Gå till innehåll

2/4 SEK Hand på FI?


Recommended Posts

MP 600

BUTTON 350

SB 420

Hero 650 (3d4d)

 

MP Folds

BUTTON Folds

SB Rasie 15

Hero Re-Rasie 35 to 50

SB Calls 35

 

Flopp: 2h 5h 9c

SB Check, Hero bet 75, SB Rasie 135 to 210, HERO Calls

 

Turn 3s

SB Instapush 160, Hero?

 

Vilka händer sätter vi FI på som han check rasiar floppen med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2/4 sek???? Vilken site är det på.

 

Hur som, du får inget värde i att syna här då Fi är AI och du inte får rätt odds för att syna.

 

 

Det var ett livegame..

 

men beror det inte lite på vad FI har för hand om vi har odds för att syna eller inte? menar du på flopp lr turn btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turn behöver du bara ha 19% för att syna. Om fi har exempelvis AA-TT,A9-T9 så har du 27% så synen måste vara solklar.

 

På floppen commitar du dig rimligen så du kan väl lika gärna trycka in. Kanske du trots allt kan få någon procents FE även om det känns som om det skriker styrka från honom att inte gå all in? Om vi bortser från FE behöver du 35% på floppen, du har 31% mot händerna ovan och 39% mot random hand. Vad du tror om FE samt hur mycket du tror på honom får avgöra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turn behöver du bara ha 19% för att syna. Om fi har exempelvis AA-TT,A9-T9 så har du 27% så synen måste vara solklar.

 

På floppen commitar du dig rimligen så du kan väl lika gärna trycka in. Kanske du trots allt kan få någon procents FE även om det känns som om det skriker styrka från honom att inte gå all in? Om vi bortser från FE behöver du 35% på floppen, du har 31% mot händerna ovan och 39% mot random hand. Vad du tror om FE samt hur mycket du tror på honom får avgöra.

 

Det ändå jag kunde komma på vad som han checkraisar med är två över+färgdrag (som så han hade spelat) så jag visste att han skulle syna vid push på flopp, därför gjorde jag inte de.. sen har jag 3 mot 1 på flopp, så jag tycker syn är okej, tanken på turn var att folda vid blank..

 

Drygt bara att jag träffar på turn som slår den handen jag sätter FI på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju du som kan bedöma fi bäst. Mot random fi hade jag dock varit skeptisk till överkort med färgdrag, tycker det känns som om de oftast skulle göra en checkraise all-in.

 

Med den läsning du gör bör det ju vara rätt att syna floppen för att kunna lägga sig om hjärter kommer på turn, kanske också få se river gratis? Lägga blank turn är väl mera tveksamt även om det inte finns så många helt blanka kort. Kommer ett överkort (ej i hjärter, ej äss) får du cirka 19% och det är hugget som stucket, kommer 6, 7 eller bordet parar har du 22% och bör syna turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JÄTTEsyn på turn med så mycket investerat i förhållande vad det kostar och du har ju Nötrdragzors(pluralis)

 

Ängeln hur tänker du när du förespråkar fold? Om jag har räknat rätt så ligger det innan pushen från fi 520kr i potten det kostar 160kr för att se river och hero har några nötouts och förmodligen 5 outs till för tvåpar och set, som förmodligen också e ganska nötiga. Jag ser det som ganska stor chans att fi har överpockets. Som sagt jättesyn på turn. Motivera gärna din fold.

 

F.ö. så finns det ju en risk att motståndaren inte har ett jävla jota utan ställer för han e så pass comittad.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett livegame..

 

men beror det inte lite på vad FI har för hand om vi har odds för att syna eller inte? menar du på flopp lr turn btw?

 

JÄTTEsyn på turn med så mycket investerat i förhållande vad det kostar och du har ju Nötrdragzors(pluralis)

 

Ängeln hur tänker du när du förespråkar fold?

 

Mvh

 

Tyckte väl det va en konstig mörk ;-) .

 

Sedan tyckte jag Hero skulle foldat pre för Fi´s omslag men såg nu när jag kolla igen att det va hero som höjde FI. Glöm mitt inlägg. Härdsmälta i morse.

 

Däremot skulle jag nog ställt på floppen mot Fi´s raise. Och som andra sagt så är ju Hero comittad på turn så det är ju bara att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...