man helt vill gå för vinst vill säga), en jävla skillnad o sluta 9a en 5a som du gjorde i pengar, la själv både jj och aq pre med 5 kvar mot 2 som jag båda täckte(dock inte med jätte mkt), just för att klättra i pengarna då jag låg bra till då. detta är dock min åsikt och jag kan ha fel.. men syna enn allin med en tveksam hand där man kanske inte vet riktigt var man står när skillnaden till nästa nivå är 15-30k$ är lite för vågat för mig..

 

btw: sverige-estland, vilken sport var det?:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattis till 5e platsen, ang ak-handen: tycker det är helt rätt att lägga(beror visserligen på vad pengarna betyder för en, om man helt vill gå för vinst vill säga), en jävla skillnad o sluta 9a en 5a som du gjorde i pengar, la själv både jj och aq pre med 5 kvar mot 2 som jag båda täckte(dock inte med jätte mkt), just för att klättra i pengarna då jag låg bra till då. detta är dock min åsikt och jag kan ha fel.. men syna enn allin med en tveksam hand där man kanske inte vet riktigt var man står när skillnaden till nästa nivå är 15-30k$ är lite för vågat för mig..

 

btw: sverige-estland, vilken sport var det?:D

 

JJ handen såg jag, kommer inte exakt ihåg hur den spelades, men fick en liten chock när du skrev att du la JJ. Du skrev sen i chaten hur viktigt det var för dig att klättra vidare och att du inte ville komma i 50/50 lägen.

Förstår absolut att du kände så, men dumt att be om fler omslag;).

 

Om du har handen sparad så lägg upp den i min dagbok. Intressant att kolla på den i efterhand. Du får gärna posta alla händer du spelade mot mig, kommer säkert ihåg vad jag hade:D.

På söndag kommer jag till den datorn jag spelade ifrån, kanske jag kan leta fram några hhs då.

 

Ang. Sverige-Estland: trodde att alla visste att en spelare i det svenska fotbollslandslaget gjorde en groda efter Spanienmatchen: "Nu glömmer vi Spanienmatchen och lägger all energi på Estlandsmatchen" (eller nått liknande).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att kallsyna från början om du ska vika mot allin? Iofs så tror man ju verkligen inte att han ska göra nått move i det läget. Vet fan inte asså, men reraisefolda AK är fan inget man vill göra :-P

 

Givetvis är det en mardröm att re-raise/folda AK pre. Men att bara syna med AK mot en bully i detta läget kändes rätt kallt faktiskt, då han måste folda de flesta mothugg han får.

Är lite osäker på vilken pos jag hade, ska leta fram handen nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...