Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Kollar in Europamöbler? De har sjysta soffor. Köpte min där.

tror inte jag kollat dom, möjligen för länge sen... får göra det... tack för tipset :)

# # # # #

Kikat lite på WCOOP schemat, blir nog att försöka kvala in till event 13 och 20... svårt att lira söndagseventen då jag oftast jobbar på måndagar...

Postad

20$ 18 pers sng... gjorde ett helt fantastiskt spel(nåja ;-)) nyss då jag totalt genomskådade min motståndares bluff på turn och synade hans bet(jag var all in) med 77 med både A och T på bordet...

Postad

...och det lika fantastiska spelet byttes mot lika stor sorg när jag får in mina pengar på turn med JJ och 9 högt bord bara för att få syn av KK... när jag sen ställde in mina 2 kvarvarande bb med 55 går dom upp mot AA... hade tidigare floppat ett royal drag med AQs, fick se turn gratis och rivern för 1/4 pott men ingen träff... har ingen flyt ikväll mao... tycker att spelet delvis var riktigt fiskigt med tanke på nivån... blir att testa flera gånger...

Postad

har så svårt med (halv)turbo turneringar... känns som det blir lite för mycket lotto och i detta fallet känns det som att man lär nästan chansa konstant för att lyckas... och det är väl precis det man gjort när man kommit itm i turneringen... typ lirat hyper aggressivt... nästan så att man ska ta sig en funderare på om det är värt att lira turneringen...

Postad

åhå vad dåligt jag spelar... varför spelar man när man är trött å på dåligt humör å varför spelar man mera när man spelat klart en sng å spelat kasst i den... det är ju inte så att man helt plötsligt lirar bättre i nästa...

förhoppningsvis har jag snart åkt ur 180 pers 20$ sng:n som jag lirar just nu... då är det garanterat slut för idag

Postad

osså är man proffs igen och mogen för finalbord i wsop efter att ha sopat banan med bordet i en hand... får AA i tidig pos å limpar eftersom det varit ganska aggressivt... killen efter raisar 3 bb, fold fram till hans stora antagonist som re-raisar till 9 bb vilket i princip betyder all in för mej... och nu till finessen, som jag själv gått på några gånger... jag requestar time, låter det gå 2 sekunder och synar... killen efter blixsynar och jag tripplar upp mot AK resp KQ

Postad

äntligen ute... det krävdes dock lite psykningar från pokergudarna... får AK floppar K, en spelare är redan all in, brädan är en färgad så jag bettar och får raise som jag synar och fi har träffat färgen men all innaren har träffat nöt färgen...

får sen 99, flopp 27J, bet av mej å syn, turn 9, 3 spader på bordet, stor bet av mej å syn... river en spader till, den andre ställer mej all in å jag får vika mej å han visar att han hade färgen redan på turn... nu ska jag aldrig mer spela poker, iaf inte för idag

Postad

lirar inget vidare just nu... detta i kombination med viss otur gör att spelet är katastrofalt just nu... överlevde första timmen på daily fifteen grand idag iaf... men nu blir det inget mera

Postad

...sen gick det som vanligt... spelade endå ganska bra... generellt sett har jag dock lirat värdelöst den senaste veckan, har inte kommit itm på en enda sng eller turre... så ikväll blir det lungt...

har sålt min gamla soffa så nu finns det fysiskt utrymme för en ny... ska troligen flytta inom kort så inköpet av den nya får vänta lite...

Postad

grym första timme på daily fifteen granden idag... är på "leaderborden"(top 22 med 696 kvar) efter första timmen... spelat grymt bra och haft lite lagom tur... nyckelpotten var en slow spelad 56s på floppen 66T rainbow

Postad

slutade strax över 50:e plats... lite synd på sista handen... sitter i BB och synar en som raisat till 2 bb med Q9... floppen kommer 567... jag ställer, han funderar länge och synar med A8!!!... vi hade i princip lika mycket marker... nytt personbästa i turneringen iaf

Postad

ute ur granden... fick kasst med händer... fick AK på första rundan och en kille ställer all in(1,5k) och viker den... får sen AK igen när jag har 1 k i chips och blinds 50/100... ställer och samma kille synar med 97(efter att först ha limpat) och floppar 7...

Postad

Halv kass första timme på Selman... började bra men sen har det gått utför... vinner inga marginella händer(typ 89, QJ osv) 1 k i chips i pausen när blindsen börjar på 100/200 efter pausen