Kape Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Tjena. Jag har visserligen hängt här ett tag men jag blir allt mer frustrerad över att jag ofta inte förstår alla begrepp och förkortningar som används. Det känns som att ge sig in på typ Lunarstorm eller liknande och försöka förstå vad folk egentligen menar ibland. Kan inte någon/några forum-rävar påbörja en "datamining" av PF.nu för att samla alla begrepp/förkortningar och göra en "Begrepps-FAQ för rookies"? Vi kan göra det i den här tråden men jag har inte tid att hålla en original-post uppdaterad med det som kommer till. Jag slänger in några begrepp/förkortningar som jag inte förstår eller som används helt olika av olika personer. Observera att det är mina förklaringar som jag använt. "Troll" = Person som spammar forumet med allmänt nonsens och sällan eller aldrig visar spår av kunskap inom pokerteori. "Levlad" = Har ingen aning men jag antar att de beror på att jag är så grymt "Levlad"? "Skotta" = Spelar man över den nivå som ens bankrulle tillåter, på en nivå som ens kunskap inte motsvarar eller en kombination av dessa? "Fisk" = Beroende på vem det är som skriver så är olika personer s.k. Fisk. För en NL1000-grinder så är väl alla under NL200 fiskar oavsett om de är vinnande eller inte då de inte kan förstå hur man spelar på high-stakes. För mig är det konstant förlorande spelare (oavsett nivå) som inte utvecklas som i första hand förtjänar att bli kallade fiskar. "Gay-raise" = Mini-raise? "Donk-bet" = En bet först in på flop av en spelare som checkar/synar pre-flop? "CRAI" = Inte en superdator utan Check-raise allin. "CB" = Continuation bet, en bet på flop av den som höjde pre-flop. Det är lite sånt här som jag tror många har nytta av, inkl jag själv. Se nu inte detta som något super-seriöst utan mest som ett försök att samla lite begrepp/förkortningar som används här. Citera
efterklok Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Finns en tråd om detta. Länk Citera
kfluffie Postad 10 Augusti , 2007 Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Finns en tråd om detta. Länk Ty! Citera
Recommended Posts