ignat Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2007 Hej alla. Här kommer min första pokervideo där jag spelar FL 1/2$ FR på prima. Jag spelar 4 bord samtidigt och blir regelbundet distraherad i händerna pga. micksnack . Trots detta välkomnar jag kritik och kommentarer med öppna armar. Kritisera allt om så behövs och ge tips på hur jag kan ändra mitt klantspel till vinstspel. http://www.megaupload.com/se/?d=ZJ09NEAI Filen är på ca 163 mb och cirka 16 minuter lång. Spelade in den i hög kvalite och fick sedan remastra den och minska saker och ting för att få ner filstorleken. Den är stor men bare with me, och tanka den ändå . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2007 Klanta ner en länk oxå tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ignat Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2007 mm jobbar på det, la upp länk i första posten givetvis men kom på att jag inte blurrade ut mitt namn ordentligt, så jag tankar upp den om ungefär en timme Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hårdrock Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2007 Ååå undrar om jag är med nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2007 Såg nästan inte vilka spelare det är på borden. ;( Spelar själv FL 1/2 nu tackvare bonusar. Vi kommer nog möta varandra ganska så mycket på borden framöver. PM:a mig ditt nick om du vill ha feedback på ditt spel från mina ögon när jag har spelat mot dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
becknish Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2007 99 hade jag trebetat för en fri SD och försöka få ut den tredje spelaren, men det e närmare en fold än syn. ATs SB känns som en klar RR. Du har över 50% om han höjer 16% lr mer därifrån, vilket e mycket troligt. T9 i BB vs SB förstår jag inte hur du kan lägga. openlimpa aldrig, defenitivt inte från MP. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ignat Postad 16 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2007 99 hade jag trebetat för en fri SD och försöka få ut den tredje spelaren, men det e närmare en fold än syn. ATs SB känns som en klar RR. Du har över 50% om han höjer 16% lr mer därifrån, vilket e mycket troligt. T9 i BB vs SB förstår jag inte hur du kan lägga. openlimpa aldrig, defenitivt inte från MP. Skulle egentligen raisa pre med den, men syna pga det var i början av filmen. Sen så glömde jag helt att snubben på knappen höjde pre. spelade åsnigt där. Det där med openlimp, varför kan jag inte limpa med marginella händer typ såsom KJo och 55 eller 77? raise med dom är ju värdelöst och fold är inte heller EV+. Lite osäker på BB vs SB spel men får väl lira lite mer löst som du sa syna T9. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
becknish Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2007 Skulle egentligen raisa pre med den, men syna pga det var i början av filmen. Sen så glömde jag helt att snubben på knappen höjde pre. spelade åsnigt där. Det där med openlimp, varför kan jag inte limpa med marginella händer typ såsom KJo och 55 eller 77? raise med dom är ju värdelöst och fold är inte heller EV+. Lite osäker på BB vs SB spel men får väl lira lite mer löst som du sa syna T9. du kan ju alltid importera alla händer i tex PT och har du tillräckligt stor DB kan du filtrera på tex KJo, MP2, limp first in och se om den vinner pengar åt dig i den situationen. raise med 77 först in e väl inte värdelöst? kanske från EP men inte annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hårdrock Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2007 Såg inte mig själv i filmen ... men några namn känner man ju igen. Vad har du använt för mjukvara för att göra inspelningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ignat Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Augusti , 2007 Precis som nästan alla andra som gjort poekrfilmer, Camtasia. Du kan tanka den på demonoid med key osv . Råkar du heta hårdrock och kommer från göteborg? Isåfall vet jag vem du är ^^. EDIT: Du är från tullinge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hårdrock Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2007 Tullinge som sagt ja ... men jag nickar inte Hårdrock när jag lirar. Anyways tack för tipset och lycka till med spelet; vi möts säkert på Prima massor kommande tiden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2007 Fullring-FLT-SUPERTight slår "färg som torkar" med kinghigh mot queenhigh. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MBengtsson Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2007 Hoppla. Det var många här som lirar på dessa på bord ser jag. Finns också där vissa kvällar och med samma nick som på forumet. Se upp för mig!.. blandar fiskspel med tightspel med riktigt bra spel - allt beroende på dagshumör.. hoppas jag kommer med på filmen. Skall ev. ladda hem den senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2007 såg dig för några dar sen på ett bord mBengtsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flesh2Flesh Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2007 Det var ett tag sedan jag lirade men här kommer mina kommentarer 99 handen 2 spader på river ar bra for dig... raisa dar. Och jag tycker inte du skall vara radd for 87 dar. Raisa checkraisen på turn kan du göra. Troligare han sitter på A8, K8 etc än 87 eller ännu osannolikare 77, 88. Straffa fargdragare. 05:55 A9 o.v. kast i LP... tight. 09:40 89 du far stege beta turn. OESD, MP kanske synar. Varje riverkort är farligt. Beta turn. 10:50 Beta river med kk... Inget tyder pa att han har farg och 5:a verkar inte sa sannolikt i fullring. Tycker du har lite att finslipa där.... preflop tycker jag du spelar bra om du gillar att spela tight... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hårdrock Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 27 Augusti , 2007 MBengtsson jag spelade mot dig igår Vilka stats tycker ni att man skall ligga på? Inget jag har lyckats memorera än. VP$IP, PFR, AF.. Jag är för passiv pre vet jag. Och post om jag missar h0h0 det kanske jag inte ska säga här dock Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jafar Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2007 AK 7:00 Tycker du ska reraisa på flop. En check/syn där efter du cappat flop skriker AK/AQ/AJ. Reraisar där och sen bettar turn hade jag hellre sett. Nu vann du iofs men kanske inte nästa gång Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amagadd Postad 2 September , 2007 Rapport Share Postad 2 September , 2007 Inte för att jag spelar FL fullring nånsin, men var det inte lite tight spelat till och från? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ignat Postad 6 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2007 Inte för att jag spelar FL fullring nånsin, men var det inte lite tight spelat till och från? det var jävligt tight spelat, var typ första gångne jag gav mig på FR FL på 1/2 så jag hade inte mycket till kunskap... Spelade mer aggresvit och fler händer efter videon kom upp och det lönade sig, större swings men större wins Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cmart Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 Tänk på att de nyligen höjt raken på prima, vet inte exakt hur det påverkat 1/2 men på 0.5/1 är snittraken/hand 50% högre än innan(faktist högre än på det flesta andra siter nu:cry: ). Om det är liknande på 1/2 så lönar det sig definitivt att spela åt det tighta hållet spec. om man grindar bonus och inte vill rakea för mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mistwalker Postad 7 September , 2007 Rapport Share Postad 7 September , 2007 Hört onda rykten om att det är botar som spelar på FL spelen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cmart Postad 9 September , 2007 Rapport Share Postad 9 September , 2007 Hört onda rykten om att det är botar som spelar på FL spelen... Inget jag märkt något av iaf, i så fall är de nog rätt dåliga. Däremot finns(fanns? inte sett dem på sistonde) det 3 st från Australien(Melbourne-trakten) som alltid sitter vid samma bord FL 0.5/1 och spelar otroligt tight med exakt samma stats, men eftersom de typ bara raisar AA-QQ, AKs pre så är de väldigt lätta att läsa så jag har inte så mycket emot att spela vid deras bord. Dessutom foldar de alltid om man stealar och sitter man före dem så finns det stort värde i att isolera lösa spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 16 September , 2007 Rapport Share Postad 16 September , 2007 Jo raken är hög på prima nu! Men om bonusen du grindar grundar sig på contributed hands.. så halverar det den effektiva raken och motiverar semi-löst semi-tight spel igen. Om den inte är contributed kan du komma undan med vädligt tight spel. Mina kommentarer av händer jag minns efter filmen: Höj i mp med 99 och KJ (fullring borden på prima är relativt tighta och du har en god chans att stjäla blindsen!) Vid väldigt lösa bord där 4-6spelare ser floppen är limp okej. Huruvida du bör reraisa 99 på turn eller bara syna är relativt close och beror på hur du ser sina motståndare. Reraisa är bästa alternativet om du kan lägga dig för en 4-bet. Om du väljer att bara syna på turn så bör du raisa riverkortet. Hade han två par har du bättre. Och hade han set kommer han 3-beta dig och du kan lätta lägga dig för en river 3-bet! A9o i sen pos är raise ATs i sb är reraise T9 i bb är solklar syn! (i bb vs sb får du 3 ggr pengarna för en syn. 4 ggr pengarna ifall du räknar med hans obligatoriska flopp bet. Dessutom sitter du i position! Du kan lönsamt syna med 80-90% av dina händer här!!!) AK handen är fold på turn. Nu hade du tur som tog hem den handen! beta river med KK handen beta turn med 98o handen I det stora hela tyckte jag du spelade ok. Och jag skulle gissa på att du är en vinnare på den nivån. Videon är väl producerad och snygg. Bra ljud. Lite bättre upplösning på bilden hade dock varit att föredra... Ha det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tomtah Postad 25 Januari , 2008 Rapport Share Postad 25 Januari , 2008 Jäklar vad tight liret är, foldar 77 preflop för mitten-sen bet ? Är det så man lirar limit eller? Aldrig lirat så vet inte men måste ju vara syn där ? Missade jag nånting ? (Runt 12:00) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ignat Postad 27 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2008 Jag var grymt fiskigt NIT när jag spelade in den där videon, så himla mycket spel som är pinsamt dåligt, typ folda 99 i mitten poss då en gick in innan mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts