Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Omaha Pot Limit ($0.50/$1.00) - 2007/08/23 - 03:22:43 (ET)

Table 'Mars' 6-max Seat #4 is the button

Seat 2: mednieks ($168.35 in chips)

Seat 3: rebachin ($121.45 in chips)

Seat 4: Sharpe30 ($52 in chips)

Seat 5: fredde80 ($253.70 in chips)

Seat 6: silverbills ($139.70 in chips)

fredde80: posts small blind $0.50

silverbills: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to fredde80 Jack of Spades5 of SpadesJack of DiamondsAce of Spades

mednieks: raises $2.50 to $3.50

rebachin: calls $3.50

Sharpe30: raises $12 to $15.50

fredde80: calls $15

silverbills: folds

mednieks: calls $12

rebachin: calls $12

*** FLOP *** Jack of Clubs8 of Hearts9 of Hearts

Vi agerar först, vad gör vi här?

Postad

hmm, ser jobbigt ut.

Som spelat hade jag förmodligen checksynat flopp och tittat på turn hoppas på kåken, om den missar foldar jag förmodligen mot ytterligare en bet. Alternativt kanske leda för halvpott för att folda mot omslag, men jag vet inte.

Jag är fisk i omaha =)

Postad

Pass pre men väl på floppen låter jag shortien dega och går för c/r eller c/syn om någon av storstackarna stoppat in. Få in allt på något sätt helt enkelt. Topset tre, eller ännu bättre, fyrvägs går inte att vika.

Postad
Pass pre men väl på floppen låter jag shortien dega och går för c/r eller c/syn om någon av storstackarna stoppat in. Få in allt på något sätt helt enkelt. Topset tre, eller ännu bättre, fyrvägs går inte att vika.

Passar du denna pre? Jag passar den inte om det inte är mot 5 shorties, när folk är så här halvdjupa passar jag den inte.

Postad
Passar du denna pre? Jag passar den inte om det inte är mot 5 shorties, när folk är så här halvdjupa passar jag den inte.

Det är väl en ganska given fold mot en raise, syn och en reraise OOP. Handen är ju mer en sådan man vill se en billig flopp eller stjäla blindsen med. Ett set i knektar kommer ju heller aldrig att vara nötterna på rivern.

Postad
Det är väl en ganska given fold mot en raise, syn och en reraise OOP. Handen är ju mer en sådan man vill se en billig flopp eller stjäla blindsen med. Ett set i knektar kommer ju heller aldrig att vara nötterna på rivern.

och den första höjsaren kan höja igen och då har vi stoppat in 15 i onödan.

Postad

Men herregud , gå för C/R , du kan ändå inte syna ett potbet på 60 dollar för att sedan folda.

Kan gå med på att syna kanske ett 30-40 dollars bet och sedan folda på turn om han pottar eller liknande och du inte kåkar, men jag gillar c/r här.

Postad
jag hade synat ut till turn, hade jag inte fått in kåken där, så hade jag foldat mot en bet som vart över 10 dollar.

Grattis, du har vunnit tävlingen "dagens sämsta pokerråd på pf.nu".