unfufu Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2007 Skämt åsido är det jobbigt tycker jag, men sajten tjänar ju på det... Att det är för ens eget "safety" är ju larvigt då de som sagt inte bryr sig om den vid insättningar... Först när man ska ta ut pengar så är säkerheten livsviktig. Det beror helt och hållet på vilken site du spelar på, siterna har väldigt höga krav på sig vad gäller pengatvätt (OBS! seriösa siter). Sedan så är det straffavgifter på kreditkortsinsättningar det blir chargebacks på eller som används vid frauds. Det är bekymrande att spelare som sätter in pengar på en site inte verkar bry sig om säkerheten, vare sig deras eller andras, och bara pangar på, sedan när det stöts på säkerhetskontroller så klagas det högljutt på diverse forum. Förstår ni inte att kontrollerna görs för ers skull? Skulle ni inte vilja att det INTE gick att göra deposits på era kreditkort om de hade blivit stulna? Är det verkligen så jobbigt med några dagars väntetid med att få ut sina pengar? Om ni spelar på en seriös sida som är baserade i EU med en licens på Malta, och nu menar jag inte var och varannan site som påstår sig vara skattefria för att de har ett kontor på Malta, utan de som klarat av de hårda kraven för att få en riktig spellicens av LGA, är alltid skyddade via lag, och ni som spelare kan alltid kontakta LGA och klaga eller göra en anmälan, det finns nämligen alltid, enligt lag, instruktioner och en mailadress till LGA på alla siter som har licens på Malta i terms and conditions. Sluta gnäll nu nån gång är ni snälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nimzowich Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2007 Är ju för din säkerthet dom gör så, och att dumpa siten för det kan ju vara synd då dom otroligt många vill ha dessa uppgifter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 24 Augusti , 2007 Förstår ni inte att kontrollerna görs för ers skull? Skulle ni inte vilja att det INTE gick att göra deposits på era kreditkort om de hade blivit stulna? Sluta gnäll nu nån gång är ni snälla. Märker du själv inte det orimliga i det du själv skriver? Om någon snor mitt kreditkort vill jag att han INTE ska få sätta in på pokersiten. Däremot får han GÄRNA ta ut pengarna och sätta in dem på mitt bankkonto igen. Pokersiterna kör tvärtomvarianten: de låter folk sätta in utan minsta kontroll. Sedan kan de chipdumpa eller bara förlora pengarna på casinodelen. No probs. Ska du däremot ta ut pengarna, där de kom ifrån, då ska de genast ha en massa uppgifter. Ologiskt och orimligt är ju bara förnamnet. Så att säga att 'kontrollerna görs för oss spelares skull' stämmer ju inte fullt ut. Självfallet beror de slappa insättningsreglerna på att väldigt mycket färre spelare skulle sätta in pengar om de var tvungna att skicka in en massa info först. Konspirationsteoretikern inom mig frågar sig också om krånglet med att ta ut pengar beror på att de gärna vill ge spelaren ett par extra tidsenheter att spela bort pengarna på (eller rakea om vi enbart snackar poker). Ett horribelt exempel är ju pacific poker som, iallafall förr, la pengarna i tre dagars dvala vid cash out då man kunde föra tillbaka pengarna till kontot(!). Först efter dessa tre dagar inleddes cash out processen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pommesxd Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2007 Jag fick nyligen ett mail från UB då dom spärrat mitt konto och ber mig skicka in allt detta för att få låsa upp det.. Men vad betyder dom 2 sista punkterna? We need you to send us: -A valid phone number where we can reach you -A scanned copy of a government issued ID (passport, driver license, etc). -A copy of the front and back of your credit card -A scan Copy of the most recent Hard Copy of you Credit Card Statement -And a copy of a Utility Bill so we can verify your address. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2007 Jag fick nyligen ett mail från UB då dom spärrat mitt konto och ber mig skicka in allt detta för att få låsa upp det.. Men vad betyder dom 2 sista punkterna? We need you to send us: -A valid phone number where we can reach you -A scanned copy of a government issued ID (passport, driver license, etc). -A copy of the front and back of your credit card -A scan Copy of the most recent Hard Copy of you Credit Card Statement -And a copy of a Utility Bill so we can verify your address. kopia på kontokorts utdrag kopia på nån räkning där adressen framgår Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fido Postad 28 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 28 Augusti , 2007 FFS. Snart fixar vi in i reglerna att inlägg som bara klagar på språk får infraction. Du förstår ju inlägget Agent Cooper, om du inte gör det så ignorera det. Däremot att klaga på språkpolisen är ok, trots att det är dubbelt fel? Eller kanske till och med trippelt fel, eftersom det inte bara är dubbelt offtopic, det är också fördumningsfrämjande? Om någon "skriver" ett inlägg som inte är vettigt skrivet, ska det inte då gå att påpeka detta för det sänker seriösiteten något fruktansvärt? Lås då hellre (ta bort?) frågor/inlägg som inte är skrivna på en vettig nivå. Detta: ffs vissa sajter vet hur man får kunder att fly. liksom hade jga vetat detta had ejag inte satt in alls. de kan välinte ha rätt att förbjuda mgi att ta ut tills jags kikat in ett statement är ju helt absurt att låsa mina pengar sådär. snyggt sätt att behandla nya kunder också. iaf vad för statement kan man skicka in? kopia från internetbank? Det innehåller ju varken en vettig fråga, en vettig förklaring till bakgrunden eller ens något vettigt alls. Blev så ilsk över det dumma ovanstående att jag tappade min tråd. Märker du själv inte det orimliga i det du själv skriver?Om någon snor mitt kreditkort vill jag att han INTE ska få sätta in på pokersiten. Däremot får han GÄRNA ta ut pengarna och sätta in dem på mitt bankkonto igen. Pokersiterna kör tvärtomvarianten: de låter folk sätta in utan minsta kontroll. Sedan kan de chipdumpa eller bara förlora pengarna på casinodelen. No probs. Ska du däremot ta ut pengarna, där de kom ifrån, då ska de genast ha en massa uppgifter. Ologiskt och orimligt är ju bara förnamnet. Så att säga att 'kontrollerna görs för oss spelares skull' stämmer ju inte fullt ut. Självfallet beror de slappa insättningsreglerna på att väldigt mycket färre spelare skulle sätta in pengar om de var tvungna att skicka in en massa info först. Konspirationsteoretikern inom mig frågar sig också om krånglet med att ta ut pengar beror på att de gärna vill ge spelaren ett par extra tidsenheter att spela bort pengarna på (eller rakea om vi enbart snackar poker). Ett horribelt exempel är ju pacific poker som, iallafall förr, la pengarna i tre dagars dvala vid cash out då man kunde föra tillbaka pengarna till kontot(!). Först efter dessa tre dagar inleddes cash out processen. Ytterst korrekt. Ett fall av dumhet i folksamling. Vi vaggas in i säkerhet av någonting som någon sagt, för inte kan det vara på annat sätt än de säger? Ändå är systemet uppbyggt så att det motarbetar de som spelar schysst och premierar de som vill mygla. Såklart ska kollen finnas när pengar dras FRÅN mitt konto, inte när de ska IN till det. Det är väl en jäfligt dum tjuv som för över chipdumpade pengar till ett stulet kort istället för till sig själv! Självklart förstår jag att en fördröjning vid insättning skulle kosta sajterna väldigt många kunder. Den dagen ditt kort blir stulen och någon 15-åring chipdumpar hela din senaste lön till sin kompis kommer du dock att uppskatta en extra kontroll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.