Gå till innehåll

A0Poker Dagbok


A0Poker

A0Poker ska spela  

64 medlemmar har röstat

  1. 1. A0Poker ska spela

    • turneringar.
      6
    • sit n gos.
      6
    • cash games.
      23
    • mot team PS.
      29


Recommended Posts

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om A0poker är ett skämtprojekt som moderatorerna har skapat för att driva med oss andra eller om grabben är på riktigt.

No offence om du är en riktig person, men plz plz plz...

 

Jag menar först skriver Djens att vi ska följa A0poker för han ger så djupa analyser. Så jag kollar på några av hans inlägg och hittar inget annat än plattityder.

 

Sedan spelar han på micronivå o snackar om att han kartlägger proffsen för att utmana dem.

 

Sedan kommer den statiska starthandslistan. Gillar särskilt den totala avsaknaden av lägre suited connectors, positionens betydelse, obalansen i reraisehänder, saknad av hänsyn till antalet motståndare, stackstorleken samt bordsstämningen o total saknad av balans för övrigt.

 

Jag menar bara en sån grej som Raise AJs men call TT??? Funkar det bra i SH?

 

Och att han uppenbarligen vill folda AJo.... Funkar det bra om du är på knappen o alla har foldat fram till dig?

 

Och låga par????? Inga implicita odds att träffa set där inte eller?

 

Det här måste måste måste vara en practical joke. Busted mods. Eller Djens sidoprojekt för att tilta oss alla. :P

 

 

Jag har liknande tankar. Om inte A0Poker är en profil skapad på skämt så tycker jag synd om killen, om han är seriös dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A0Poker

 

Är en användare på forumet, jag har spenderat de senaste 5 minutrarna med att läsa igenom hans poster. jag rekommenderar att ni gör detsamma! Han ger visa råd i praktiskt taget alla trådar som behöver visa råd. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att det är en virtuell bok som klistrar in svar.

 

Vänsterklicka på hans användarnamn i nån tråd och välj "Se fler poster av".

 

:shock::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var god specificera detta nonsens. Jag är seriös nog att slå PS.

 

Ignatsius speaks the truth.

 

Du kanske är seriös och kanske t.o.m. seriös nog att någon gång göra ett försök slå Team-PS. Isåfall, välkommen till texas Holdem, spelet som tar en minut att lära sig och många 100k händer samt en hel del analyserande att bemästra.

 

Du kommer snart att upptäcka att det är väldigt stor skillnad mellan FL/NL, FR/SH/HU, SNG/MTT/CG. Det är nästan som helt olika spel. Statiska listor som den du visat ovan är en bra start på FR/microlimit. Du kan säkert slå NL20 med det tänket om du bara lär dig lite basic postflop strategi oxå. På högre nivåer måste du även lära dig att läsa dina motståndare och balansera ditt spel ... Räkna inte med att slå PS detta år iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A0Poker ber om ursäkt för alla inlägg som inte var tillräckliga och blev bannad för. Start hands listan var preliminär och nu komplett. A0P har inget med Djens att göra utan är en egen person. Spelar på micro till low limit för att prova nya moves dock kartläggs proffsen för en utmaning.

 

ja, funkar dom där lär dom ju funka högre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din hand: 7 - 6 i spader

 

Spel: Limit Texas Hold’em, Cash Game

 

Position: Big blind

 

Typ av spel: Vanligt

 

Limit: $2-$4

 

Fråga: En spelare i mitt position synar, spelaren framför knappen höjer,

small blind synar, även du synar. $16 i potten och fyra spelare.

Floppen blir T Klöver - 7 hjärter - 2 hjärter, du får medel par.

Du satsar, mitten spelaren synar, och cut-off höjer.

Small blind synar snabbt höjningen och du synar.

Fortfarande fyra spelare och potten är $32. Turn är 6 hjärter .

Small blind satsar, du höjer, mitt spelaren åter-höjer,

och small blind synar. Det finns $64 i potten. Vad gör du?

 

1. Fold

 

2. Call

 

3. Re-raise

 

 

herregud, om jag ens hadde synat preflop, vilket jag antagligen inte hadde gjort, hadde jag aldrig betat på floppen. om jag nu var så idiot att jag betat floppen så hadde jag aldrig synat en höjjning. och om jag nu vart en sån idiot att syna höjningen hadde jag fortfarande inte höjt på turn och om jag nu hadde höjt hadde jag inte synat en återhöjning

 

så även om hela handen är fel så är 1. Fold rätt svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inspirerad av den här dagboken har jag börjat kartlägga Doyle Brunson, Chip Reese, Patrik Antonius, Barry Greenstein, mm i syfte att slå The Big Game.

 

För att prova lite nya moves så spelar jag på NL50 och räknar med att slå The Big Game inom sex månader.

 

Enda problemet är cashen, så jag tänkte att några av PF.s rikare spelare skulle stejka mig med ett par hundra tusen dollar. Som ni självfallet förstår så är det helt riskfria pengar för jag kan citera text ur pokerböcker, lär mig moves på NL50 samt faktiskt ska spendera tiden med att kartlägga de här spelarna.

 

PMa mig gärna med vilket belopp ni tänker investera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

herregud, om jag ens hadde synat preflop, vilket jag antagligen inte hadde gjort, hadde jag aldrig betat på floppen. om jag nu var så idiot att jag betat floppen så hadde jag aldrig synat en höjjning. och om jag nu vart en sån idiot att syna höjningen hadde jag fortfarande inte höjt på turn och om jag nu hadde höjt hadde jag inte synat en återhöjning

 

så även om hela handen är fel så är 1. Fold rätt svar

 

Hmm, jag tror jag synar.

 

Du har 4 outs till en trolig vinnare här och säkert möjlighet att få in ytterliggare ett eller två bet på river. Potten är just nu $64 och en syn kostar $4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...