Gå till innehåll

Back spelar NL200-400


back

Recommended Posts

Andreas heter jag. Är 19 år och bor i Sundsvall. Jag har nu planer på att bli lite seriösare med pokern efter ett sommaruppehåll. Har ett heltidsjobb men har tänkt spela för att försöka vinna lite extra pengar för att förgylla vardagen. Kommer inte ha jättemycket tid över till poker men satsar på att spela 20k händer/månad.

 

Började spela poker på PartyPoker för ca. 2 år sedan. Fick då 50 dollar gratis och det är från dessa jag byggt upp bankrullen. Idag spelar jag NL $1/2- $2/4 eller ibland högre om det finns bra värde. Spelar idag uteslutande på Ladbrokes.

 

Det kortsiktiga målet är att bli helt trygg i mitt spel på $2/4 och det långsiktiga målet är att bli miljonär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Xylifonicum sitting in seat 1 with $368.28

- hero sitting in seat 2 with $355.75

- diller33 sitting in seat 4 with $109.31

- lyners18 sitting in seat 5 with $269.80 [Dealer]

- Axel83 sitting in seat 6 with $551.20

 

Axel83 posted the small blind - $1.50

Xylifonicum posted the big blind - $3.00

** Dealing card to hero: Jack of Clubs, King of Hearts

hero raised - $12.00

diller33 called - $12.00

lyners18 folded

Axel83 folded

Xylifonicum called - $12.00

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, Queen of Diamonds, King of Clubs

Xylifonicum checked

hero bet - $27.00

diller33 went all-in - $97.31

Xylifonicum folded

 

 

 

diller33 är 48/2/4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- nickyb_27 sitting in seat 1 with $54.91

- CrispyBicep sitting in seat 2 with $451.10

- abbes19 sitting in seat 3 with $384.40

- howarth sitting in seat 4 with $243.72

- spelme sitting in seat 5 with $728.60

- hero sitting in seat 6 with $492.00 [Dealer]

 

nickyb_27 posted the small blind - $2.00

CrispyBicep posted the big blind - $4.00

** Dealing card to hero: Ace of Clubs, 10 of Clubs

abbes19 folded

howarth called - $4.00

spelme folded

hero raised - $20.00

nickyb_27 folded

CrispyBicep folded

howarth called - $20.00

 

** Dealing the flop: Ace of Hearts, 3 of Diamonds, 4 of Spades

howarth checked

hero checked

 

** Dealing the turn: 7 of Spades

howarth bet - $25.00

hero called - $25.00

 

** Dealing the river: 2 of Spades

howarth bet - $98.00

 

 

Inga stats howarth. Ge gärna kommentarer på alla gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH1. Ser inte problemet mot en sådan fi på en sådan dragbräda och med sådan stack.

 

HH2. Gillar flopchecken, men såvida du inte vet att fi är aggressiv och kapabel till att skjuta tom på river så gillar jag raise på turn för att se var jag står. Vi har lyckats få fi att göra bort sig med $25-bet på turn i och med att vi checkade flop och nu vill jag definera min hand och försvara mot drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- nickyb_27 sitting in seat 1 with $54.91

- CrispyBicep sitting in seat 2 with $451.10

- abbes19 sitting in seat 3 with $384.40

- howarth sitting in seat 4 with $243.72

- spelme sitting in seat 5 with $728.60

- hero sitting in seat 6 with $492.00 [Dealer]

 

nickyb_27 posted the small blind - $2.00

CrispyBicep posted the big blind - $4.00

** Dealing card to hero: Ace of Clubs, 10 of Clubs

abbes19 folded

howarth called - $4.00

spelme folded

hero raised - $20.00

nickyb_27 folded

CrispyBicep folded

howarth called - $20.00

 

** Dealing the flop: Ace of Hearts, 3 of Diamonds, 4 of Spades

howarth checked

hero checked

 

** Dealing the turn: 7 of Spades

howarth bet - $25.00

hero called - $25.00

 

** Dealing the river: 2 of Spades

howarth bet - $98.00

 

 

Inga stats howarth. Ge gärna kommentarer på alla gator.

 

led ut floppen, hade scenariot antagligen blivit ett annat, såsom de blev tja.. jag hade nog vikt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH1. Ser inte problemet mot en sådan fi på en sådan dragbräda och med sådan stack.

Tänkte väl det jag också. Han hade färgdrag.

 

HH2. Gillar flopchecken, men såvida du inte vet att fi är aggressiv och kapabel till att skjuta tom på river så gillar jag raise på turn för att se var jag står. Vi har lyckats få fi att göra bort sig med $25-bet på turn i och med att vi checkade flop och nu vill jag definera min hand och försvara mot drag.

Tycker jag låter som en världigt dålig idé. Då måste det ju vara mycket bättre att betta ut på floppen som vanligt och på så sätt försöka få in mer pengar. Den linje du förspråkar kommer ju ge oss ett bet av honom men inte mer. Synar han turn-raisen är vi ju körda. Check på turn känns helt självklart.

 

led ut floppen, hade scenariot antagligen blivit ett annat, såsom de blev tja.. jag hade nog vikt..

Vill visa mig svag för att få värde från sämre ess samt hålla potten nere om vi har kicker-problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tycker jag låter som en världigt dålig idé. Då måste det ju vara mycket bättre att betta ut på floppen som vanligt och på så sätt försöka få in mer pengar. Den linje du förspråkar kommer ju ge oss ett bet av honom men inte mer. Synar han turn-raisen är vi ju körda. Check på turn känns helt självklart.

 

Du kan ju inte checka turn när han har betat ut? Synar han turn-raisen så vet vi att vi är körda och får i bästa fall hoppas på en check-check och showdown på rivern, annars fold. Om du bara synar turn så kommer FI beta alla rivrar och eftersom du inte har några händer på honom så får du gissa för $98 om du leder eller inte.

 

Som sagt, eftersom du inte har några händer på FI så gillar jag raise på turn. Låt oss anta att FI är en fisk och synar turn-raisen med en hand så som ett färgdrag, missar och checkar river som vi checkar ner med esset.

 

Alternativt std-linjen med CB och han check-synar flop, checka bakom på turn och syna blank river. Men just på denna bräda så gillar jag att checka bakom då och då för att maskera min hand och få bluffvärde på turn men dessutom undvika kickerproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju inte checka turn när han har betat ut? Synar han turn-raisen så vet vi att vi är körda och får i bästa fall hoppas på en check-check och showdown på rivern, annars fold. Om du bara synar turn så kommer FI beta alla rivrar och eftersom du inte har några händer på honom så får du gissa för $98 om du leder eller inte.

 

Som sagt, eftersom du inte har några händer på FI så gillar jag raise på turn. Låt oss anta att FI är en fisk och synar turn-raisen med en hand så som ett färgdrag, missar och checkar river som vi checkar ner med esset.

 

Alternativt std-linjen med CB och han check-synar flop, checka bakom på turn och syna blank river. Men just på denna bräda så gillar jag att checka bakom då och då för att maskera min hand och få bluffvärde på turn men dessutom undvika kickerproblem.

 

Givetvis menar jag syna. Visst har du en poäng men jag nästan vägrar att lägga in en raise på turn :-P. Känns som det dödar allt värde vi har möjlighet att få ut på rivern. Då måste det ju vara 1000 gånger bättre att cb:a på floppen. Tror definitivt inte att han kommer betta alla rivrar om vi bara synar turn, och om det nu skulle vara så måste ju syn på turn och syn på river vara ett genidrag då vi måste få ett extramt bluffvärde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis menar jag syna. Visst har du en poäng men jag nästan vägrar att lägga in en raise på turn :-P. Känns som det dödar allt värde vi har möjlighet att få ut på rivern. Då måste det ju vara 1000 gånger bättre att cb:a på floppen. Tror definitivt inte att han kommer betta alla rivrar om vi bara synar turn, och om det nu skulle vara så måste ju syn på turn och syn på river vara ett genidrag då vi måste få ett extramt bluffvärde.

 

Jag kan köpa ditt argument men då måste du instasyna river när du spelar som du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan köpa ditt argument men då måste du instasyna river när du spelar som du gör.

 

Det gjorde jag också och han visade upp Q7. Var hela tiden inställd på att ta synen och tyckte den var rätt enkel men ville höra lite åsikter om linjen jag tog osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- abbes19 sitting in seat 1 with $480.51

- MindBender__ sitting in seat 2 with $339.20

- DSRasmussen sitting in seat 3 with $570.20

- hero sitting in seat 4 with $734.08

- cyrus sitting in seat 5 with $501.96 [Dealer]

- Scifo79 sitting in seat 6 with $148.00

 

Scifo79 posted the small blind - $2.00

abbes19 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to hero: Queen of Hearts, Queen of Clubs

MindBender__ folded

DSRasmussen folded

hero raised - $16.00

cyrus folded

Scifo79 folded

abbes19 called - $16.00

 

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 2 of Diamonds, Ace of Hearts

abbes19 checked

hero bet - $26.00

abbes19 called - $26.00

 

** Dealing the turn: 5 of Spades

abbes19 checked

hero bet - $66.00

abbes19 called - $66.00

 

** Dealing the river: 6 of Spades

abbes19 bet - $56.00

 

 

abbes19 är 31/18/3,2. Vad tror ni hans bet på rivern? Stoppbet eller vill han inducera ett omslag? Hur agerar ni här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag kunde få han att släppa ett svagt ess vilket jag trodde han hade mtp hans spel preflop. Borde nog checkat och tagit en billig showdown.

Okej, dock är det så att du inte kommer ha en chans att betta bort honom från ett A på turn så checka bakom istället:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, dock är det så att du inte kommer ha en chans att betta bort honom från ett A på turn så checka bakom istället:-)

 

Tror du aldrig han släpper ett svagt A där? Borde nog checkat bakom som sagt, men vad gör du på river när handen är spelad som den är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du aldrig han släpper ett svagt A där? Borde nog checkat bakom som sagt, men vad gör du på river när handen är spelad som den är?

Njae, jag tvivlar på att någon förutom möjligen de allra vekaste spelarna släpper där. Som spelat så kastar jag nog, trist men jag tror inte du kan få av honom ett A och syna känns bara blä.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae, jag tvivlar på att någon förutom möjligen de allra vekaste spelarna släpper där. Som spelat så kastar jag nog, trist men jag tror inte du kan få av honom ett A och syna känns bara blä.

 

Ja, det är ju höja eller folda som gäller. Men tror faktiskt du överskattar hans syn-range här en aning. Han borde ju återhöjt med AK och AQ preflop och dom flesta andra A borde han ju släppa mot en raise på rivern. Kanske inte AJ och det är ju inte säkert att han reraisar AQ preflop heller. Vet inte om det bara är jag men jag tycker hans linje skriker ett (semi-)svagt A, men jag kan givetvis ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beten på river känns ju som monster, dåligt A eller missat drag.

Tror inte han har monster särskilt ofta med tanke på hur han spelar turn.

Man kan säkert få honom att släppa ett dåligt A här men frågan är om det är värt en så stor bluff. Skulle inte tro att det är +ev.

 

Annars håller jag med punkrock. Checka turn. Då blir det enkelt att syna ner en sån här liten bet på river när färgdraget missar och antagligen vinner du ungefär 50/50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- hero sitting in seat 1 with $394.00

- Klokkarin sitting in seat 3 with $394.00

- Hofmeister78 sitting in seat 4 with $0.00 [sitting out]

- HraTurku sitting in seat 5 with $215.80 [Dealer]

- VISA2005 sitting in seat 6 with $666.75

 

VISA2005 posted the small blind - $2.00

hero posted the big blind - $4.00

** Dealing card to hero: Ace of Hearts, Queen of Hearts

Klokkarin folded

HraTurku folded

VISA2005 raised - $14.00

hero raised - $44.00

VISA2005 called - $44.00

 

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, 9 of Clubs, Ace of Diamonds

VISA2005 checked

hero bet - $72.00

VISA2005 called - $72.00

 

** Dealing the turn: 2 of Clubs

VISA2005 checked

hero checked

 

** Dealing the river: 6 of Clubs

VISA2005 went all-in - $552.75

 

 

VISA2005 är 34/15/2,2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beten på river känns ju som monster, dåligt A eller missat drag.

Tror inte han har monster särskilt ofta med tanke på hur han spelar turn.

Man kan säkert få honom att släppa ett dåligt A här men frågan är om det är värt en så stor bluff. Skulle inte tro att det är +ev.

Ungefär så jag resonerade, foldade handen.

Annars håller jag med punkrock. Checka turn. Då blir det enkelt att syna ner en sån här liten bet på river när färgdraget missar och antagligen vinner du ungefär 50/50.

Sant, håller helt med om att jag skulle gjort så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- hero sitting in seat 1 with $394.00

- Klokkarin sitting in seat 3 with $394.00

- Hofmeister78 sitting in seat 4 with $0.00 [sitting out]

- HraTurku sitting in seat 5 with $215.80 [Dealer]

- VISA2005 sitting in seat 6 with $666.75

 

VISA2005 posted the small blind - $2.00

hero posted the big blind - $4.00

** Dealing card to hero: Ace of Hearts, Queen of Hearts

Klokkarin folded

HraTurku folded

VISA2005 raised - $14.00

hero raised - $44.00

VISA2005 called - $44.00

 

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, 9 of Clubs, Ace of Diamonds

VISA2005 checked

hero bet - $72.00

VISA2005 called - $72.00

 

** Dealing the turn: 2 of Clubs

VISA2005 checked

hero checked

 

** Dealing the river: 6 of Clubs

VISA2005 went all-in - $552.75

 

 

VISA2005 är 34/15/2,2.

 

överbet sådär brukar det oftast ringa en klocka som skriker nuts hos mig, iaf mer ofta än att han bluffar. varför skulle han trycka in hela degen sådär på en total bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...