Gå till innehåll

Jag måste varna för Paxpoker & Poker Arena.


Mr GZON

Recommended Posts

Du har nu tjurat i 129 dagar för att du fick vänta i 10 dagar på ett uttag. Man kanske kan förvänta sig att det tar 5 dagar att göra ett uttag, alltså har du råkat ut för en försening om 5 dagar. Du har tjurat 129/5 = 25.8 gånger förseningstiden. En liten lista över andra jämförbara långsintheter:

 

:club: Mr GZON väntar på bussen. Den är 5 minuter försenad. Mr GZON tjurar i 5*25.8 = 129 minuter, eller 2 timmar och 9 minuter. På den tiden hinner bussen ta honom från Stockholm till Uppsala och tillbaks, inklusive lunchpaus i Uppsala för chauffören.

 

:club: Mr GZONs fru ska föda barn. Förlossningen drar två veckor över tiden. Mr GZON tjurar för detta i 14*25.8 = 361.2 . 3 dagar, 19 timmar och 12 minuter innan barnets första födelsedag slutar Mr GZON tjura och köper en födelsedagspresent åt barnet.

 

:club: Mr GZON har en downstreak om 2k händer. 2k*25.8 = 51.6k händer senare slutar Mr GZON tilta. Då han spelar tre bord och får in 65 händer per timme och bord tar det 51.6k / (3*65) = 264.6 h eller 11 dygn, 14 timmar och 46 minuter av oavbrutet spel för Mr GZON att lugna ned sig.

 

Edit: Jag har inget liv

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har nu tjurat i 129 dagar för att du fick vänta i 10 dagar på ett uttag. Man kanske kan förvänta sig att det tar 5 dagar att göra ett uttag, alltså har du råkat ut för en försening om 5 dagar. Du har tjurat 129/5 = 25.8 gånger förseningstiden. En liten lista över andra jämförbara långsintheter:

 

:club: Mr GZON väntar på bussen. Den är 5 minuter försenad. Mr GZON tjurar i 5*25.8 = 129 minuter, eller 2 timmar och 9 minuter. På den tiden hinner bussen ta honom från Stockholm till Uppsala och tillbaks, inklusive lunchpaus i Uppsala för chauffören.

 

:club: Mr GZONs fru ska föda barn. Förlossningen drar två veckor över tiden. Mr GZON tjurar för detta i 14*25.8 = 361.2 . 3 dagar, 19 timmar och 12 minuter innan barnets första födelsedag slutar Mr GZON tjura och köper en födelsedagspresent åt barnet.

 

:club: Mr GZON har en downstreak om 2k händer. 2k*25.8 = 51.6k händer senare slutar Mr GZON tilta. Då han spelar tre bord och får in 65 händer per timme och bord tar det 51.6k / (3*65) = 264.6 h eller 11 dygn, 14 timmar och 46 minuter av oavbrutet spel för Mr GZON att lugna ned sig.

 

Edit: Jag har inget liv

 

Hur skulle det vara om du kunna hålla dig till ämnet. Du har fortfarande inte givit mig en replik på din syn av deras agerande.

 

Det är skrattretande att du tror att jag än tjurar pga detta. Inte för att det angår dig men jag kan informera dig att jag du bör söka vård om du tror det. Det är mycket märkligt hur du försöker vända det emot mig.

 

btw, det tar normalt ca 6 timmar till en dag att gör ett uttag till neteller, inte fem dagar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet vi såklart inte, men eftersom du varit odiplomatisk, otrevlig och barnslig i alla tre trådarna om ämnet så är det rimligt att dra slutsatsen att du även var det i kontakt med supporten. Ditt agerande är för oss en mer trovärdig indikation än ditt eget påstående att du varit trevlig och tillmötesgående.

 

Det där är inte ens värt att kommentera på annat sätt än att ännu en gång poängtera att siten har haft så mycket problem med driften att man väljer att lägga ner den och ber kunderna att öppna konto på dess syster site. Utan att gå in på din slutledningsförmåga så kan jag förtydliga att det säger mycket om hur siten har skötts och hur bra den har fungerat…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ännu en gång poängtera att siten har haft så mycket problem med driften att man väljer att lägga ner den och ber kunderna att öppna konto på dess syster site. Utan att gå in på din slutledningsförmåga så kan jag förtydliga att det säger mycket om hur siten har skötts och hur bra den har fungerat…

 

Om du har någon information utöver dina egna spekulationer, så får du gärna länka. Allt du sagt är att de bestämt sig för att lägga ned. Det kan bero på massor av saker. Spontant tycker jag att det mest troliga är marknadsläget.

 

Det enda jag ser i dina resonemang (med reservation för att jag inte vet om du har nån ytterligare information) är ett logiskt längdhopp.

 

Fakta:

 

1) En site har lagt ned

2) Du har fått vänta 5 dagar "för länge" på ett uttag

 

Din slutsats:

 

* Det är driftproblemen som gör att de måste lägga ned.

 

Info som saknas:

 

1) Har de haft några fler problem? (att du fått vänta 5 dagar gör innebär inte att de haft en sån fruktansvärd massa problem som du vill få det till)

2) Finns det några andra faktorer som verkar i riktning mot stängning av siten?

3) Hur mkt inverkar de ovan nämnda faktorerna på det fattade beslutet.

 

Men grattis till forumrekordet i längdhopp iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har någon information utöver dina egna spekulationer, så får du gärna länka. Allt du sagt är att de bestämt sig för att lägga ned. Det kan bero på massor av saker. Spontant tycker jag att det mest troliga är marknadsläget.

 

Det enda jag ser i dina resonemang (med reservation för att jag inte vet om du har nån ytterligare information) är ett logiskt längdhopp.

 

Fakta:

 

1) En site har lagt ned

2) Du har fått vänta 5 dagar "för länge" på ett uttag

 

Din slutsats:

 

* Det är driftproblemen som gör att de måste lägga ned.

 

Info som saknas:

 

1) Har de haft några fler problem? (att du fått vänta 5 dagar gör innebär inte att de haft en sån fruktansvärd massa problem som du vill få det till)

2) Finns det några andra faktorer som verkar i riktning mot stängning av siten?

3) Hur mkt inverkar de ovan nämnda faktorerna på det fattade beslutet.

 

Men grattis till forumrekordet i längdhopp iaf.

 

 

Du är ju helt sanslös. Hur skulle det vara om du läser det jag skriver till att börja med. Sluta flumma. Du kan börja med att läs detta inlägg igen, http://pokerforum.nu/forum/860772-post15.html

 

För att en gång påminna dig så tar det i normala fall INTE 5 dagar att göra ett uttag till neteller via andra siter, normalt är 6 timmar till en dag. Vad får du fem dagar ifrån? Håll dig till värkligheten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta och kamma dig.

Jag vet att uttags problemet inte upphörde den dagen jag fick mina pengar. Som kund har jag likt övriga erhållit mail där de ber om ursäkt för diverse driftstörningar av olika slag. Jag har inte så vitt jag vet skrivet att deras nerläggning beror på uttagsproblemet. Själva skriver de, ”You might be aware that recently Pax Poker has been experiencing some technical difficulties and has been offline. We have decided to close down Pax Poker completely”. Det faktum att dom har haft så mycket problem som dom faktiskt och väljer att lägga ner istället för att rätta till dem talar väl ett tydligt språk ? Med du befinner dig väl i någon sorts dimma som gör att du inte ser det.

 

Du berör fortfarande inte vad du anser om deras agerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du drar ett förhastat likhetstecken mellan dina upplevda "problem", klappar dig själv på ryggen och säger "där fick de, minsann".

 

Men jag ska väl sluta stå i vägen för dina sökta tolkningar. En del människor vill så gärna ha rätt så de läser in sin egen ståndpunkt i vilken text som helst. Jag antar att du kan få en instruktionsbok till en stereo att framstå som ett erkännande om dålig leveransservice. Good for you.

 

Du berör fortfarande inte vad du anser om deras agerande.

 

Jag förstår inte varför du vill att jag ska upprepa det som trettioelva personer redan har sagt? Ska jag ropa det i megafon? Skriva det 10 ggr om med storlek 10 i röd fetstilt text?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en sägning som lyder, skadeglädje är den enda sanna glädjen. Jag säger inte att det är så men visst kan man känna glädje i andras misslyckande.

 

Du är helt otroligt i dina skeva vinklingar och tolkningar. Det jag skriver är fakta.

 

Erkänn att jag har rätt och eller bidra med något konkret som motsäger det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok du får som du vill:

 

DET VAR ETT MINDRE TEKNISKT FEL ELLER FEL I HANDLÄGGNINGEN OCH DU VAR SJUKT OTREVLIG MOT SUPPORTEN. DE "AGERADE" INTE PÅ NÅGOT SÄRSKILT KLANDERVÄRT SÄTT, UTAN VAR OMOTIVERAT TREVLIGA MOT ETT OHYFFSAT MOPPEFJUN.

 

Men jag tänker bara skriva det en gång. Hoppas det räcker för dig. Och just det, en sån här behövde du visst också:

 

skrik_megafon_edge.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok du får som du vill:

 

DET VAR ETT MINDRE TEKNISKT FEL ELLER FEL I HANDLÄGGNINGEN OCH DU VAR SJUKT OTREVLIG MOT SUPPORTEN. DE "AGERADE" INTE PÅ NÅGOT SÄRSKILT KLANDERVÄRT SÄTT, UTAN VAR OMOTIVERAT TREVLIGA MOT ETT OHYFFSAT MOPPEFJUN.

 

Men jag tänker bara skriva det en gång. Hoppas det räcker för dig. Och just det, en sån här behövde du visst också:

 

Vad styrker det påståendet, din senaste röka ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bidrar inte med något, må du kliva på en legobit

 

Å andra sidan bidrar du inte heller med något mer än ett "problem" som enligt dig är bland det värsta som skulle kunna hända. Och även en sjukt barnslig vägran att lyssna på de som argumenterar emot dig och helt oprovocerade påhopp på alla.

 

Småsinta önskningar som involverar legobitar bidrar inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad styrker det påståendet, din senaste röka ?

 

Jag är klar med den här tråden. Ett tag såg det ut som att du insåg att du faktiskt hade betett dig konstigt, men snabbt editerade du det inlägget och gjorde det fullkomligt klart att du inte fattat nånting. Du är totalt oförmögen att ta åt dig av kritik och du är en naggande liten rättshaverist.

 

Nästa gång du vill ha sympatier för att andra inte krälar för dina fötter så fort du blir omotiverat otrevlig mot dem - sök sympatier från notepad.

 

Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med det.

 

Du bör se över ditt eget hus innan du dömer andras.

http://pokerforum.nu/forum/747868-post9.html

http://pokerforum.nu/forum/864446-post25.html

http://pokerforum.nu/forum/865469-post29.html - slutsats som du drar utan att ens ha besvärat dig att bland annat läsa inlägg http://pokerforum.nu/forum/860772-post15.html .

 

Att hålla sig till ämnet tycks vara en av dina paradgrenar - för att klargöra det för dig – jag är ironisk. För det andra är väl en av dina uppgifter som mod att bland annat hålla trådarna rena från spam, eller ? Tycker du att det har genomförts i denna tråd ?

Du har inte tillfört mycket i denna tråd. Du har mest kommit med märkliga spekulationer och vinklingar där du vänder oväsentligheter emot mig. Ta dig en funderar över det.

 

Anledningen till tråden var inte att söka tröst eller stöd. Utan att delge min erfarenhet av Pax Poker aka Poker Arena.

 

Du är välkommen tillbaka den dagen du är gammal nog för att odla skägg

 

BTW, Jag har aldrig sagt att jag tycker att jag har betet mig konstigt mot Pax Poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan bidrar du inte heller med något mer än ett "problem" som enligt dig är bland det värsta som skulle kunna hända. Och även en sjukt barnslig vägran att lyssna på de som argumenterar emot dig och helt oprovocerade påhopp på alla.

 

Småsinta önskningar som involverar legobitar bidrar inte heller.

 

Vänligen lyft fram de relevanta argument som klyka har skrivit, samt de oprovocerade påhoppen jag har gjort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänligen lyft fram de relevanta argument som klyka har skrivit, samt de oprovocerade påhoppen

 

"No offence, I have never heard anything as dumb as what you are saying.

 

You dont happen to work for them ? As you protect him and Paxpoker the way you do. What is in it for you?"

 

"If you don’t believe, then that is your problem. You obvious have a problem to deal with, no offence meant."

 

Och även om det inte är ett direkt påhopp så måste jag säga att jag tycker om:

"You certainly need to put down your guard a bit and not suspect everything people say as a big lie.

The world is not a big conspiracy against you

 

It most be diffecult to dismiss everything as a lie - you have so much to say"

 

Det finns säkert fler men eftersom du inte tar till dig av vad någon säger så orkar jag inte mer. Jag nöjer mig med att konstatera att en och en halv vecka kanske inte är så bra jobbat av Pax poker men du överreagerar något sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De var inte oprovocerade!

 

Lyft gärna fram klykas relevanta argument

 

Jo de var oprovocerade och överdrivna. Förstår du inte det så orkar jag inte förklara det för dig.

 

Eftersom jag inte har påstått att Klyka har kommit med några relevanta argument (dock en del med mycket humor) så känner jag inte att jag behöver lyfta fram dem heller. Däremot så är kommer nedan inlägg du bör läsa, fundera över, läsa igen och sen bara lägga ner.

 

Om man gör en jämförelse, så är en och en halv vecka ganska snabbt agerat. Det tog neteller två månader att fatta hur de skulle registrera mitt bankkonto trots att jag gav dem det i iban/swift-form. Diverse pokersiter har segat i veckor för att till slut kräva en kopia på passet, och därefter ytterligare segat länge innan utbetalning kunnat ske. För att inte tala om andra områden, som svenska internetleverantörer. Glocalnet har inte lyckats ta bort mina gamla hemsidor trots många utbytta email och över tre år.

 

Det vet vi såklart inte, men eftersom du varit odiplomatisk, otrevlig och barnslig i alla tre trådarna om ämnet så är det rimligt att dra slutsatsen att du även var det i kontakt med supporten. Ditt agerande är för oss en mer trovärdig indikation än ditt eget påstående att du varit trevlig och tillmötesgående.

 

Hela grejen är förövrigt en ren bagatell. Det tog 10 dagar att casha ut, spela inte där mer om du är missnöjd, men trådarna du skapat om ämnet och ditt sätt att argumentera är bara löjliga, omän rätt komiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo de var oprovocerade och överdrivna. Förstår du inte det så orkar jag inte förklara det för dig.

 

Eftersom jag inte har påstått att Klyka har kommit med några relevanta argument (dock en del med mycket humor) så känner jag inte att jag behöver lyfta fram dem heller. Däremot så är kommer nedan inlägg du bör läsa, fundera över, läsa igen och sen bara lägga ner.

 

Gällande Matfrids exemple, de är inte relevanta. Man finner för det mesta nästintill alltid någon har upplevt något värre förr eller senare.

Jag vet folk som inte fåt betalt för sina fakturor på över ett år, ska jag det vara acceptabelt att förhala betalningar på det viset bara för att det förekommer? Nej.

 

Gällande Steels replik, rent teoretiskt skulle han kunna ha rätt. Men vad har det med saken at göra? Ska en site förhala en betalning bara för att de känner irritation från en spelare? Nej. Jag gav dom all information samma dag som dom bad om den plus ytterligare info samt inte ställde till med bekymmer för dom så jag måste säga att jag var mycket tillmötesgående.

 

Jag tackar för din kommentar gällande att klyka inte kommit med några relevanta argument

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande Matfrids exemple, de är inte relevanta. Man finner för det mesta nästintill alltid någon har upplevt något värre förr eller senare.

Jag vet folk som inte fåt betalt för sina fakturor på över ett år, ska jag det vara acceptabelt att förhala betalningar på det viset bara för att det förekommer? Nej.

 

Gällande Steels replik, rent teoretiskt skulle han kunna ha rätt. Men vad har det med saken at göra? Ska en site förhala en betalning bara för att de känner irritation från en spelare? Nej. Jag gav dom all information samma dag som dom bad om den plus ytterligare info samt inte ställde till med bekymmer för dom så jag måste säga att jag var mycket tillmötesgående.

 

Jag tackar för din kommentar gällande att klyka inte kommit med några relevanta argument

 

 

Det var inte det jag sa. Jag sa att jag inte hade påstått att han hade kommit med några relevanta argument. Han har kommit med en del matnyttig när det gäller att visa hur sjukt löjlig din upprördhet är. Jag har redan sagt att det kanske inte är bra att det tar en och en halv vecka innan de erbjuder sig att överföra pengarna manuellt. Det är ingen som säger emot dig där. Däremot så tycker folk att du överreagerar, förolämpar folk helt i onödan, och i allmännhet beter dig som ett litet barn och nu har jag och andra sagt det så många gånger så har det inte gått in hittills så gör det nog inte det i fortsättningen heller. Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte det jag sa. Jag sa att jag inte hade påstått att han hade kommit med några relevanta argument. Han har kommit med en del matnyttig när det gäller att visa hur sjukt löjlig din upprördhet är. Jag har redan sagt att det kanske inte är bra att det tar en och en halv vecka innan de erbjuder sig att överföra pengarna manuellt. Det är ingen som säger emot dig där. Däremot så tycker folk att du överreagerar, förolämpar folk helt i onödan, och i allmännhet beter dig som ett litet barn och nu har jag och andra sagt det så många gånger så har det inte gått in hittills så gör det nog inte det i fortsättningen heller. Tack för mig.

 

Jag kan hålla med att jag har sagt en del löjliga saker. Men som en sägning går, what comes around goes around. Ta bara en titt på klykas poster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...