Gå till innehåll

FLT - Beta turn mot LAG


MacDaddy

Recommended Posts

Hur tycker ni man ska spela mot en LAG i position på turn i FLT.

 

Mina funderingar är följande:

 

BETA:

-Med 2a paret bra kicker eller bättre.

-Ren bluff, fold-eq ä det enda man har här mer lr mindre.

 

CHECKA:

-3e paret lr sämre i en lite pott.

-A9 lr bättre och syna ner river då det är lätt o bli bluffad lr semibluffad av en LAG på turn o behöva lägga. Dessutom är man efter så får man chansen o dra ut. Frågan är om ens Fold-EQ här inte tas ut av risken o bli bluffad.

 

(om potten är liten så gör man inte ett misstag av att ge honom chansen o dra ut om man lägger ihop risken för att han ska få in extra bets när man är efter, risken o bli bortbluffad och så tjänar man ett xtra bett på river när han svaghetsbluffar som de ofta gör.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju helt på hur preflop och flop-spelet ser ut. Jag förutsätter att vi har raisat preflop och betat flop eftersom vi har position. Här betar vi på turn alltid med 2a paret. Bluffar beror på brädan. Är det inte någon speciell bräda så betar vi turn.

Med 3e par el. A9 och bättre kan check/call vara bra eller varför inte bet/check som jag gillar mer med tredjeparet.

 

En LAG gillar att dra och brukar ofta hänga med till turn så det kan finnas mening med att skjuta en till bluff på river också. Det gäller att få reads på spelarna var de lägger sig i handen.

 

Hur tycker ni man ska spela mot en LAG i position på turn i FLT.

 

Mina funderingar är följande:

 

BETA:

-Med 2a paret bra kicker eller bättre.

-Ren bluff, fold-eq ä det enda man har här mer lr mindre.

 

CHECKA:

-3e paret lr sämre i en lite pott.

-A9 lr bättre och syna ner river då det är lätt o bli bluffad lr semibluffad av en LAG på turn o behöva lägga. Dessutom är man efter så får man chansen o dra ut. Frågan är om ens Fold-EQ här inte tas ut av risken o bli bluffad.

 

(om potten är liten så gör man inte ett misstag av att ge honom chansen o dra ut om man lägger ihop risken för att han ska få in extra bets när man är efter, risken o bli bortbluffad och så tjänar man ett xtra bett på river när han svaghetsbluffar som de ofta gör.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har vi för definition på ren bluff här?

 

 

Typ blindsteal med 49o- händer?

 

//D

 

Edit: På tal om spel mot lag så är det ju def som flesh säger att det beror på hur pre och post ser ut, men jag tycker även en viktig aspekt är hur brädan ser ut post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blindsteal med 49o mot LAG för att väga upp ditt spel med/mot vad?

 

Mina J9o och QTo som jag konsekvent vägrar spela mot LAGs.

 

Dock ska tilläggas att jag sällan kör det spelet och egentligen behöver man ju inte ha full handrange mot en LAG eftersom om du spelar hyffsat bra post så jämnar det ut sig ändå.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...