_SchMEK Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Jag har fått min 22" Samsung nu och jävlar vad stor den är jämfört med min gamla 17" CRT. Grymt nöjd. En död pixel dock, men det är inte hela världen. Bild Den kostade 3495. 24" varianten av samma skärm kostar 1800 mer, vilket kändes lite väl mycket. Med 1800 är man ju påväg mot två likadana 22-tummare liksom. Ja, då verkar vi ha exakt samma mål. Vi får väl se vem som når 15000 först. Lycka till med spelandet. Den är riktigt snygg Jag kollade på en likadan fast 24 tum , fast tycker den e lite för dyr så det blir nog en likadan som din. Hur många bord kan du spela på den utan att det överlappar? Kul att vi har samma mål , just nu så leder du nog. Har tagit en lite paus på 1 vecka. Hur mycket ligger bankrullen på nu om man får fråga? GL Citera
_SchMEK Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Tycker också att du spelar händerna bra. Stark läggning i sista handen där. En sak jag undrar över dock är om du limpar väldigt mycket på FR. Gör du det bara med en viss typ av händer eller varierar du limp-rangen? Jag är rätt negativt inställd till limpningar, även om jag gör dem ibland. Men det är väl därför jag är nyfiken på att veta vad tanken är bakom limpningarna. Tack för det! Jag tycker inte att folden är svår. När jag ställer om till 36 så synar 3 spelare och jag vet att minst 1 är på färgdrag. När färgen kommer så känns potten uppgiven från min sida speciellt när dom betar 66 och sen upp till ca 140. Jag har lirat 2 sessioner på FR och jag tror att det passar mig bättre även fast SH är mycket roligare. På SH så limpar jag inte ofta utan försöker att höja istället. På FR tycker jag det är rätt smart och billigt att ta en limp ur dålig position med mellanhänder som KJ eller A,10. Jag vill inte höja och bygga upp några stora potter med dom händerna eftersom jag oftast/lätt får ett omslag eller syn av en bättre hand. När jag limpar så är det händer som SC eller händer som 6,8 eller Q,9. Har jag position så höjer jag med dom. Undviker att limpa topp händer på FR eftersom värdet försvinner på det. Har märkt att spelarna på FR 1-2 är väldigt oaggresiva och att många limpar eller mini-raisar. Har du samma uppfattning? Citera
Brax Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Den är riktigt snygg Jag kollade på en likadan fast 24 tum , fast tycker den e lite för dyr så det blir nog en likadan som din. Hur många bord kan du spela på den utan att det överlappar? Kul att vi har samma mål , just nu så leder du nog. Har tagit en lite paus på 1 vecka. Hur mycket ligger bankrullen på nu om man får fråga? GL Jo, 24" känns inte helt värt när de är så mycket dyrare. Då skaffar jag hellre 2st 22" faktiskt. Det blir överlappning i höjdled även med maxupplösning (som man såklart kör med), men i sidled är det ingen överlappning, finns till och med endel utrymme mellan borden i sidled. Överlappningen i höjdled går dock att leva med. Har inte spelat så mycket så men tror man kan se brädan på båda borden i alla fall. Bankrullen ligger på lite drygt 5k i dagsläget. Alltid kul med någon att sparra emot. Citera
Brax Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Tack för det! Jag tycker inte att folden är svår. När jag ställer om till 36 så synar 3 spelare och jag vet att minst 1 är på färgdrag. När färgen kommer så känns potten uppgiven från min sida speciellt när dom betar 66 och sen upp till ca 140. Jag har lirat 2 sessioner på FR och jag tror att det passar mig bättre även fast SH är mycket roligare. På SH så limpar jag inte ofta utan försöker att höja istället. På FR tycker jag det är rätt smart och billigt att ta en limp ur dålig position med mellanhänder som KJ eller A,10. Jag vill inte höja och bygga upp några stora potter med dom händerna eftersom jag oftast/lätt får ett omslag eller syn av en bättre hand. När jag limpar så är det händer som SC eller händer som 6,8 eller Q,9. Har jag position så höjer jag med dom. Undviker att limpa topp händer på FR eftersom värdet försvinner på det. Har märkt att spelarna på FR 1-2 är väldigt oaggresiva och att många limpar eller mini-raisar. Har du samma uppfattning? Ja, du har nog rätt. Inte en jättesvår läggning mot tre motståndare. Shorthandedtackterna som sitter i. Okej. Du verkar ju ha vettiga orsaker att limpa i alla fall. Då är det okej. Känns ibland som att vissa gör det av vana typ. Jag har inte spelat en hand 1-2 FR på SvS så jag har ingen uppfattning om spelet. I början spelade jag väl 05/1 FR men det var länge sen nu. Säkert ett år sedan. Sedan jag började spela på SvS igen efter att ha spelat på Titan och Betsson ett tag är det bara SH som gäller för mig. Citera
_SchMEK Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Jo, 24" känns inte helt värt när de är så mycket dyrare. Då skaffar jag hellre 2st 22" faktiskt. Det blir överlappning i höjdled även med maxupplösning (som man såklart kör med), men i sidled är det ingen överlappning, finns till och med endel utrymme mellan borden i sidled. Överlappningen i höjdled går dock att leva med. Har inte spelat så mycket så men tror man kan se brädan på båda borden i alla fall. Bankrullen ligger på lite drygt 5k i dagsläget. Alltid kul med någon att sparra emot. Okej det låter bra , så man kan alltså spela 4 bord samtidigt utan överlapp i sidled? Du har en stabil rulle , ska vi lägga ett sidebet om vem som når 15 k först? GL Citera
_SchMEK Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Ja, du har nog rätt. Inte en jättesvår läggning mot tre motståndare. Shorthandedtackterna som sitter i. Okej. Du verkar ju ha vettiga orsaker att limpa i alla fall. Då är det okej. Känns ibland som att vissa gör det av vana typ. Jag har inte spelat en hand 1-2 FR på SvS så jag har ingen uppfattning om spelet. I början spelade jag väl 05/1 FR men det var länge sen nu. Säkert ett år sedan. Sedan jag började spela på SvS igen efter att ha spelat på Titan och Betsson ett tag är det bara SH som gäller för mig. Ah jag tycker att jag vet när jag ska limpa eller raisa. Men givetvis så kan man utvecklade det hela. Okej , mjoo jag har ju spelat 2 sessioner på FR ,annars har det alltid varit SH på alla sidor jag spelat på. Trivs egentligen mer på SH. Hur många bord brukar du spela och har du PT eller PO? Citera
_SchMEK Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Ikväll blire slaska loss på homegame med några polare. Ett roligt umgänge och live-slask är nog bland det bästa som finns. Speciellt om man hittar ett litet pluss också Wish me good luck! Citera
_SchMEK Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Snodde inte polarnas pengar , vart ett plus på 10 kr iaf..... Citera
Brax Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Okej det låter bra , så man kan alltså spela 4 bord samtidigt utan överlapp i sidled? Du har en stabil rulle , ska vi lägga ett sidebet om vem som når 15 k först? GL Precis. 4-bord utan överlapp i sidled. Ja, rullen är helt ok. Skulle väl vilja ha ett par tusen till dock för att den skulle kännas riktigt stabil. Har ju inte riktig 3000xBB Citera
Brax Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Ah jag tycker att jag vet när jag ska limpa eller raisa. Men givetvis så kan man utvecklade det hela. Okej , mjoo jag har ju spelat 2 sessioner på FR ,annars har det alltid varit SH på alla sidor jag spelat på. Trivs egentligen mer på SH. Hur många bord brukar du spela och har du PT eller PO? Jag trivs såklart också mycket bättre på SH. Gillar dessutom att det är 5-manna på SvS och inte 6 som på de flesta andra siter. Tidigare har jag nästan uteslutande bara spelat ett bord åt gången, men nu har jag gått upp till två och ska väl försöka utöka det också. Men tar det rätt långsamt med det. Kommer nog spela 2 bord ett rätt bra tag nu. Känner fortfarande att jag lätt blir stressade när jag ska agera på båda borden, så måste vänja mig vid det. Jag kör inte med PT nu, har försökt få HH Converter att funka men har inte lyckats riktigt än, men har väl inte gjort några större försök heller. Ska dock ta tag i det någong gång. Själv då? Hur många bord? PT/PO? Citera
_SchMEK Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Jag trivs såklart också mycket bättre på SH. Gillar dessutom att det är 5-manna på SvS och inte 6 som på de flesta andra siter. Tidigare har jag nästan uteslutande bara spelat ett bord åt gången, men nu har jag gått upp till två och ska väl försöka utöka det också. Men tar det rätt långsamt med det. Kommer nog spela 2 bord ett rätt bra tag nu. Känner fortfarande att jag lätt blir stressade när jag ska agera på båda borden, så måste vänja mig vid det. Jag kör inte med PT nu, har försökt få HH Converter att funka men har inte lyckats riktigt än, men har väl inte gjort några större försök heller. Ska dock ta tag i det någong gång. Själv då? Hur många bord? PT/PO? Hmm, jag gillar 6-manna mer än 5 manna. 6-manna är det ultimata enligt mig. Ah det tar ett tag att lära sig att spela fler bord. Se till att inte spela turbo bord på SvS så kommer det blir mycket lättare. Själv lirar jag 2-4 bord samtidigt då det funkat bra. 4 kan bli stressigt , men 2-3 är perfekt än så länge. Använder mig av PT+GT som funkar jävligt bra. Tycker absolut att du ska köpa det. NUTS;-) Citera
_SchMEK Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Kommentera gärna den här handen. Alla stackar är inte exakt , men ungefär. Spelare 6 är en kille som vill se mycket händer och spelar LAG. Spelare 1 : 1050 kr Spelare 2 : 100 kr Spelare 3 : 400 kr Spelare 4 : 300 kr HERO : 540 kr Spelare 6 : 700 kr Spelare 4 : fold HERO ; synar 6 kr , Spelare 6 ; synar 6 kr Spelare 1 ; fold Spelare 2 ; foldar liten blind Spelare 3 : checkar big blind. FLOPP ; ,, HERO betar ut 18 kr Spelare 6 ; synar 18 kr Spelare 3 : foldar TURN : ,,, HERO betar ut 36 kr Spelare 6 : syn RIVER : ,,,, HERO ; checkar Spelare 6 : betar 60 kr HERO ???? Citera
nucleus Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Dra ner det mesta med Dead Prez, Talib Kweli och Mobb Deep så har du att göra ett tag... Skulle bli tacksam om ni droppade av några schyssta skivor här som e sköna på att lyssna när man grindar. Lyssnar mycket på hiphop,gammal som ny så låt tipsen ösa in. Dags att dra iväg till gymmet nu. Citera
_SchMEK Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Dra ner det mesta med Dead Prez, Talib Kweli och Mobb Deep så har du att göra ett tag... Jag har sökt på dom. Men får inte fram nåt med Dead Prez. Du kan inte länka lite torrents från han? Vore asnice:) Tack annars! Citera
Brax Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Kommentera gärna den här handen. Alla stackar är inte exakt , men ungefär.Spelare 6 är en kille som vill se mycket händer och spelar LAG. Spelare 1 : 1050 kr Spelare 2 : 100 kr Spelare 3 : 400 kr Spelare 4 : 300 kr HERO : 540 kr Spelare 6 : 700 kr Spelare 4 : fold HERO ; synar 6 kr , Spelare 6 ; synar 6 kr Spelare 1 ; fold Spelare 2 ; foldar liten blindr Spelare 3 : checkar big blind. FLOPP ; ,, HERO betar ut 18 kr Spelare 6 ; synar 18 kr Spelare 3 : foldar TURN : ,,, HERO betar ut 36 kr Spelare 6 : syn RIVER : ,,,, HERO ; checkar Spelare 6 : betar 60 kr HERO ???? Svårt läge. jag skulle nog syna dock. Han kan mycket väl sitta på bustat färgdrag, lägre dam, något i stil med JT ruter/os, J9 osv. Men han kan ju såklart även sitta på ett lågt ess (han borde väl höja starkt ess av rädsla för färg/stegdrag, dessutom limpade han ju pre) eller kanske till och med KJ (fast den borde han ju också höja om han inte har färgdraget också). Nej, jag tror på bustat färgdrag här. Motvillig syn. Citera
Brax Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Hmm, jag gillar 6-manna mer än 5 manna. 6-manna är det ultimata enligt mig.Ah det tar ett tag att lära sig att spela fler bord. Se till att inte spela turbo bord på SvS så kommer det blir mycket lättare. Själv lirar jag 2-4 bord samtidigt då det funkat bra. 4 kan bli stressigt , men 2-3 är perfekt än så länge. Använder mig av PT+GT som funkar jävligt bra. Tycker absolut att du ska köpa det. NUTS;-) Okej, det där är väl en smaksak, jag gillar att spela löst, så då kör jag gärna 5-manna. Spelar ogärna 4-manna och lägre dock. Ja, jag har lärt mig att det är dumt att spela turbo SH bord om man spelar flera. Men jag undviker dem så gott det går hur som helst. Jag har varit lite sugen på PT+GT och får väl införskaffa det. Kanske ska köpa senaste versionen av PT också, den version jag har har ett par år på nacken och är inte helt lagligt införskaffad. Kanske blir att skaffa det, trots allt löning imorgon. Som sagt ska jag fortsätta med 1-2 bord ett tag nu, men kommer såklart att sikta på att utöka till tre såsmåningom. Vad gjorde du i handen du postade förresten och vad hade han? Citera
_SchMEK Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Svårt läge. jag skulle nog syna dock. Han kan mycket väl sitta på bustat färgdrag, lägre dam, något i stil med JT ruter/os, J9 osv. Men han kan ju såklart även sitta på ett lågt ess (han borde väl höja starkt ess av rädsla för färg/stegdrag, dessutom limpade han ju pre) eller kanske till och med KJ (fast den borde han ju också höja om han inte har färgdraget också). Nej, jag tror på bustat färgdrag här. Motvillig syn. Precis , jag och du verkar tycka likadant. Jag funderade tyckte han verkade starkt på river och satte han nästan på ett A. Men steg/färgdragen var också tydliga och om han gick på dom så spelade han otroligt dåligt. Jag valde att motvilligt syna till slut och han hade , Citera
_SchMEK Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Okej, det där är väl en smaksak, jag gillar att spela löst, så då kör jag gärna 5-manna. Spelar ogärna 4-manna och lägre dock. Ja, jag har lärt mig att det är dumt att spela turbo SH bord om man spelar flera. Men jag undviker dem så gott det går hur som helst. Jag har varit lite sugen på PT+GT och får väl införskaffa det. Kanske ska köpa senaste versionen av PT också, den version jag har har ett par år på nacken och är inte helt lagligt införskaffad. Kanske blir att skaffa det, trots allt löning imorgon. Som sagt ska jag fortsätta med 1-2 bord ett tag nu, men kommer såklart att sikta på att utöka till tre såsmåningom. Vad gjorde du i handen du postade förresten och vad hade han? 4-manna och lägre tycker jag är tråkigt. Gör det. Jag tycker att PT+GT fungerar utmärkt och det är alltid nyttigt att ha koll på ens spel och andras. GL Citera
_SchMEK Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Har blivit rätt mycket spel på senaste tid och jag har inte dokumenterat det. Har spelat lite live och när det ofta gått dåligt på NL så har jag spelat PLO och SNGs. Har spelat 50 SNGS där jag har 30 ITM. Kan någon lära mig hur man räknar ut ROI % osv , har läst om det en del men är fortfarande lite osäker. PLO har gått bra , tycker det är väldigt roligt och lärorikt fast jag lägsta borden på det. Dags att träna! _SchMEK - en gladare människa helt enkelt Citera
_SchMEK Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Ikväll är det tänk att jag ska lira lite. Vart utgång igår och som vanligt satte vi standarden. Den standarden innebär också att man får en hel lördag förstörd av sovande och tv-tittande. Spelar 3 SNGS samtidigt just nu och ett PLO bord. Har lagt NL CG på is ett tag tills jag hittar suget igen. Kommer posta lite HHs so be ready! Citera
_SchMEK Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Jag har aldrig sett mig som kaxig, men aldrig som särskilt ödmjuk heller. Sitter och lirar SNGS på en prima sajt. 10 dollars och 20 dollars. Och jag har aldrig känt mig så överlägsen. Kanske beror det på motståndet. Men mina beslut är rätt hela tiden. Får in pengarna med bäst hand hela tiden osv och självförtroendet har börjat repa sig. Spelade 3 st SNGS nu. I första så höjde jag med 66 och fick syn av en kille. Kommer K,6,3 , alla i hjärter. Jag betar ut 200 och han gör reraise till 600. Jag trycker allin med 1400 och han synar med floppad färg. Han spela ut mig , en av få på den nivån. Andra så kom jag 2:a till slut. Gjorde en bra syn beroende på att när vi var 4 kvar så bluffade han nonstop och drog ut 2 spelare med sämre hand. I HU höjer han han till 500.Jag har QQ och ställer om till 1400. Han synar. FLOPP ; 5,9,A. Då trycker han allin direkt. Hm , han är en sån spelare som checkar A där för att jag ska gå i fällan men nu går han allin? Jag hittar syn med mina QQ och han visar 9,3. Riverkortet slår upp och det är en 9:a. Bra , han vann. I tredje så vann jag iaf. Spelade aggresivt och klokt. Vad tycker ni om synen? Min kompis och jag har haft en liten diskussion. Jag tycker synen e given. Medan han tycker den va sjukt dålig. Citera
_SchMEK Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $10+$1 (Real Money), #765,541,118 NL Hold'em Single Table Tournament, 25 Aug 2007 3:20 PM ET Seat 2: x Curapor ($3,900 in chips) Seat 9:HERO ($3,600 in chips) ANTES/BLINDS HERO posts blind ($200), x Curapor posts blind ($400). PRE-FLOP HERO bets $900, x Curapor calls $700. FLOP [,,] x Curapor bets $2,800 and is all-in, HERO calls $2,500 and is all-in. TURN [,,,] RIVER [,,,,] SHOWDOWN x Curapor shows [ , ] HERO shows [ , ] x Curapor wins $300, HERO wins $7,200. SUMMARY Dealer: HERO Pot: $7,500 x Curapor, bets $3,900, collects $300, net -$3,600 HERO bets $3,600, collects $7,200, net $3,600 Citera
_SchMEK Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Spelade 2 till nu. I den första fick jag korttorka med dåliga träffar. Inte så mycket att göra då. I den tredje så spela jag hyffsat dock måste jag bli mer aggresiv känner jag. Åkte på bubblan i båda . I den andra fick jag in pengarna preflop med JJ , en kille synade med 77. FLOPP : AA7 Den satt där den skulle och nu ska jag till en polare och krossa honom på NHL. Är semi-proffs på det.... Citera
Brax Postad 4 September , 2007 Rapport Postad 4 September , 2007 Vad har hänt? Du har inte skrivit på länge nu. För mig går det segt och jag backar, har inte orkat spela så mycket heller pga jobb. Citera
Recommended Posts