Gå till innehåll

NL200 SH - Två händer med starka drag på turn


Recommended Posts

Antingen är min image rätt lösaggro, eller så synar folk bara med alla par på floppen iaf, så har spelet vart iaf. Jag har stängt av en del potter på turn mot en floppsyn och torskat mot typ mellanpar med 95 och sånt. Mycket limpande har också setts. Jag har lyckats få hem en del potter pre och på flop, vilket ju känns bra.

 

Här är två händer som jag tycker är på ett eller annat sätt likvärdiga, dock olika =). Inga riktiga hh:s att erbjuda... :cry: :cry:

 

 

HH1:

 

fi limpar MP

Jag med :Ah::Kh: slår upp till $10

Bara fi synar

 

Flopp :Qh::5c::4s:

 

Fi check

Jag bet $17

Fi syn

 

Turn :Qh::5c::4s::Jh:

 

Fi check

Jag ?

 

 

HH2:

 

Jag raise $8 på knappen med :Js::9s:

Fi syn på BB

 

Flopp :Ts::3c::6c:

 

Fi check

Jag bet $15

Fi syn

 

Turn :Ts::3c::6c::8s:

 

Fi bet $15 (pott ca $45)

Jag?

 

 

Är det ett lätt beslut att ta gratiskort/billigt kort mot passiva fi, eller ska det bombas?

 

Kommer inte riktigt ihåg hur det låg till med stackstorlekar, så vi gör så här:

 

HH1A: fi har 100BB

HH1B: fi har 50BB

 

HH2A: fi har 100BB

HH2B: fi har 50BB

 

 

Edit 2:

 

Om vi betar, fi synar, turn blankar och fi checkar?

Om vi checkar, turn blankar, och fi checkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand1 bet om fi har 100bb, check om fi har 50bb, om du inte har bra read att fi floatar med/låga par på flopp men lägger dom mot 2nd barrel. Slowplayar fi set ofta så blir det väl check dock, ganska readbetonat denna hand, bägge funkar.

 

hand2, bet alla gånger både 50bb och 100bb, och ganska stor bet (ganska exakt potsize), du vill få han att slänga drag och låga par helt enkelt, och även om han inte gör det är det inte hela världen. check här känns värdelöst om du nu inte tror fi synar ner med ess-hög lr nåt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand1 bet om fi har 100bb, check om fi har 50bb, om du inte har bra read att fi floatar med/låga par på flopp men lägger dom mot 2nd barrel. Slowplayar fi set ofta så blir det väl check dock, ganska readbetonat denna hand, bägge funkar.

 

hand2, bet alla gånger både 50bb och 100bb, och ganska stor bet (ganska exakt potsize), du vill få han att slänga drag och låga par helt enkelt, och även om han inte gör det är det inte hela världen. check här känns värdelöst om du nu inte tror fi synar ner med ess-hög lr nåt

 

I hand 2 betar fi ut, så det är raise/syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar nog båda händerna. Eftersom draget kommer som bakdörrsdrag är nog de implicita högre än om draget funnits på floppen. Dessutom är dragen tillräckligt starka för att bara syna med.

 

Du kan inte checka bakom i hand 2.

 

Betar i hand 1 runt 3/4 pott.

 

Raise till runt 45 i hand 2.

 

Oavsett Fi:s stackstorlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oh, missade vad som hände hand2, syn om fi är short och ställ blank river om fi checkar (känns som att han sitter på drag/lågt par och aldrig släpper turn, finns inge vidare värde å ställa då). raise om fi är djupare, då har du både fe och god chans att stacka av med gömda drag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...