Gå till innehåll

Netellerfråga


perran_

Recommended Posts

Vet inte om detta är rätt tråd jag postar i. I alla fall registrerade jag mig på Neteller för någon timma sedan. Syftet är att föra över pengar från mitt pokerkonto till Neteller o sedan till mitt bankkonto. För en stund sedan ringde en amerikan som sa att han jobbade på Neteller o sa att jag registrerat mig där och bad mig svara på några säkerhetsfrågor som t.ex. vad jag heter, när jag är född, min email och "namnet på mitt första husdjur" som jag fyllt i då jag registrerade. Har ännu inte fört över några pengar o heller inte angett mitt bankkontonummer. Han frågade om jag hade gjort några transaktioner men det hade jag inte.

 

Frågan är..är jag bara suspekt eller är det normalt av amerikanska företag att ringa sådär? Man vill ju inte bli blåst på sina pokerpengar eller andra pengar för den delen....:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, dom har ringt till mig med sådär så det är nog lugnt. Jag tror de brukar göra det för att ha hög säkerhet. Antar att du inte behövde säga ditt secure-ID eller lösenord? Det ska man dock aldrig göra.

 

Har även varit med om pokersiter som ringer upp en när man reggat nytt konto och gjort en insättning.

 

Om du fortfarande är osäker kan du ju alltid ringa dem själv för att kontrollera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...