Gå till innehåll

Fixed limit


Maruzi

Recommended Posts

Ä, 300-500 brukar man säga. Du bör ligga upp åt 500. Själv har jag vid några tillfällen losat 100 big bets på grund av tilt. Som mest har jag losat 250 big bets. Blir jävligt jobbigt om man sitter men snåla 300. Finns ju inte direkt mycket utrymme för dåliga dagar

 

Det hör väl till god BR management att växla ner till en lägre nivå när bankrullen börjar blir liten?

 

Har man en rulle på 300BB och kör på tills man har 50BB kvar utan att växla ned, så riskerar man nog att gå busto förr eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart hör det till. Men du måste förstå att när man sitter och lirar en sesssion så är tex en svängning på 50 big bets inget märkvärdigt. Är man LAG så kan jag tänka mig att 100 inte är ovanligt på 6-max. Att då känna att rullen börjar tyna bort och man måste ner i nivå. Man klara som sagt bara mindre karuseller utan att behöva lämna ett annars mycket bra bord. Har du ca 500 så gör det inte så mycket om du losar lite big bets

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...