Gå till innehåll

Hur hantera tilt?


riverwild

Recommended Posts

Man lär sig att det inte är ekonomiskt försvarbart att tilta. :-D Låter väl självklart men för mig personligen har det tagit flera år att komma ifrån tiltandet. När jag började känna att jag verkligen var vinnande så kom tålamodet i och med det.

 

Ett tips jag andvände mig av förut var att jag skrev upp ett par punkter i word, dessa var jag tvungen att läsa igenom varje gång jag var inblandad i en stor pott. Där stod det bla TILTA INTE, ÖVERSPELA INTE HÖGA POCKETS, HA TÅLAMOD osv.

Jag förstår om detta låter lite löjligt men det hjälpte åtminstonde mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

t1l7!!

 

aldrig roligt, hände mig idag.

Skärmen fick en snyting och jag fick ont.

Hjälpte dock och jag stängde av datorn.

 

Hade jag inte slutat spela så hade väll jag förlorat endel buy ins.

Började med utdragningar, sen missade drag, sen tveksamma beslut.

Inte nog med så var det galet varmt i mitt rum eller så kanske det var jag som var så jefla förbannad så jag svettades.:oops:

 

Det bästa är väll att gå ifrån datorn ett tag eller en hel dag.

Whatever, spela inte när du är tiltad iaf.

 

Vissa går även ner några nivåer och leker.

Gillar dock inte det, det gör mig mer förbannad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just don't do It! :-D

 

-----------

 

 

Skämt åsido, själv tycker jag att jag till stor del kommit över problemet, hade svåra tiltproblem förut...

 

Om jag visste vad medicinen är skulle jag antagligen inte berätta ;)

 

...men nu vet jag inte exakt vad som gjort problemen mindre, men det råd jag kan ge är att jobba målmedvetet med problemet oavsett hur...

 

 

självklart blir man galen ibland på en del spelares klonkskills och då är det förstås enklast att som tidigare talare sagt lägga ned spelet, minst ett par timmar!?

 

Nuförtiden tiltar jag mest på att jag själv gör dåliga spel...

 

EDIT: och JA! gå ned nivåer gör en TILTAD på RIKTIGT :D ur askan i elden, från jogging till John Cleeses "Silly Walk"...

 

lycka till iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig förstått varför man tiltar. Så sjukt onödigt ju. Skulle man må bättre av att slänga bort mer pengar än man just förlorat eller? Tänk för fan.

 

Reagera med att stänga ner borden istället och lägg dig i soffan o skrik eller vad fan som helst.

 

Postitlappar på skärmen med TILTA INTE kan också funka. iaf ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig förstått varför man tiltar. Så sjukt onödigt ju. Skulle man må bättre av att slänga bort mer pengar än man just förlorat eller? Tänk för fan.

 

Du måste vara jäkligt kall, eller spela väldigt lite.

 

Det är ju inte så att du väljer att tilta. Tilten kommer ju när någon lyckas vinna mot dig på ett sätt som för dig är helt omöjligt. Då för att "ge igen" eller "ta tillbaka" sätter du motståndaren i svåra situationer - tänker du - för han kan ju bara inte ha sådan tur igen! Handlar inte om ett överlagt förändrande av inställning, utan är ju något som kommer obett.

 

Sedan finns ju risken att hamna i gråzonen när du förlorat så mycket att vidare förluster inte längre spelar någon roll. Du har tömt ditt känslomässiga motstånd, och då kan du i princip spela bort allt du äger och har utan att bry dig. Men det är inte riktig tilt om du frågar mig, tilt ska innhålla lite aggression.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltade en del förut. Det handlade nog mest om att jag spelade för få bord och får lite, så varje gång jag åkte på en beat sved det. För mig tog tiltandet slut när jag började spela fler bord och oftare. Man inser att variansen är en del av spelet..

 

När jag nu känner att det är dags att klicka på on-knappen för tilt så slutar jag spela genast. Om jag vill ta upp spelet senare under dagen gör jag det hos ett annat nätverk än där jag höll på att tilta innan, just för att annars är risken stor att man ska "vinna tillbaka det man förlorade så oturligt tidigare idag"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...