Gå till innehåll

lite tips på utveckling


dempoo

Recommended Posts

har nu spelat poker då några år fast bara med polarna lite ibland för en hunk och nån free roll o så, men nu när jag fyllt 18 så har jag börjat spela nätpoker för typ 1 månad sen kanske. är riktigt intresserad och vill utveckla mitt spelande. började med att sätta in 25 dollars o har nu spelat upp det till 190 dollars genom lite tuneringar o cash games men nu till min fråga, sitter o lirar 0.05/0.10 casg games o skulle villa ha lite tips om när det är dags att flytta upp ett snäpp i bord? :roll:

 

edit: det är NL hold'em som liras =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2-3 bord tills du känner du hänger med i besluten och att du plussar.lätt i början att man råkar syna helt jävla fel hand för man inte hinner med riktigt.

 

plus att jag tyckte iaf att det blev stressigt när man helt plötsligt har action på 3-4 bord. att fatta dom rätta besluten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okok, provade att multi tabla lite imorse. 2 bord gick hur fint som helst plus att det var grymt mycket roligare för det vart lite mer action =D provade också 3 bord men då vart det lite stressigt när borden vart synkade o man fick nån tankeställare på nåt av bordena så hann man knappt med :D aja bara att nöta på, kommer vell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, då säger jag 2 bord ist då. Det beror helt på vad du klarar av att spela utan att tappa fokus på ditt spel. Jag antog att du var nybörjare, och att du därför skulle få det stressigt med 2 bord. Men om du hinner tänka igenom dina beslut och hålla koll på dina motspelare, så är nog 2 bord bättre. Dels för att du får bygga bank roll snabbare, och dels för att fler spelade händer = mer erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...