Gå till innehåll

Knivig situation på bubblan som shortstack


styrbjorn

Recommended Posts

Hej!

 

Har spelat en del SnG och försöker hela tiden läsa artiklar och guider för att förstå mer av bubbelspelet, och resten av spelet självklart. Har inte orkat sätta mig in i ICM och dylikt.

 

På bubblan tycker jag alltid att jag hamnar i marginella situationer där jag inte alls vet vad jag ska göra.

 

T.ex. säg att det är en SnG 10 dollars på Party.

4 spelare kvar.

Jag: 1,5k

De tre andra: Delar ungefär lika på resten = runt 6k var.

Blinds 100/200.

 

Hur stor del av mina händer ska jag teoretiskt trycka med på:

1. UTG

2. Knappen

3. SB

4. BB

 

 

/Styrbjörn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pusha nästan allt hära, kanske inte ALLT UTG (typ om du pushar två senaste händerna eller om du av någon annan anledning tror du kan uppfattas lös av en fisk med guldfisksminne) men nästan allt.

 

Håll koll på klockan på ett snyggt sätt (utnyttja inte hela timebanken innan blind change bara för att inte bli första BB på 400/200 det är skamligt)

 

Se bara till att INTE råka sitta på 1500 när big blind 400 kommer på dig. Då är du relativt kört när du ska pusha med dina 900 om båda blindsen passerar dig (om UTG går allin före dig när du sitter SM)

 

kort sagt , pusha i princip allt, se till att du har minst 1600-2000 att pusha med när blindsen höjs till 400/200. När blindsen höjs pushar du precis allt, oavsett position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...