Gå till innehåll

nl 5/10 KK utg+1 i trängt läge


Recommended Posts

Read på fi 1,

Gillar att gå allin i höjda potter, Dubbla upp mot mig allin preflop med 95o då jag hade ak. Vpip/pfr 75/30 200 händer

 

Read på fi2

Ingen read

Vpip/pfr 30/1 256 händer

 

 

Fullring 10 manna.

 

fi 1(utg) Stack $1690

Hero (kk) utg+1 Stack $ 1800

-

-

-

-

fi 2(b) Stack $1290

 

 

fi 1 limps

Hero höjer till 40

Alla foldar

fi 2(b) trebettar till 100

fi 1 går allin med 1690,

 

 

fi 2 har alltså gjort ett litet 3 bet och han har höjt 1% av sina händer pre av 256 händer

Och maniacen som stacka av med 95o pre har limp pushat allin.

Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Read på fi 1,

Gillar att gå allin i höjda potter, Dubbla upp mot mig allin preflop med 95o då jag hade ak. Vpip/pfr 75/30 200 händer

 

Read på fi2

Ingen read

Vpip/pfr 30/1 256 händer

 

 

Fullring 10 manna.

 

fi 1(utg) Stack $1690

Hero (kk) utg+1 Stack $ 1800

-

-

-

-

fi 2(b) Stack $1290

 

 

fi 1 limps

Hero höjer till 40

Alla foldar

fi 2(b) trebettar till 100

fi 1 går allin med 1690,

 

 

fi 2 har alltså gjort ett litet 3 bet och han har höjt 1% av sina händer pre av 256 händer

Och maniacen som stacka av med 95o pre har limp pushat allin.

Vad gör jag?

 

Verkar vara ett rätt bra game. Vilken sida är det ?

 

Förutsatt att du kan köpa in igen om du bustar så måste du ju bara syna. Kallt om han har AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl hur stor chans det är att man får korttorka i 260 händer och därför får 30/1 i stats.....(han har desutom trebetat inte höjt först in)

 

Men hur om haver..... även om han har AA och donken har rags, så har jag 18% att vinna hela potten. ca 80% att vinna den mindre sidopotten.

 

Jag riskerar således 1290-400=890

För att vinna 1290+1690=2980

Jag måste alltså bara vinna 23% av gångerna när alla pengar åker in för att det ska vara +EV

 

Mot AA och random har jag 18%(marginellt -EV)

Foldar fi2 så vinner jag($1790) 80% av gångerna(väldigt mycket plus EV)

Synar fi2 med QQ vinner jag 68% av gångerna (väldigt mycket plus EV)

 

Det är mao syn även om fi har AA 90%+ av gångerna

 

 

 

Ebisuamru.... jag spelade 9 bord och det var ända bordet med fisk.... hade stängt ner de andra 8 borden.... söndergrindat nätverk imo.

Det var lite lustigt att jag redan hade clickat ur autopost då klockan var mycket men min fisk tog nån liten paus efter han posta BB så jag fick spela sista varvet bara genom att posta en SB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte, hur kan det ens finnas tvekan? Menar du att Fi2 skulle vara så tajt att han inte kan reraisa med QQ/AK? Det känns svårt att tro.

 

Sen har du ju som sagt också en del av stacken som bara täcks av maniacen. Sooolklar syn.

Ja, jag fattar inte heller. Syna ffs! Snacka om att ha en övertro på stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, jag spelar poker och har en väldigt tight spelstil.. harringtons (eller nåns) 10top-lista är PÅ (hel)TOK för lös, så jag tänker att om jag bara spelar den absolut bästa handen borde jag nästan alltid vinna... (och således bli jätterik, som tex ett troll)

 

*sorterar ur 10 topp listan*

 

-Hmm, JJ, neeeee

- AK fetfold

- KK, hmm...... hmm... neeeee

-AA... tja... OK då...

 

*slutsorterat*

 

min taktik är alltså att bara köra den absolut starkaste starhanden aa o folda resten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag fattar inte heller. Syna ffs! Snacka om att ha en övertro på stats.

 

Så om statsen skulle vara att någon bara trebetar AA, aldrig haft något annat än just AA vid trebet över ett par tusen händer så skulle du gladeligen sticka in hela huvet med KK ändå är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om statsen skulle vara att någon bara trebetar AA, aldrig haft något annat än just AA vid trebet över ett par tusen händer så skulle du gladeligen sticka in hela huvet med KK ändå är klart.

Nej, men 256 < ett par tusen.

 

Och jag har inte sagt att jag inte skulle må lite illa av att syna i den här handen, men visst är det syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men 256 < ett par tusen.

 

Och jag har inte sagt att jag inte skulle må lite illa av att syna i den här handen, men visst är det syn.

 

Ok men du snackade om övertro på stats när de i själva verket sällan ljuger.

 

30/1 statsen visar ju att han väldigt sällan raisar först in bara de allra bästa händerna. De spelarna brukar bara trebeta AA möjligtvis KK eftersom hero har KK är AA väldigt troligt imo. Lite väl lite händer men jag tror att man kan gå på dem ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men du snackade om övertro på stats när de i själva verket sällan ljuger.

 

30/1 statsen visar ju att han väldigt sällan raisar först in bara de allra bästa händerna. De spelarna brukar bara trebeta AA möjligtvis KK eftersom hero har KK är AA väldigt troligt imo. Lite väl lite händer men jag tror att man kan gå på dem ändå.

Jag har själv gått på niten att sätta folk på helt fel HD efter ett par hundra händer. Någon jag trodde var LAG visade sig vara nit och vice versa. Så det går att ha en övertro på stats när underlaget är för litet.

 

Grejen i den här handen är att vi är inte långt från break-even (eller ja, vi backar kanske $300) på synen även om vi VET att niten har AA eftersom vi har en $800 sidopott mot idioten med randomhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok men du snackade om övertro på stats när de i själva verket sällan ljuger.

 

250 händer ljuger väldigt ofta. 30/1 med korttorka kan lika gärna vara 30/6 med en run.

 

Om han öht kan trebetta QQ är ju detta en blixtsyn. Vi har verkligen inte statsen för att utesluta det, skulle krävas betydligt mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...