Jenki Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Mina stats på svenskaspel, NL100 Level: NL100 Sessions: 397 Winning Sessions: 201 (50,63%) Won: 2875,24 Hands: 15500 Hours: 167,65 BB/Hr: 8,58 BB/100: 9,27 VP$IP: 40,72 Avg.pot: 23,27 Ap: 4,27 ASF: 56,05 Sådär, vad tycks, ska man flytta upp ett steg? Inte mycket pengar vunna på den tiden men det är trots allt 0,5/1 i blinds. Är det dåligt eller bra, vad menas med BB/Hr, BB/100, VP$IP, AP, ASF och vad ska dom ligga på? Läste någonstans att VP%IP ska ligga på ca 20 på fullring, men jag spelar bara fem-manna. //Jenki Citera
manshora Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 BB = bigbets, 1bigbet = 2xbigblind. så på fin nivå är det alltså $2 om du tjänar 10BB/100 så har du vunnit i genomsnitt $20 per 100 händer du spelat. VPIP, står för voluntary put in pot. och beskiver hur villig man är att lägga pengar i potten. ang ditt spel så är 15k händer ingenting, och iomed att du har 40vpip så måsste jag dra slutsattsen att du haft tur, det är på tok för löst. en FI med dom stattsen får en fiskflagga av mig direkt. ja, 20vpip stämmer nog på FR, ca 25 är nog vanligast på SH. Citera
MacDaddy Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Fortsätt precis som tidigare, lyssna inte på någon tills du börjar förlora iaf. Citera
heltok Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 lyssna inte på någon tills du börjar förlora bra råd. Citera
Jenki Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 BB = bigbets, 1bigbet = 2xbigblind. så på fin nivå ang ditt spel så är 15k händer ingenting, och iomed att du har 40vpip så måsste jag dra slutsattsen att du haft tur, det är på tok för löst. en FI med dom stattsen får en fiskflagga av mig direkt. Tur tror jag själv inte att det är, har läst två pokerböcker och mycket här på forumet. Analyserar mitt spel när jag vinner och förlorar och försöker se vad som har gått rätt respektive fel. Den lösa imagen är jag medveten om, folk betalar mig bra när jag väl har något och jag riskerar inte mycket pengar när jag försöker få intrycket som lös. Men du kan ha rätt, det får tiden utvisa. Vill gjärna ha mer feedback från andra =) BTW, om det nu inte skulle vara tur, är det bra stats då ? //Jenki Citera
Jenki Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 kronor, inte dollar, spelar på svenskaspel som det står längst upp. Citera
Joey Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Fortsätt precis som tidigare, lyssna inte på någon tills du börjar förlora iaf. lol? Om han lyssnar på kunnigt folk så kanske han kan fortsätta vinna och dessutom på en högre nivå. Citera
manshora Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Tur tror jag själv inte att det är nej det förstår jag BTW, om det nu inte skulle vara tur, är det bra stats då ? haha, jag vet inte aldrig hört talas om någon som lyckats hålla sånna stats.. men du kanske är den första. förövrigt så missade jag det där med att det var NL100SEK o inte $, vilket betyder att du kanske inte bara haft tur. då motståndet på svs inte är det bästa. men, sen är 15000 händer väldigt lite, och under så få händer kan man mycket väl ha ett mycket bra kortsnitt som drar upp vpip:en men jag tycker helt klart att du ska börja fundera på att tighta till dig, då dessa stats inte har funkat för specielt många andra. Citera
Chillarn7 Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Tycker också din VPIP är för hög. Har du endast spelat NL 5-max eller har du lite HU sessioner där också? Vad har du för Aggression Factor på PF, Flop och Total? Citera
fiddski Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 fortsätt spela många händer så länge du går plus så kommer du bli mycket bättre än dom som bara sitter och vänta på nöten och inte kan spela. Citera
Jerico Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 fortsätt spela många händer så länge du går plus så kommer du bli mycket bättre än dom som bara sitter och vänta på nöten och inte kan spela. mm, spela med 42% VPIP och sätt alla nötspelare på plats... Citera
manshora Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 mm, spela med 42% VPIP och sätt alla nötspelare på plats... kanske är nått på spåren.. nya nötspelet Citera
Jenki Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 manshora, okej får tänka på saken =), förstår fortfarande inte om min BB/100 och BB/Hr är bra. chillarn, bara lirat shorthanded. PF AF: 0,44 Flop AF: 2,05 Total AF: 0,93 Vad säger detta er ?, själv förstår jag att det är ett mått på min agression men inte om det är mycket eller lite, skulle gissa på mycket. Citera
manshora Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 manshora, okej får tänka på saken =), förstår fortfarande inte om min BB/100 och BB/Hr är bra. chillarn, bara lirat shorthanded. PF AF: 0,44 Flop AF: 2,05 Total AF: 0,93 Vad säger detta er ?, själv förstår jag att det är ett mått på min agression men inte om det är mycket eller lite, skulle gissa på mycket. dina BB/100 är bra, man brukar säga att en mycket bra spelare kan hålla 10BB/100. men åter igen, det är bara 15 000 händer. möjligt att man får en hyffsad uppskattning om vad man ligger på efter 100 000 händer. ang agressionen så ser det ut som du synar mycket preflop o betar på flop. agressionen på flop ser bra ut men, du ska nog fundera på att höja mer preflop. det är iofs så jag tolkar det, inte 100% säker Citera
Jerico Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 manshora, okej får tänka på saken =), förstår fortfarande inte om min BB/100 och BB/Hr är bra. chillarn, bara lirat shorthanded. PF AF: 0,44 Flop AF: 2,05 Total AF: 0,93 Vad säger detta er ?, själv förstår jag att det är ett mått på min agression men inte om det är mycket eller lite, skulle gissa på mycket. Din gissning är fullständigt fel. Du är lös-passiv. Citera
Jenki Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 skulle vara kul om någon vinnande spelare på NL100/200 på svenskaspel kunde posta sina stats. skulle vara mycket tacksam om någon orkade göra det. //Jenki Citera
Chillarn7 Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Det är ett mått på hur mycket du raisar på de olika gatorna. När du skrev i första inlägget att du hade VPIP på 42% så tänkte jag att du måste vara en väldigt lös aggresiv spelare för att vinna så mkt för många på SS är väldigt veka post flop. Oj vad fel jag hade... Ditt pre flop spel måste ju nästan bara best av limp, limp, limp, raise, limp, limp, limp. På floppen har du hyfsad aggresivitet men du tar ju bara hem små potter där eftersom alla bara har limpat in på floppen. Försök att få upp din PF aggression factor och din totala aggression factor. Nu är inte jag något pro att analysera PT stats men det är mina tankar iaf, funkar det inte för dig så spelar du självklart inte så men det kan nog förbättra ditt spel lite att bli lite mer aggressiv. Du har ju dock visat upp fina resultat så detta kanske är ett vinnande spel på Svenska Spel ändå men tror det kan vara svårt att vinna så på de flesta andra sajter. Svenska Spel är ju trots allt svenska spel Edit: Fan vad seg jag är, 3 st inlägg hann komma innan jag var klar Citera
back Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Det är ett mått på hur mycket du raisar på de olika gatorna. När du skrev i första inlägget att du hade VPIP på 42% så tänkte jag att du måste vara en väldigt lös aggresiv spelare för att vinna så mkt för många på SS är väldigt veka post flop. Oj vad fel jag hade... Ditt pre flop spel måste ju nästan bara best av limp, limp, limp, raise, limp, limp, limp. På floppen har du hyfsad aggresivitet men du tar ju bara hem små potter där eftersom alla bara har limpat in på floppen. Försök att få upp din PF aggression factor och din totala aggression factor. Nu är inte jag något pro att analysera PT stats men det är mina tankar iaf, funkar det inte för dig så spelar du självklart inte så men det kan nog förbättra ditt spel lite att bli lite mer aggressiv. Du har ju dock visat upp fina resultat så detta kanske är ett vinnande spel på Svenska Spel ändå men tror det kan vara svårt att vinna så på de flesta andra sajter. Svenska Spel är ju trots allt svenska spel Edit: Fan vad seg jag är, 3 st inlägg hann komma innan jag var klar Nej, tror AF på floppen är för låg. Har för mig att sbrugby förespråkar en AF på 5 på floppen i någon av hans filmer från Cardrunners. Citera
Jenki Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 dina BB/100 är bra, man brukar säga att en mycket bra spelare kan hålla 10BB/100. men åter igen, det är bara 15 000 händer. möjligt att man får en hyffsad uppskattning om vad man ligger på efter 100 000 händer. ang agressionen så ser det ut som du synar mycket preflop o betar på flop. agressionen på flop ser bra ut men, du ska nog fundera på att höja mer preflop. det är iofs så jag tolkar det, inte 100% säker tror nog att på de senaste 3-4 tusen händerna har jag höjt preflop tillräckligt ofta. men som statsen visar har jag inte spelat så mycket poker och ens spel förändras drastiskt i början av ens "pokerkarriär". så tror nog att de första 12000 händerna gör att det ser ut som att jag raisar för sällen PF. Din gissning är fullständigt fel. Du är lös-passiv. okej. skulle du kunna förklara för mig hur jag ska tolka PF AF: 0,44, Flop AF: 2,05, Total AF: 0,93, är det en procentsats eller vadå ? Citera
manshora Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 okej. skulle du kunna förklara för mig hur jag ska tolka PF AF: 0,44, Flop AF: 2,05, Total AF: 0,93, är det en procentsats eller vadå ? jag vet inte exagt hur det räknas ut, med det är en agressions faktor. där 0 är passiv. och 0,44 preflopp är således mycket passivt. 2 på flopp är också ganska passivt. du kanske skulle behöva dubbla den också Citera
Chillarn7 Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Testa de här rekommendationerna för NL 6-handed för att se ungefär vart du ligger. Har du rätt på alla punkterna så spelar du ett spel som många bra spelare förespråkar och då bör du således plussa i längden på 1/2 på SS om du inte spelar helt fel händer. http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=ssplnlpoker&Number=4946669&fpart=1&PHPSESSID= Citera
Jenki Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 kan passa på o tacka för alla svaren =) Citera
Jenki Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2007 BTW, vad räknas som en limp?, är det när man synar en ohöjd pott eller är det helt enkelt när man bara synar innan floppen. Citera
Chipsmongo Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 "Testa de här rekommendationerna för NL 6-handed för att se ungefär vart du ligger. Har du rätt på alla punkterna så spelar du ett spel som många bra spelare förespråkar och då bör du således plussa i längden på 1/2 på SS om du inte spelar helt fel händer. http://forumserver.twoplustwo.com/sh...t=1&PHPSESSID=" Finns det någon liknande länk fast för pokeroffice? skulle verkligen uppskattas! =) Citera
Recommended Posts