devalanteriel Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jahopp frågorna besvarade, målet är att slå Ängeln:) Det gick ju... sådär. Citera
Skanke Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Förbannade utslagsfrågehelvete:) Citera
Ängeln17 Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jahopp frågorna besvarade, målet är att slå Ängeln:) Inte ens i närheten Citera
Rammy Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Klart man sätter färgen på boxershortsen . Tog samma färger jag själv hade på mig vid tillfället Tvättiden vill jag inte förklara mina kunskaper i... Men var lite rädd är ett bra tips Citera
devalanteriel Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Slussen stängs kl 20 eftersom jag ska iväg och göra annat senare under lördagkvällen. Citera
devalanteriel Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 ... och där tog tävlingen slut, nu ska jag iväg, grattis och tack för högt deltagande! Någon som gör en ny? Citera
flång_nytt Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Men vi måste ju få di rätte svaren ju! Googlade mej blå i fejan men hittade inte färgen på dina boxers nånstans... Citera
Skanke Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Men vi måste ju få di rätte svaren ju! Googlade mej blå i fejan men hittade inte färgen på dina boxers nånstans... Citera
flång_nytt Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Neeeeejjjj! Gissade på kålgröna med tomtar på. Så nära... Citera
devalanteriel Postad 26 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Just ja, korrekta svar också... 1. Varifrån är Peter Gade och vilken sport sysslar han med?* Danmark, Badminton. 2. Vad i helvete är Sunn O)))? Ett amerikanskt drone metal-band. 3. Smax är en spin-off till vad? Top 10, en serie av Alan Moore (V for Vendetta- och From Hell-killen). 4. Vem skrev Stäppvargen och vilken svensk spelade huvudrollen i filmatiseringen?* Herman Hesse, Max von Sydow. 5. Ramlösa ägs av ...? Carlsberg. 6. När bröt det senaste inbördeskriget i Liberia ut? 1999. En som klarade. Hoppas att det inte var en gissning. 7. Euron används av hur många länder? Jag gav rätt för både 18 och 19 eftersom det är lite oklart om Kosovo borde räknas. 8. Vilka två färger är det på de boxers jag har på mig just nu?* (gissningar på gult eller brunt ger tre minuspoäng) Gröna och vita. 9. Den talande dödskallen Murray tillhör vilken spelserie? Monkey Island. 10. Vilken krydda ingår alltid i bearnaisesås? Dragon. 11. IK och EA står för?* Ingvar Kamprad, Elmtaryd, Agunnaryd. 12. Quetzalcoatl är en gud i vilket folks religion? Aztekernas. Många svarade maya, vilket är fel. De dyrkade visserligen i princip samma gud, men där hette den Kukulkán. 13. Vad heter den här tavlan och vilken fransk neoklassicist målade den?* (efternamn räcker) Ingen som tog den här... Jean-Léon Gérôme, tavlan heter Pygmalion och Galatea. 14. Ian Matthias Bavitz är mer känd under vilket namn? Aesop Rock, amerikansk hip-hopare. Utslagsfråga: FUCK, borde ha tvättat men jag skrev quiz istället. Hur många minuter har gått sedan min tvättid gick ut? 9 minuter. Men jag skrev faktiskt inte quiz under hela den tid jag inte tvättade. Citera
SaInT Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Bara jag som tyckte mer om musikquizarna? Mer musikquizar åt folket! Citera
thestonk Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Fråga 7: 18 eller 19 länder? Då räknar du med länder/stater/furstendömen plus de ställen som "lånar" euron utan EU:s tillåtelse (t ex Kosovo, Montenegro)? I så fall vill jag ändra mitt svar till: De flesta av världens länder använder Euron Citera
Rammy Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Just ja, korrekta svar också... 6. När bröt det senaste inbördeskriget i Liberia ut? 1999. En som klarade. Hoppas att det inte var en gissning. Semi-gissning , visste att det var där i krokarna, därav frågetecknet efter mitt svar =) Citera
devalanteriel Postad 26 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Fråga 7: 18 eller 19 länder? Då räknar du med länder/stater/furstendömen plus de ställen som "lånar" euron utan EU:s tillåtelse (t ex Kosovo, Montenegro)? I så fall vill jag ändra mitt svar till: De flesta av världens länder använder Euron Ja. (Kosovo,) Montenegro och Vatikanstaten. Citera
devalanteriel Postad 26 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Bara jag som tyckte mer om musikquizarna? Mer musikquizar åt folket! Det ska väl gå att ordna, det är ju mitt ämne... men någon annan får göra något först. Citera
Recommended Posts