Gå till innehåll

Medelhand Q8 - övre och undre medelhand?


Lilly77

Recommended Posts

Herregud! Det kan man väl ändå förstå ganska enkelt att Q8 är betydligt bättre än medel? Till exempel genom att räkna ut att 8 är ett medelhögt kort och Q ett högt? Jag skulle tycka att jag hade grymt kortsnitt om det var min medelhand på något tänkbart sätt.

 

Du har ändå fortfarande inte förklarat vad du menar med en medelhand. Jag har en Sklansky-Chubukov-lista och i mitten av den ligger en av de 12 Q4o, medan J5s verkar ha PE närmast 50%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Sklansky-Chubukov-lista och i mitten av den ligger en av de 12 Q4o, medan J5s verkar ha PE närmast 50%.

 

Sklansky-Chubukov kan behöva en liten förklaring. Det är en ranking för optimal push/fold blindstöld av SB. Det som är speciellt är att BB vet SBs hand och rankingen är baserad på hur stor stack du kan ha för att pusha en given hand med +EV.

 

Inte oväntat kan stacken vara oändlig med AA och den synas bara av en hand. För KK kan stacken vara 954xSB och synas av 7 handkombinationer (gissa vilka). 23o kan du pusha med 1.8SB i stacken och du får alltid syn.

 

http://www2.decf.berkeley.edu/~chubukov/rankings.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om medelhanden är Q8 vad är då övre och undre medelhand?

 

Kan detta stämma:

Över över över medelhand: AK-KK

Över över medelhand: AQ-KQ (QQ)

Över medelhand: KJ (JJ)

Under medelhand: 64-75

Under under medelhand: 32-43

 

Eller vad är det korrekta :)

 

QQ är mycket bättre än AK eftersom AK har nästan aldrig mer än 60-70% vinstchans, lite mer mot Ax, QQ däremot har 80% vinstchans mot dom flesta starthänderna, snackar om all in preflop spel.

samma sak med KJ och JJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sklansky-Chubukov kan behöva en liten förklaring. Det är en ranking för optimal push/fold blind stöld av SB. Det som är speciellt är att BB vet SBs hand och rankingen är baserad på hur stor stack du kan ha för att pusha en given hand med +EV.

 

Inte oväntat kan stacken vara oändlig med AA och den synas bara av en hand. För KK kan stacken vara 954xBB och synas av 7 handkombinationer (gissa vilka). 23o kan du pusha med 1.8BB i stacken och du får alltid syn.

 

http://www2.decf.berkeley.edu/~chubukov/rankings.html

 

SC-talen är väl i small blinds, och inte i big blinds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...