Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

kul spel... får :7s::7h: i första pos å limpar

flopp :Ks::Kh::7d:, monster tight spelaren på BB bettar, skönt då vet jag att han har K, här ska mjölkas... så syn

turn :Ac:, bett av fi, raise av mej och syn... det var ingen raise pre flopp så A var ett bra kort... river :9c:... check av fi, bett 1/4 pott vill ju ha lite mera betalt... ställ av fi och naturligtvis blixt syn... fi har :Kd::9h: å man är ute...

• Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Spela halvstora MTT's är nog inte så bra om du vill hitta en garanterad vinst då variansen är väldigt hög.

Nja, sett till de bakrulle kraven jag har så ska jag lira 30-40$ turneringar... å de gångerna jag gjort det så tycker jag även att jag har spelet för det, men det känns som att den mesta vinsten görs på 5-10$ nivån... så för att maximera vinsten så blir det nog mest grind på 5-10$ sng uppmixat med lite större turneringar emellanåt...

Postad
Nja, sett till de bakrulle kraven jag har så ska jag lira 30-40$ turneringar... å de gångerna jag gjort det så tycker jag även att jag har spelet för det, men det känns som att den mesta vinsten görs på 5-10$ nivån... så för att maximera vinsten så blir det nog mest grind på 5-10$ sng uppmixat med lite större turneringar emellanåt...

Okej. Har du kört några 180-manna SNG's? Det är riktigt bra värde i dom. $4.4-$22 i inköp. Skönt att spela flera samtidigt med. Inte tokhög varians heller.

Postad

fortsatt oflyt idag... lirar en sattellit till sunday million, floppar triss i 3, en lös motspelare re-raisar mej och jag trycker in degen å får stryk av samma triss med bättre kicker...

Postad

och är 8 eller sist i break 4 efter att ha torskat en monster pott. Är chipleader och lirar ganska ok, får 24 i sb, 4 limpers å jag synar å BB checkar

flopp A24 med 2 ruter, jag bettar 3/4 pott, en annan re-raisar och jag ställer in och han synar med färgdraget som han sätter... har runt 17 k chips istället för runt 90 k om handen hållt upp...

Postad

Hur som helst... finalbordet verkade passa mej perfa... riktigt tight och många som verkade folda sig till mera pengar... så jag kunde bygga upp stacken igen och sen torska typ 90/10 hand till killen med färgdraget(hade det varit live hade det varit nära en smocka där)... för att återigen bygga upp stacken och till sist vinna hela sk-ten... denna gången utan deal oxå... så 540$ in på kontot :)

får tacka sorkenkk för tipsen om att det var bra value på 180 pers sng

Postad
fast han med färgdrag var chip 3:a så det fanns allt utrymme för han å folda handen...

Jag pratade om spelet i allmänhet. Det var många gånger du limpade in blind till blind mot en som hade 10bb eller mindre.

Postad
Jag pratade om spelet i allmänhet. Det var många gånger du limpade in blind till blind mot en som hade 10bb eller mindre.

aha, du var inne å kikade... tyckte jag bangade på ganska friskt så länge jag var chiplead i början... men sen fick man sina psyk fiender... bla fridhems som satt i ryggen... känndes som att jag vann resten av bordets pengar å sen torskade vinsten till han...

var det nåt visst läge du tänkte på?

sen kan ju oxå säja att sista handen i HU:en igentligen är bedrövligt spelad...

Postad
aha, du var inne å kikade... tyckte jag bangade på ganska friskt så länge jag var chiplead i början... men sen fick man sina psyk fiender... bla fridhems som satt i ryggen... känndes som att jag vann resten av bordets pengar å sen torskade vinsten till han...

var det nåt visst läge du tänkte på?

sen kan ju oxå säja att sista handen i HU:en igentligen är bedrövligt spelad...

Jag tycker att du spelar på tok för passivt. Limpa preflop finns inte i min värld. Speciellt inte shorthanded. Är du rädd för att bygga stor pott så betta bara ut runt halvpott på flop så ska du se att du får ta ner många potter ändå.

Såg tyvärr inte sista handen.

Postad

Kan ju passa på att skriva oxå att jag hade en aning flyt tidig i turneringen. Fick JJ(fick det 4 ggr första timmen!), raisar 3 bb i tidig pos å 2 syn.

flopp QJ9

bb bettar

jag re-rasiar

spelare 3 synar raisen

bb går all in

efter långt funderade ställer även jag

spelare 3 blixt synar

BB har KQ

spelare 3 har naturligtvis KT

turn J

Postad
Kan ju passa på att skriva oxå att jag hade en aning flyt tidig i turneringen. Fick JJ(fick det 4 ggr första timmen!), raisar 3 bb i tidig pos å 2 syn.

flopp QJ9

bb bettar

jag re-rasiar

spelare 3 synar raisen

bb går all in

efter långt funderade ställer även jag

spelare 3 blixt synar

BB har KQ

spelare 3 har naturligtvis KT

turn J

Det måste man ha i tours. =)

Postad
Jag tycker att du spelar på tok för passivt. Limpa preflop finns inte i min värld. Speciellt inte shorthanded. Är du rädd för att bygga stor pott så betta bara ut runt halvpott på flop så ska du se att du får ta ner många potter ändå.

Såg tyvärr inte sista handen.

Jag håller faktiskt med dej, i normalfallet limpar jag i princip aldrig på ett finalbord(speciellt inte när det är ante). Men nu var ju inte borde speciellt aggressiv så jag tyckte det känndes som ett bättre alternativ och se en mängd billiga floppar och sen spela utifrån det, blindsen var ju trots allt inte så jätte höga i förhållande till stackarna... känndes som att folk vek i princip allt när man bettade utom överpar...

sista handen var inget å se... förrutom att jag vann den...

tackar för dina synpunkter

Postad
10K hade jag aldrig pröjsat för en soffa på Ikea.

Inte jag heller men jag ska ha den grå som för 7,7 k... sen fanns det en någorlunda matchande fotölj... men jag hinner säkert ändra mej 153 gånger till innan jag köper nån...