Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Yo,

Har hänt något mysko med en av mina skärmar som är svårt att förklara. Allt som visas på den blir klonat, typ utdraget, en bit till höger. Det får en transparent färg och går som linjer typ 5-6 cm. Jag har ingen aning om vad felet kan vara. Min andra skärm funkar felfritt. Jag har resetat alla standardinställningar på skärmen men skiten blir kvar ändå.

Nån som har en aning om vad som är fel?

Postad
Yo,

Har hänt något mysko med en av mina skärmar som är svårt att förklara. Allt som visas på den blir klonat, typ utdraget, en bit till höger. Det får en transparent färg och går som linjer typ 5-6 cm. Jag har ingen aning om vad felet kan vara. Min andra skärm funkar felfritt. Jag har resetat alla standardinställningar på skärmen men skiten blir kvar ändå.

Nån som har en aning om vad som är fel?

Klonat i uppstarten också(bios skärmen)? eller bara i win? Testa skärmen på annan dator, e den ok då.. kankse de nåt med grafikkortet.

edit: eller helt enkelt switcha om dom i uttagen på datorn

Postad
Klonat i uppstarten också(bios skärmen)? eller bara i win? Testa skärmen på annan dator, e den ok då.. kankse de nåt med grafikkortet.

edit: eller helt enkelt switcha om dom i uttagen på datorn

Att jag inte tänkt på att ha kollat sånt. Dum jag är. Ska göra det nu. :D

Postad
Har du vart med om att någon av de ibland med ojämna melanrum blir svart i 1-3 sekunder?

Jag har det på min. Veti fan vad det beror på.

Händer i stort sett bara när jag lirar backgammon på play65. Ibland när man ska se någon film.

Vad gör man åt det?

Postad
Jag har det på min. Veti fan vad det beror på.

Händer i stort sett bara när jag lirar backgammon på play65. Ibland när man ska se någon film.

Vad gör man åt det?

Vet inte om det är samma grej du menar men. När jag kollar på något i VLC Media Player så händer det att det inte blir någon bild ibland, dvs det kommer bara upp en svart ruta. Det händer när man flyttar VLC mellan skärmarna. Då får man lov att stoppa filmen och starta den igen.

Postad

Hmm, inte sett nåt sånt jag, kör dock inget annat än poker på den datorn,,,

Men tippar mer på grafikkort än själva skärmen som på nåt vis växlar resolution eller nåt...kanske

Senaste drivisar osv har ni säkert kollat? Kankse nån annan har liknande problem på grafikkorts tillverkarens support forum? Ibland kan de hjälpa med äldre version av drivisar, eventuellt stänga av nån minnsesfunktion på kortet o bla bla bla blä ...you get it.

edit:

Alla 4 körs i DVI => 3 x SyncMaster 204Ts + 1 x SyncMaster 204B

Inga värsting grafikkort heller => GeForce7600GS PCI-E + Radeon 9250 PCI

th_S1010001.jpg

th_screens.jpg

Postad
Har du vart med om att någon av de ibland med ojämna melanrum blir svart i 1-3 sekunder?

Jag hade såna problem för något år sedan, dock bara med en skärm inkopplad. Berodde på glapp i uttaget på grafikkortet.

Postad

Så jäkla drygt med fel på hårdvarorna, blir till att ringa supporten imorrn och sen antagligen få skicka in den här med... Jag har ju testat sätta in den på andra grafikkortet och det blir samma fel, oberoende vad jag pysslar med. Dock har jag inte testat VGA, men vem vill använda det om man kan slippa.

Det här blir andra gången i sommar som jag får skicka in en skärm på garantin. En av de (har 2 st 204b) gick sönder i början på sommaren. Då valde jag att få en skärm som tidigare vart sönder men som de lagat hemskickad och så skickade jag in min i byte. Istället för att skicka in min på lagning och då få vänta ett bra tag på att få den lagad. Så jag misstänker att de inte riktigt lagat den jag fick istället. :-(

Postad
Så jäkla drygt med fel på hårdvarorna, blir till att ringa supporten imorrn och sen antagligen få skicka in den här med... Jag har ju testat sätta in den på andra grafikkortet och det blir samma fel, oberoende vad jag pysslar med. Dock har jag inte testat VGA, men vem vill använda det om man kan slippa.

Det här blir andra gången i sommar som jag får skicka in en skärm på garantin. En av de (har 2 st 204b) gick sönder i början på sommaren. Då valde jag att få en skärm som tidigare vart sönder men som de lagat hemskickad och så skickade jag in min i byte. Istället för att skicka in min på lagning och då få vänta ett bra tag på att få den lagad. Så jag misstänker att de inte riktigt lagat den jag fick istället. :-(

Ursprungligen postat av Bimpi viewpost.gif

Ingen har blivit svart för mig,,,, tror nog ditt problem ligger i databurken om du har samma fel på annan skärm nu...se till så grafikortet sitter ordentligt på moderkortet, kablar är ordentligt fästa, inte blir överhettad... låter mer som signalen försvinner från grafikortet(har du integrerat grafikort, med delat system minne?, test med att kasta i ett annat kort), undvik köra grafikortet på shared irq.

Ingen annandator/polare som kan testköra din skärm en stund? Det är inte så jäkla stor skilland med VGA kabeln heller, särskilt om du bara pokrar.

du har riktiga drivisen?:

http://www.samsung.com/se/support/productsupport/download/FileView.aspx?cttfileid=777412&type=Monitors&typecode=&subtype=TFT20_46&subtypecode=&cmssubtypecode=&model=204B&filetype=DR&language=&LSSI=/se/module/ssi/left/lmenu_monitors_tft21_40.sec&RSSI=/se/module/ssi/right/rmenu_monitors.sec