Neuen Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) Diana 43 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: mini_coby (443.47) Plats 2: Slarti (1062.60) Plats 3: Neuen (1046.50) Plats 4: verro (823.05) Plats 5: Cyclone (576.25) Slarti lägg LM 2.50 Neuen lägg SM 5.00 ** Giv ** Neuen [9r, Er] *** Bet Runda 1 *** verro Syna 5.00 Cyclone Syna 5.00 mini_coby Höj till 15.00 Slarti Lägg Neuen Syna 15.00 verro Syna 15.00 Cyclone Syna 15.00 *** Flop(Board): *** : [Eh, 2r, Knr] *** Bet Runda 2 *** Neuen Passa verro Passa Cyclone Passa mini_coby Satsa 45.00 Neuen ? Vad gör jag i detta läget? bör jag spela annorlunda tidigare i handen? Citera
Jerico Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Jag synar floppen och checkfoldar mot ett stort turnbet om du inte förbättrar handen. Preflop är helt ok. Citera
gazzaflush Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Jag synar floppen och checkfoldar mot ett stort turnbet om du inte förbättrar handen. Preflop är helt ok. I sådana här lägen med en så pass bra flopp så brukar jag vilja få in mycket pengar i potten, förstår inte varför man ska köra en sån vek linje som du föreslår? Är väl lika bra att semihöja upp post? Citera
Jerico Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Inga bättre händer foldar med detta stackdjup och vi är inte favoriter mot bra ess... Bättre att fånga ett cbet på floppen och om fi dubbelbarrlar med luft på ess hög board så all heder åt honom... Citera
gazzaflush Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Inga bättre händer foldar med detta stackdjup och vi är inte favoriter mot bra ess... Bättre att fånga ett cbet på floppen och om fi dubbelbarrlar med luft på ess hög board så all heder åt honom... Men om vi prickar in flushen på turn så blir det världens actionkiller om vi nu ska checksyna. Bättre och försöka maskera en framtida färg genom höjning. Men det är bara min åsikt.. Citera
Jerico Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Jättestor risk med 90bb stacks att om vi höjer så foldar alla missar och bra ess ställer in och vi är fast i potten med ganska dålig equity. Men det kanske är värt det för att balansera andra händer, inte vet jag... Citera
gazzaflush Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Jättestor risk med 100bb stacks att om vi höjer så foldar alla missar och bra ess ställer in och vi är fast i potten med ganska dålig equity. Men det kanske är värt det för att balansera andra händer, inte vet jag... Jo sanning det du säger, men visar vi styrka här så får vi momentum och kan kanske till och med bluffa bort en AK eller liknande vid "miss" Citera
Jerico Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Att försöka bluffa bort TPTK med inte ens 100bb effektiva stacks är nog lite väl optimistiskt. Tror oftast på SvS att vi inte ens blir av med AT här även om vi visar att vi vill spela för stacks... Tycker nog att det är för högvarians att börja committa sig helt enkelt, man tar fiskarnas pengar genom att värdebetta made hands istället. Citera
gazzaflush Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Att försöka bluffa bort TPTK med inte ens 100bb effektiva stacks är nog lite väl optimistiskt. Tror oftast på SvS att vi inte ens blir av med AT här även om vi visar att vi vill spela för stacks... Tycker nog att det är för högvarians att börja committa sig helt enkelt, man tar fiskarnas pengar genom att värdebetta made hands istället. Min kunskap om SvS är lika med 0 så där vet jag inte riktigt, antar att du har rätt på sätt och vis, allt beror väl i slutändan på stats på motståndarn och om därefter kan man antingen höja eller checksyna som du säger. För övrigt, vem har påstått att FI är fisk? Ska slagga. ciao Citera
Jerico Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Att han sitter med 443 kr på 2.5/5 är iaf en stark indikation på att det inte är en regular... Citera
Rammy Postad 2 Augusti , 2007 Rapport Postad 2 Augusti , 2007 Håller helt med Jerico, spelade 80 händer mot fi idag och han hade 24/12/2 i stats.. Säger väl inte så mycket mer än att han har en hyfsad hand när han höjer. Däremot är hans höjning till 15 ett stort skämt. Skulle floppen varit i stil med Qr9c3r hade jag slagit om men här är det bara att försöka pricka nian/färgen. Fi har svårt att släppa händer som sagt... ***** Hand History for Game 398133600 ***** $500 NL Texas Hold'em - Thursday, Aug 2, 13:28:05 ET 2007 Table Diana 16 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 4 Seat 1: mini_coby ( $333.35 ) Seat 3: Rammy ( $1624.46 ) Seat 4: Po$$i ( $499.81 ) Seat 5: killer66 ( $69 ) killer66 posts small blind [$2.5]. mini_coby posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Rammy [ Jd Kc ] Rammy raises [$20]. Po$$i folds. killer66 folds. mini_coby raises [$45]. Rammy calls [$30]. ** Dealing Flop ** [ 8h, Kd, 9s ] mini_coby checks. Rammy checks. ** Dealing Turn ** [ 2s ] mini_coby bets [$50]. Rammy calls [$50]. ** Dealing River ** [ Qd ] mini_coby checks. Rammy bets [$130]. mini_coby is all-In. Rammy calls [$103.35]. mini_coby shows [ Js, Jc ] a pair of jacks. Rammy shows [ Jd, Kc ] a pair of kings. Rammy wins $654.2 from the main pot with a pair of kings. Game#398134507 starts. #Game No : 398134507 Citera
Recommended Posts