Gå till innehåll

Sälja fonder


Blomvolvo

Recommended Posts

Hur lång tid tar det o sälja fonder på Nordea? Om man är där direkt när dom öppnar.. Står någonting om en dags väntan på pengarna, stämmer d eller ere olika från gång till gång?

 

Detta gäller för Nordea:

 

Samma dag som du kommer in på banken kan du max få ut 75% av ditt totala värde.

 

Orkar du vänta en dag så får du ut allt (100%) till dagen efter. Gör du detta via internet så tar det en dag och du måste göra det innan klockan 15:30.

 

Förskottsuttaget på 75% går endast att göra inne på kontor och inte via internet om du vill ha in pengarna direkt på konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta gäller för Nordea:

 

Samma dag som du kommer in på banken kan du max få ut 75% av ditt totala värde.

 

Orkar du vänta en dag så får du ut allt (100%) till dagen efter. Gör du detta via internet så tar det en dag och du måste göra det innan klockan 15:30.

 

Förskottsuttaget på 75% går endast att göra inne på kontor och inte via internet om du vill ha in pengarna direkt på konto.

 

Tack så mkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.avanza.se

 

Vann pris för bästa nätmäklare tror jag

Testa detta, gjorde det själv o är supernöjd, glöm nordea och öppettider med telesvar. Här har du en sjyst översikt av dina inehav med kurvor o skit.

 

Ska också nämnas att det finns liknande sidor, men jag har bara testat denna.

 

Annvänder också Avanza och är för det mesta nöjd med deras tjänster.

 

Det har dock hänt vid några tillfällen att man inte kommer åt "säljfunkisen" förrän 20 minuter efter att börsen öppnat, vilket är rätt jobbigt när man sitter på aktier som störtdyker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla:

 

Spelar det någon roll vad för fonder man har?

 

 

Eh, ja.

Du kanske menar om det påverkar tiden för försäljningen och svaret på det är ja. Hedgefonder brukar bara handlas en gång i månaden så då kan du få vänta en månad på pengarna. Annars så brukar dom handlas 13:00 och då får du pengarna dagen efter.

Om det du menar är om det spelar någon roll vilka fonder man har i avkastningssyfte så är också svaret ja. Annars skulle det väl bara finnas en fond?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte prövat Avanza men är kund hos Nordnet som jag är mycket nöjd med.

Jag har erfarenheter från både Avanza och Nordnet och kan säga att båda två funkar utmärkt för de affärer en "Svensson" gör. Kolla runt bland sidorna och ta reda på vad avgifter/courtage osv ligger på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har erfarenheter från både Avanza och Nordnet och kan säga att båda två funkar utmärkt för de affärer en "Svensson" gör. Kolla runt bland sidorna och ta reda på vad avgifter/courtage osv ligger på.

 

Jaaaaa, Avanza har ju fungerat utmärkt för småhandlare idag, inte. Med det inte sagt att det finns bättre alternativ, brukar vara nöjd med dom annars.

 

Angående nordeas fonder så är bryttiden 15,30 pengarna på kontot dan efter, undantag vissa asienfonder, tex kina där man får morgondagens kurs och pengarna 2 bankdar efter. Hedgefonderna ska säljas 3 bankdagar innan sista bankdagen i månaden så har man pengarna första bankdagen nästa månad.

 

Edit; 75% av en fonds värde kan du få ut på en gång via kontor eller tfnbank, undantag hedgefonderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...