Gå till innehåll

Set vs. Färgdrag


Recommended Posts

Kanske inte finns så mycket att analysera i denna handen, men vill ändå posta den och hoppas få lite synpunkter. Finns väl egentligen bara ett sätt att spela den på? Vad sägs om hans spel? Blev världens diskussion i chatten efter avslutad hand. Hur ser ni på den?

 

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit )

Karin Turbo 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Jag (35398.64)

Plats 2: gilga (5144.37)

Plats 5: kaaaaaaarL (35422.41)

Jag lägg LM 50.00

gilga lägg SM 100.00

** Giv **

Jag [9h, 9k]

gilga [N/A, N/A]

kaaaaaaarL [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

kaaaaaaarL Höj till 400.00

Jag Höj till 1300.00

gilga Lägg

kaaaaaaarL Syna 1300.00

*** Flop(Board): *** : [6h, 9r, Dr]

*** Bet Runda 2 ***

Jag Satsa 2200.00

kaaaaaaarL Höj till 6500.00

Jag Höj till 13000.00

kaaaaaaarL All-in 34122.41

Jag All-in 34098.64

*** Turn(Board): *** : [6h, 9r, Dr, Er]

*** River(Board): *** : [6h, 9r, Dr, Er, 3h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 70882.28

Jag [9h, 9k] Triss i nior Vinst: 0.00

gilga Lägger mig Vinst: 0.00

kaaaaaaarL [Knr, 6r] Färg med ess i topp Vinst: 70882.28

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han synat mitt andra omslag hade jag nästan kunnat acceptera det, men han ställer verkligen in med det mediokra draget vilket i mina ögon är en aning överspelat. Hade han fått in färgen turn hade jag visserligen fått svårt att folda oavsett och hade troligtvis dragit för kåken, men annorlunda hade handen blivit i alla fall. Tycker personligen inte det är värt att ställa 35k som 30 % favorit, men han var väl nöjd med de siffrorna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag kunde folda? Efter att ha slagit om preflop och sen slagit om två gånger på flopp och lagt in cirka halva min stack i potten - förstår han inte jag har minst set där är han ju halvt korkad. Han valde att vara optimist och sätter mig på överpar och får då outs i 6orna och knektarna också. Men att jag foldar där? Visar ju klart och tydligt att jag har han grovt slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag kunde folda? Efter att ha slagit om preflop och sen slagit om två gånger på flopp och lagt in cirka halva min stack i potten - förstår han inte jag har minst set där är han ju halvt korkad.

 

Överpar skulle du inte ha tryckt med alltså?

 

Han valde att vara optimist och sätter mig på överpar och får då outs i 6orna och knektarna också. Men att jag foldar där? Visar ju klart och tydligt att jag har han grovt slagen.

 

Om du anser att ditt spel reppar "minst set" så gör ju hans också det i allra högsta grad (fast ännu mer). Alltså bör du med samma resonemang kunna folda överpar?

 

Jag tror helt enkelt du bedömer för tajt vid 30bb 3-mannaspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett överpar skulle jag absolut kunna folda. Har dock fin read på spelaren, så mot honom gör jag det kanske mer motvilligt än mot andra. Släpper inte nästnöten i det läget, då får han fan ha QQQ om han nu har det. Inget snack om saken, sätter han på drag men ett lite bättre drag än det där.

 

Ett överpar är trots allt bara ett par. Den handen finns det många spelare som överspelar, hade inte haft några större problem att folda den som sagt. Nu hade jag nästnöten, och den foldar jag inte. Allra helst inte mot honom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du bara sitter och kollar igenom handen - sätter du mig på överpar? Och även om jag har det, är man villig att sätta hela sin stack på en 50/50 eller vad han nu har mot överpar? Det är ju klart överspelat, förstår inte hur man kan försvara det.

 

Kanske bara jag som kräver lite mer än coinflip SOM BÄST för att ställa? För det är ju trots allt det bästa han kan vara uppe emot. Bra dialog!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du bara sitter och kollar igenom handen - sätter du mig på överpar? Och även om jag har det, är man villig att sätta hela sin stack på en 50/50 eller vad han nu har mot överpar? Det är ju klart överspelat, förstår inte hur man kan försvara det.

 

Kanske bara jag som kräver lite mer än coinflip SOM BÄST för att ställa? För det är ju trots allt det bästa han kan vara uppe emot. Bra dialog!

 

Det du inte tar med är ju hans Fold Equity. Givet att du foldar överpar här så tror jag han har massor att tjäna på att ställa sitt drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du inte tar med är ju hans Fold Equity. Givet att du foldar överpar här så tror jag han har massor att tjäna på att ställa sitt drag.

 

dlinder dina analyser brukar alltid vara klockrena, lr itne alltid men ofta. Här snackar du lite lall lall dock, spela mot Kaaaaarl på SvS o folda sen ett överpar mot honnom.... NÅGONSIN... Han vet vilken image han har o som han spelade den handen så visste han att ahn skulle få syn av ALLT och ALLT inkl en jävla massa händer som han semidrar kvidande mot samt är underdog.

 

Jag förstår hur du resonerar och en smart spelande TAG med tricks i bakfickan kan göra det movet profitabelt alla dagar i veckan men itne kaaaaaarl. And thats the truth.

 

Klart så kan kaaaarl inte göra annat när han väl trasslat in sig eftersom det ligger så mycket i mitten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men givet att folda överpar är det sällan, men däremot har jag inga problem att göra det om situationen kräver det. Som Stackbrat säger, så handlar det dock också om vem man möter och kaaaaaarL är ingen spelare man gärna gör det emot - det är sant. Dessutom känns floppen så dragtilltalande att jag nästan vill sätta honom på drag, och med all rätt visar det sig.

 

En separat fråga:

 

Hade du personligen spelat likadant efter mitt andra omslag om du vetat med 90 % att jag sitter på set?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så din åsikt är att han spela helt korrekt? Även om det är såpass lågt som J6, och sen preflopspelet är också tveksamt. Men skall inte försöka påverka dig. Enligt dig spelar han alltså korrekt? Vill bara veta..

 

lol antar att det var du som stod för tjafset i chatten efter förlusten:)

Fattar att det inte är kul att förlora en pott men du fick in pengarna i mitten med bästa handen. Tänk på EV-kontot istället för bankkontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dlinder dina analyser brukar alltid vara klockrena, lr itne alltid men ofta. Här snackar du lite lall lall dock, spela mot Kaaaaarl på SvS o folda sen ett överpar mot honnom.... NÅGONSIN... Han vet vilken image han har o som han spelade den handen så visste han att ahn skulle få syn av ALLT och ALLT inkl en jävla massa händer som han semidrar kvidande mot samt är underdog.

 

Jag har inte den blekaste aning om vem Kaaaarl är :-) Är han notoriskt aggressiv eller? Ingen har nämnt det i tråden :cry:

 

Det jag gick på var att Hero sa att han kunde tänka sig att folda överpar i ett sånt här läge, då tolkade jag det som att Fi hade gott om FE. Har han inte det blir spelet dåligt såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...