ulaf Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Antingen är min image rätt lösaggro, eller så synar folk bara med alla par på floppen iaf, så har spelet vart iaf. Jag har stängt av en del potter på turn mot en floppsyn och torskat mot typ mellanpar med 95 och sånt. Mycket limpande har också setts. Jag har lyckats få hem en del potter pre och på flop, vilket ju känns bra. Här är två händer som jag tycker är på ett eller annat sätt likvärdiga, dock olika =). Inga riktiga hh:s att erbjuda... :cry: HH1: fi limpar MP Jag med slår upp till $10 Bara fi synar Flopp Fi check Jag bet $17 Fi syn Turn Fi check Jag ? HH2: Jag raise $8 på knappen med Fi syn på BB Flopp Fi check Jag bet $15 Fi syn Turn Fi bet $15 (pott ca $45) Jag? Är det ett lätt beslut att ta gratiskort/billigt kort mot passiva fi, eller ska det bombas? Kommer inte riktigt ihåg hur det låg till med stackstorlekar, så vi gör så här: HH1A: fi har 100BB HH1B: fi har 50BB HH2A: fi har 100BB HH2B: fi har 50BB Edit 2: Om vi betar, fi synar, turn blankar och fi checkar? Om vi checkar, turn blankar, och fi checkar? Citera
strater Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 hand1 bet om fi har 100bb, check om fi har 50bb, om du inte har bra read att fi floatar med/låga par på flopp men lägger dom mot 2nd barrel. Slowplayar fi set ofta så blir det väl check dock, ganska readbetonat denna hand, bägge funkar. hand2, bet alla gånger både 50bb och 100bb, och ganska stor bet (ganska exakt potsize), du vill få han att slänga drag och låga par helt enkelt, och även om han inte gör det är det inte hela världen. check här känns värdelöst om du nu inte tror fi synar ner med ess-hög lr nåt Citera
Jerico Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jag bettar hand 1 oavsett fi's stack. Hand 2 synar jag nog hans bet bara, särskilt med 50bb, med 100bb kan man eventuellt göra ett move, men fi är passiv så det är nog en dålig idé. Citera
ulaf Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 hand1 bet om fi har 100bb, check om fi har 50bb, om du inte har bra read att fi floatar med/låga par på flopp men lägger dom mot 2nd barrel. Slowplayar fi set ofta så blir det väl check dock, ganska readbetonat denna hand, bägge funkar. hand2, bet alla gånger både 50bb och 100bb, och ganska stor bet (ganska exakt potsize), du vill få han att slänga drag och låga par helt enkelt, och även om han inte gör det är det inte hela världen. check här känns värdelöst om du nu inte tror fi synar ner med ess-hög lr nåt I hand 2 betar fi ut, så det är raise/syn. Citera
sunkig Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Checkar nog båda händerna. Eftersom draget kommer som bakdörrsdrag är nog de implicita högre än om draget funnits på floppen. Dessutom är dragen tillräckligt starka för att bara syna med. Citera
minucci Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Checkar nog båda händerna. Eftersom draget kommer som bakdörrsdrag är nog de implicita högre än om draget funnits på floppen. Dessutom är dragen tillräckligt starka för att bara syna med. Du kan inte checka bakom i hand 2. Betar i hand 1 runt 3/4 pott. Raise till runt 45 i hand 2. Oavsett Fi:s stackstorlek. Citera
strater Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 oh, missade vad som hände hand2, syn om fi är short och ställ blank river om fi checkar (känns som att han sitter på drag/lågt par och aldrig släpper turn, finns inge vidare värde å ställa då). raise om fi är djupare, då har du både fe och god chans att stacka av med gömda drag Citera
Recommended Posts