Katt3n Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Jahopp, då var det dags igen. Vem är jag? Skåning. Äldre än dom flesta, men får fortfarande visa leg på systemet. Pokerhistoria: Spelat i lite drygt två år. Nästan bara Fixed Limit fram till årsskiftet, var som mest upp och roddade på 20/40. Vid årsskiftet bestämde jag mig för att gå över till mörka sidan och satte mig vid en hel armé NL100-bord för att få känsla för spelet. Nån vidare känsla fick jag inte annat än att jag tolktiltade på att allt gick så långsamt och att min raiseknapp gick lite väl varm i lite väl marginella situationer (gammal FL-skada). Summa summarum när det gäller NL så har jag lirat lite blandat upp till NL£500 bara för att testa mig fram. Jag lirar enbart SH eller HU eftersom jag har lite svårt att vänta på nötterna. Målsättning: Bli stabil på NL200 samt att spela ihop en rulle för nivån (ja, du läste rätt). Jag har varit tvungen att nalla rätt hårt från min nätrulle hela året och på grund av en dålig vecka i början av Juli har jag bara en tusing kvar. Med andra ord så kommer jag att ta ett skott med hela fem inköp. Skulle jag trilla under kommer jag att lira på lägre nivåer tills jag har fem inköp igen, dock kommer jag inte att bekymra er om det så mycket. Under resten av Juli kommer jag bara att lalla runt lite i största allmänhet och i början av Augusti kommer jag att fatta beslut om vilken sajt jag kommer att spela på. Lutar åt någon Crypto-sajt eller möjligen Ladbrokes. Jag tar självklart emot tips om bra bonusar och andra bra vilkor. Go Go Gadget Dagboksrigg! Citera
JensNi Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Vrf inte söka upp en schyst bonus? Iom din rulle och kmr ju ändå spela in en del poäng när du grindar NL200..aja GL Citera
Katt3n Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 Ty Jodå, bonus och/eller RB kommer jag att leta upp. Citera
Miami Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Stockholmare. Äldre än dom flesta, men får fortfarande visa leg på systemet. Annars har du alla rätt! Lycka till katten! Citera
Katt3n Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 Annars har du alla rätt! Lycka till katten! brrrr norrlänningar Ty Sir! Citera
Katt3n Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 GL! Ty ty. Just det. Jag har spelat en del NL200 innan (ca. 8k händer), så helt ny på nivån är jag inte. Dock tänkte jag att jag skulle se till att få den som en grundnivå, det är så jag menar. Citera
Katt3n Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 Ty, ty. Klart jag inte gular. Kan inte gula på poker. Finns inte på kartan. Typ. Citera
Katt3n Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 TILT. Satt och småfjantade litegrann på NL200 med ministack medan jag spelade en O8-turre. Så kommer denna handen (andra handen på bordet). Total number of players : 5 Seat 3: ocean55 ( $346 USD ) Seat 4: JVL31 ( $203 USD ) Seat 5: Rafter77 ( $512.21 USD ) Seat 6: hamide25 ( $512.47 USD ) Seat 1: HERO ( $60 USD ) ocean55 posts small blind [$1 USD]. Rafter77 posts big blind [$2 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 6h 6s ] HERO raises [$8 USD] ocean55 calls [$7 USD] Rafter77 folds ** Dealing Flop ** [ 9c, 6d, Qs ] ocean55 checks HERO checks Vill få in mina pengar så jag hoppas på att han bluffar på turn. ** Dealing Turn ** [ 6c ]Klonk ocean55 did not respond in time Men... ocean55 folds Menmenmenmen.... HERO does not show cards. HERO wins $17.10 USD Citera
Katt3n Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 Sådärja, skulle egentligen inte börja spela än, men det blev 114 händer NL200 och $160 plus. Tack Party för den småstacksriggen. Inga särskilt kul händer än. Två allinsituationer, 77 mot AJo alllin pre och AT mot AJ på AT4-flopp. Citera
Katt3n Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Sitter på jobbet idag. Vill hem. Har nog bestämt mig för att lira enligt följer denna månad: 1. Depositbonus på $500 på Laddies. Först NL100 och om tillfälle och klonk ges på NL200. 2. $50 månadsbonus på WillHill. Enklast i världen 5 bordstimmar. 3. $200 på Betsafe. Enkel på NL200. Sen förväntar jag mig få lite tillskott i rullen från Juli månads rb. Har ingen aning om hur mycket det blir dock, men någon hundring blir det väl. Har inte spelat så mkt. Månadsmål: Att hinna upp i $3k+ inan det vänder. Taktiken är enkel. Börjar dagen med uppvärmning på lägre nivåer, sen några hundra händer NL200 på få bord. Citera
Katt3n Postad 2 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2007 Oj va fel den här blev då.... Seat 1: timas ($46 in chips) Seat 2: ANTIHERO ($69.72 in chips) Seat 3: Niilex2 ($27.29 in chips) Seat 4: Defty001 ($135.80 in chips) Seat 5: Biceps ($114.85 in chips) Seat 6: Tiptop22 sits out Biceps: posts small blind $0.50 timas: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to ANTIHERO ANTIHERO: calls $1 Niilex2: folds Defty001: calls $1 Biceps: calls $0.50 timas: checks ----- FLOP ----- Biceps: checks timas: checks ANTIHERO: checks Checkar lite här och hoppas på mer action på turn. Defty001: checks ----- TURN ----- King of Clubs5 of Spades Klonk Biceps: checks timas: checks ANTIHERO: bets $2 Nähä, får väl beta lite dåååå Defty001: calls $2 yay, en som har kungen...eller? Biceps: folds timas: folds ----- RIVER ----- 5 of SpadesKing of Spades Nejnejnejnej ANTIHERO: checks Defty001: bets $20 Liten pott stort överbet. Finns läggningen av fyrtalet? Edit: Ja, jag skulle höjt pre... Extra kul att jag var spydig i FPS-tråden innan Citera
Katt3n Postad 2 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2007 Har lirat lite NL100 och en del NL500 idag. Inga intressanta händer överhuvudtaget faktiskt. Vann en satt till kvällens $20k garanti på Crypto. Får se om jag inte kan förbättra rullen lite snabbt en gång i livet. Inte så många anmälda, så det skall väl inte ta så många timmar. Citera
Katt3n Postad 2 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2007 Åkte ut tidigt i 100+9-turren. 99 mot KK och jättetaskigt tajming. Förtjänade att åka ut där. Blev en del lirande på NL200 för att lappa ihop dagen. Nåja. Två händer från mitt NL200 lir. Ser gärna kommentarer på mitt spel. Fi tight efter 20 händer 11/11/0 Table "Dresden" Seat 5 is the button. Seat 1: helen ($89.50 in chips) Seat 2: Agentu ($243.45 in chips) Seat 3: UlfofOl ($206.05 in chips) Seat 4: dimpwn ($218.30 in chips) Seat 5: rayton666 ($239 in chips) Seat 6: HERO ($224.60 in chips) HERO: posts small blind $1 helen: posts big blind $2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO Agentu: raises to $8 UlfofOl: calls $8 dimpwn: folds rayton666: folds HERO: calls $7 helen: folds ----- FLOP ----- HERO: checks Agentu: bets $19 UlfofOl: folds HERO: calls $19 ----- TURN ----- Ace of Clubs6 of Spades HERO: checks Agentu: bets $50 HERO: raises to $130 Agentu: raises to $216.45 and is all-in HERO: is all-in $67.60 Tredje handen på bordet med fi. Table "Janesick" Seat 1 is the button. Seat 1: ThoB1 ($200.80 in chips) Seat 2: jonathan ($129.89 in chips) Seat 3: HERO ($205.40 in chips) Seat 4: tommysafe sits out Seat 5: sorvik sits out Seat 6: pusjkin sits out jonathan: posts small blind $1 HERO: posts big blind $2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO ThoB1: raises to $6 jonathan: folds HERO: calls $4 ----- FLOP ----- HERO: checks ThoB1: checks ----- TURN ----- 5 of Clubs6 of Diamonds HERO: bets $7 ThoB1: raises to $16 HERO: calls $9 ----- RIVER ----- 6 of Diamonds4 of Clubs HERO: checks ThoB1: bets $25 HERO: raises to $76 ThoB1: raises to $178.80 and is all-in HERO: calls $102.80 Nätrullen närmar sig stabila $1300+, inte illa med tanke på att hela kvällen gick till att folda sig igenom en satellitturre. Citera
sinja Postad 2 Augusti , 2007 Rapport Postad 2 Augusti , 2007 HH1: Troligt att fi träffat den floppen. Jag hade bettat ut och re-raisat hans raise. Hur man än gör så ska pengarna in. HH2: Enbart 55 och 66 som slår dig. 66 är ju inte så troligt men 55 borde absolut finnas i hans preflop raise range om han spelar någolunda rimligt. Checka låg flop för att sen raisa turn luktar fiskigt slöspel. Jag undrar om man inte är slagen på hans 3e-bet på river men det hade absolut varit svårt att lägga. Citera
Katt3n Postad 3 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2007 Ettan har jag funderat på hur jag skulle göra. Jag var ju ganska säker på att han skulle beta ut på floppen och det kliade onekligen i fingrarna att checkraisa där. Som sagt, pengarna skall in men jag gillade inte när han ställde på turn med sina QQ. Svår att komma ifrån. Tvåan tyckte jag hans reraise var för lite att slänga mot och samtidigt fick jag känslan av att han var lite svag. Det visade sig att han var starkare än jag trott när han vände upp 78 för toppstegen. Antar att man möter 3x och 78 rätt ofta där. Fick fundera lite innan jag synade. Citera
skalle88 Postad 4 Augusti , 2007 Rapport Postad 4 Augusti , 2007 hej och GL med spelandet:) Jag tyckte att HH1 var lite konstigt spelad. Jag hade hellre sett att du c/r här. Att leda behöver inte vara dåligt men med tanke på att PFR sitter i mitten hade jag nog c/r eftersom vi kan få med Fi2 om han har nåt draw eller dåligt A han synar med. Hade inte PFR Cbettat här så mkt så hade jag kanske lett ut. Poängen är att du agerar på floppen och mest för att det kan se ut som en semibluff om du jämför med din raise på turn. Dessutom kan många skrämselkort komma på turn vilket gör att han saktar ner med sitt A eller vad han nu har. Tar du din linje med checksyn så ser jag gärna att du leder ut turn. HH2 beror mkt på motstånd men om Fi är lite spewig kan du kanske leda flopp men annars tycker jag att det är så standard det kan bli. WP Skulle vara kul om du postar lite HU nångång! Citera
Katt3n Postad 5 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2007 Skalle, jag förstår inte mkt av ditt inlägg, tyvärr. Ny frågehand: Rätt fel på turn & river ? (Fullring denna gången) Seat 1: Quinybob ($80.52 in chips) Seat 2: Kiman0710 ($132.48 in chips) Seat 3: atisas ($253.65 in chips) Seat 4: trunte ($215.25 in chips) Seat 5: Anderssos ($222.55 in chips) Seat 6: Jin82 ($221.10 in chips) Seat 7: SWest73 ($195 in chips) Seat 8: HERO ($229.05 in chips) Seat 9: Beer65 ($199.25 in chips) bilkan: posts small blind $1 Quinybob: posts big blind $2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO Kiman0710: folds atisas: folds trunte: folds Anderssos: folds Jin82: folds SWest73: folds HERO: raises to $7 Beer65: calls $7 FI: 16/0/0 efter 20 händer bilkan: folds Quinybob: folds ----- FLOP ----- HERO: bets $12 Beer65: calls $12 ----- TURN ----- 9 of Spades2 of Hearts HERO: bets $26 Beer65: calls $26 ----- RIVER ----- 2 of HeartsJack of Diamonds HERO: bets $45 Citera
APC Postad 5 Augusti , 2007 Rapport Postad 5 Augusti , 2007 Nu ska du se på fan när jag ska kommentera en NL-hand. Men eftersom ingen annan gör det ska du får se på en amatöranalys utan dess like Dom händer du bör känna dig rädd för känns som 7,8. Han borde väl "testat" din hand på någon annan gata OM han hade en 9 eller 10 med hög kicker. Om han trycker all-in kan du hitta folden då med så mycket pengar i potten? Om du tror han kommer trycka om han träffade tex stegen så är det väl halvfel att beta river? Frågan är ju on han orkat syna hela vägen för att sedan reraisa på river utan att ha träffat antingen draget elelr ha slowspelat ett monster, troligtvis inte? Citera
Katt3n Postad 5 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2007 Frågan är ju om han orkat syna hela vägen för att sedan reraisa på river utan att ha träffat antingen draget eller ha slowspelat ett monster, troligtvis inte? Ungefär så tänkte jag. Eventuellt att han synat ner med nån form av tptk eller nåt och trodde jag var på drag eller betade typ överkort. Tänkte först checksyna, men ändrade mig i sista sekund. Lite kul är att fi synade....Inte höjde eller foldade. Citera
Katt3n Postad 5 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2007 Hann med 250 händer ikväll. Spelade bara två bord eftersom jag tycker det är lite drygt att spela fler bord på Crypto på min bärbara. Slutade upp helt acceptabla $60. Citera
APC Postad 5 Augusti , 2007 Rapport Postad 5 Augusti , 2007 då hade han kanske K,10 eller A,10? Elelr hade han 7,8 och trodde du hade kåken? Citera
skalle88 Postad 5 Augusti , 2007 Rapport Postad 5 Augusti , 2007 Skalle, jag förstår inte mkt av ditt inlägg, tyvärr. Sry kanske uttryckte mig dåligt men vad jag vill ha sagt är att du kanske borde agera på floppen i HH'1 eftersom: 1) många skrämselkort kan komma på turn. 2) Fi kan checka turn bakom för potkontroll om du har otur (även utan att skrämselkort behöver komma). 3) Du sitter OOP. Citera
Recommended Posts