Gå till innehåll

FL 1/2$ FR på prima, Texas Hold'em


ignat

Recommended Posts

Hej alla.

 

Här kommer min första pokervideo där jag spelar FL 1/2$ FR på prima. Jag spelar 4 bord samtidigt och blir regelbundet distraherad i händerna pga. micksnack :D.

 

Trots detta välkomnar jag kritik och kommentarer med öppna armar. Kritisera allt om så behövs och ge tips på hur jag kan ändra mitt klantspel till vinstspel.

 

http://www.megaupload.com/se/?d=ZJ09NEAI

 

Filen är på ca 163 mb och cirka 16 minuter lång. Spelade in den i hög kvalite och fick sedan remastra den och minska saker och ting för att få ner filstorleken. Den är stor men bare with me, och tanka den ändå ;-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99 hade jag trebetat för en fri SD och försöka få ut den tredje spelaren, men det e närmare en fold än syn. ATs SB känns som en klar RR. Du har över 50% om han höjer 16% lr mer därifrån, vilket e mycket troligt. T9 i BB vs SB förstår jag inte hur du kan lägga. openlimpa aldrig, defenitivt inte från MP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99 hade jag trebetat för en fri SD och försöka få ut den tredje spelaren, men det e närmare en fold än syn. ATs SB känns som en klar RR. Du har över 50% om han höjer 16% lr mer därifrån, vilket e mycket troligt. T9 i BB vs SB förstår jag inte hur du kan lägga. openlimpa aldrig, defenitivt inte från MP.

 

Skulle egentligen raisa pre med den, men syna pga det var i början av filmen. Sen så glömde jag helt att snubben på knappen höjde pre. spelade åsnigt där.

 

Det där med openlimp, varför kan jag inte limpa med marginella händer typ såsom KJo och 55 eller 77? raise med dom är ju värdelöst och fold är inte heller EV+.

 

Lite osäker på BB vs SB spel men får väl lira lite mer löst som du sa syna T9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle egentligen raisa pre med den, men syna pga det var i början av filmen. Sen så glömde jag helt att snubben på knappen höjde pre. spelade åsnigt där.

 

Det där med openlimp, varför kan jag inte limpa med marginella händer typ såsom KJo och 55 eller 77? raise med dom är ju värdelöst och fold är inte heller EV+.

 

Lite osäker på BB vs SB spel men får väl lira lite mer löst som du sa syna T9.

 

du kan ju alltid importera alla händer i tex PT och har du tillräckligt stor DB kan du filtrera på tex KJo, MP2, limp first in och se om den vinner pengar åt dig i den situationen. raise med 77 först in e väl inte värdelöst? kanske från EP men inte annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett tag sedan jag lirade men här kommer mina kommentarer

 

99 handen 2 spader på river ar bra for dig... raisa dar. Och jag tycker inte du skall vara radd for 87 dar. Raisa checkraisen på turn kan du göra. Troligare han sitter på A8, K8 etc än 87 eller ännu osannolikare 77, 88. Straffa fargdragare.

 

 

05:55 A9 o.v. kast i LP... tight.

09:40 89 du far stege beta turn. OESD, MP kanske synar. Varje riverkort är farligt. Beta turn.

10:50 Beta river med kk... Inget tyder pa att han har farg och 5:a verkar inte sa sannolikt i fullring.

 

Tycker du har lite att finslipa där.... preflop tycker jag du spelar bra om du gillar att spela tight...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag spelar FL fullring nånsin, men var det inte lite tight spelat till och från?

 

det var jävligt tight spelat, var typ första gångne jag gav mig på FR FL på 1/2 så jag hade inte mycket till kunskap... Spelade mer aggresvit och fler händer efter videon kom upp och det lönade sig, större swings men större wins

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att de nyligen höjt raken på prima, vet inte exakt hur det påverkat 1/2 men på 0.5/1 är snittraken/hand 50% högre än innan(faktist högre än på det flesta andra siter nu:cry: ). Om det är liknande på 1/2 så lönar det sig definitivt att spela åt det tighta hållet spec. om man grindar bonus och inte vill rakea för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hört onda rykten om att det är botar som spelar på FL spelen...

 

Inget jag märkt något av iaf, i så fall är de nog rätt dåliga.

 

Däremot finns(fanns? inte sett dem på sistonde) det 3 st från Australien(Melbourne-trakten) som alltid sitter vid samma bord FL 0.5/1 och spelar otroligt tight med exakt samma stats, men eftersom de typ bara raisar AA-QQ, AKs pre så är de väldigt lätta att läsa så jag har inte så mycket emot att spela vid deras bord. Dessutom foldar de alltid om man stealar och sitter man före dem så finns det stort värde i att isolera lösa spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo raken är hög på prima nu!

 

Men om bonusen du grindar grundar sig på contributed hands.. så halverar det den effektiva raken och motiverar semi-löst semi-tight spel igen. Om den inte är contributed kan du komma undan med vädligt tight spel.

 

Mina kommentarer av händer jag minns efter filmen:

 

Höj i mp med 99 och KJ (fullring borden på prima är relativt tighta och du har en god chans att stjäla blindsen!) Vid väldigt lösa bord där 4-6spelare ser floppen är limp okej. Huruvida du bör reraisa 99 på turn eller bara syna är relativt close och beror på hur du ser sina motståndare. Reraisa är bästa alternativet om du kan lägga dig för en 4-bet. Om du väljer att bara syna på turn så bör du raisa riverkortet. Hade han två par har du bättre. Och hade han set kommer han 3-beta dig och du kan lätta lägga dig för en river 3-bet!

 

A9o i sen pos är raise

 

ATs i sb är reraise

 

T9 i bb är solklar syn! (i bb vs sb får du 3 ggr pengarna för en syn. 4 ggr pengarna ifall du räknar med hans obligatoriska flopp bet. Dessutom sitter du i position! Du kan lönsamt syna med 80-90% av dina händer här!!!)

 

AK handen är fold på turn. Nu hade du tur som tog hem den handen!

 

beta river med KK handen

 

beta turn med 98o handen

 

I det stora hela tyckte jag du spelade ok. Och jag skulle gissa på att du är en vinnare på den nivån. Videon är väl producerad och snygg. Bra ljud. Lite bättre upplösning på bilden hade dock varit att föredra... Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...