Gå till innehåll

Orres bränner bankrulle


orres

Recommended Posts

  • Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

dagens fold:

 

PokerStars Game #11652144333: Tournament #58622872, $50+$5 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2007/08/23 - 17:44:49 (ET)

Table '58622872 48' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: LiarStarter (3140 in chips)

Seat 2: LAPALAP (5300 in chips)

Seat 3: TsyRibEye (4325 in chips)

Seat 4: sooted555 (3670 in chips)

Seat 5: HERO (3755 in chips)

Seat 6: IMVDJJ (1355 in chips)

Seat 7: Sjooberg1986 (3505 in chips)

Seat 8: INGYSON22 (6900 in chips)

Seat 9: ozenc (2690 in chips)

sooted555: posts small blind 25

HERO: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO :Qc::Qd:

IMVDJJ: calls 50

Sjooberg1986: folds

INGYSON22: folds

ozenc: folds

LiarStarter: folds

LAPALAP: folds

TsyRibEye: folds

sooted555: raises 100 to 150

HERO: calls 100

IMVDJJ: calls 100

*** FLOP *** :8d::6h::5s:

sooted555: bets 300

HERO: raises 550 to 850

IMVDJJ: calls 850

sooted555: raises 2670 to 3520 and is all-in

HERO: folds

IMVDJJ: calls 355 and is all-in

*** TURN *** :8d::6h::5s::Kd:

*** RIVER *** :8d::6h::5s::Kd::2c:

*** SHOW DOWN ***

sooted555: shows :Ad::Ac: (a pair of Aces)

IMVDJJ: shows :6c::6d: (three of a kind, Sixes)

IMVDJJ collected 3710 from pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har tjänat 5 marker första timmen... såg ganska bra ut ett tag, var uppe på 4k(startstack 3k) men handen ovan kostade lite... igentligen ska man nog vara glad över att man fortfarande är kvar i turneringen, handen kunde blivit riktigt dyr... har inte fått några vidare händer i övrigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är vid liv även i andra breaket med 8,1 k i chips... lirar ganska bra men vinner inga bra potter... har inte fått AA eller KK än däremot AK 3 ggr senaste timmen varav en jag vann den bästa potten hittills... raisade 3 bb pre, fick en syn, flopp KKT, jag ställer och han synar efter lite betänktetid med AJ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och tro det eller ej men jag lever även i 3:e breaket och är ITM!!! något jag absolut inte hade räknat med... har runt 20 k i chip med blinds på 800/1600 och ante... tappade en stor del av stacken nyss med TT på flopp med A och J... min re-raise skrämde inte iväg den halv löse motståndaren som sa sig ha AK å frågade vad jag hade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och kommer tillsist 23:a... satt hyfsat med, inte panik shortstackad även om det varit lite halv illa från å till men har samtidigt tagit mej ur situationerna på ett bra sätt.

Hade en ok stack på 15-20 bb.

Får QQ på BB(kanske låter bekant), fold fram till knappen som raisar, vet visserligen att han är ganska tight, men stället mot han känns ju så givet... han visar KK som håller upp...

 

Är väl igentligen grymt nöjd med att komma 23:a(av 713), speciellt eftersom jag till stora delar spelat bra och faktiskt aldrig riskerat min plats med mindre än 70% vinstchans(detta är ju naturligtvis inget jag strävar efter men hade jag kommit 23:a och vunnit 4 st 20/80 händer så hade det ju kännts lite annorlunda) och att jag sista timmarna suttit med den överlägsne chipleadern direkt i baken... när vi var 46 kvar hoppades jag på att bordet skulle brytas... istället fick jag chip 3:an 2 platser bakom mej...

 

det blir säkert att man lirar daily fifty grand nångång i framtiden... nu sov dags

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har slängt in lite sportsbetting på unibet, med risk för att bli kallad för pessimist och lynchad av forumet så tycker jag att 100 ggr pengarna på att sverige inte tar nån medalj i friidrotts vm är ett bra odds och att 9 ggr pengarna på att sverige inte tar nåt guld är rena drömoddset.

Den som jag bedömer har störst chans att ta guld är naturligtvis Klüft men såg precis på svt från de senaste mästerskapen och man måste inse att hon verkligen haft marginalerna med sig... sen kännds det som ett typiskt sverige fiasko läge nu när frågan inte är om vi ska ta medalj utan hur många... ingen blir naturligtvis gladare än jag om min negativa syn är fel men många av de svenska friidrottarna känns lite uppskrivna...

strax daily fifty grand på stars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och ute redan första timmen... sitter bra till med runt 4 k i chips... får AJ på knappen och höjer 3 bb... 2 syn... flopp 57J... check, check, bet strax över pott av mej... re-raise all in vilket är ungefär halva min stack, den andre funderar länge å re-raisar, sätter dock inte så mycket värde på detta spelet då jag sett han göra så förrut och synar... förste spelaren har oxå AJ, den andre som re-raisade och täcker oss båda i marker har 86... turn 6... river 8... synd att ett sånt grymt dålig spel som han gjorde med re-raisen ska belöna sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Så tillbaka efter en vecka med sol, bad och även lite poker på rhodos... känndes lite komiskt när man låg å solade på stranden å 2 tjejer kommer fram och frågar om man vill lira pokerturnering...

vart iaf en turngering 25€ freezout med runt 20 pers... var mot några andra turister och säsongsarbetare och spelet var väldigt fiskigt... spelade även jag som en turist och resultatet vart därefter... lite synd när jag tyckte att jag hade bra koll på bordet och faktiskt hittat en hel del tells på mina motståndare... torskade iaf en nyckelpott som var nåt i stilen så här:

 

fi1 synar i första pos, detta är den stora chipleadern

fi2 fold

fi3 fold

fi4, sb, tight som f-n raisar 3 bb

hero, bb, synar med :6d::6s:

fi synar

 

flopp: :As::2h::3c:

fi4 checkar

hero checkar

fi1 checkar, vilket gör att jag med tanke på hans spelstil utestluter ett A på han

 

turn: :8h:

fi4 rör nu handen mot markerna instinktivt som att han ska betta men tar tillbaka handen ganska fort och funderar en stund... efter lite funderande bettar han 4 bb... jag sätter han på pp 9-K och synar för att stjäla på rivern...

hero synar

fi 1 foldar

 

river: :4c:

fi4 checkar ganska snabbt

hero bettar snabbt halvpott

 

fi4 funderar länge länge och synar till sist med :Ah::Ad:!!!!

 

#####

 

känndes som man var lite rätt ute med friidrotts vm...

 

#####

 

strax blir det daily fifteen grand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#####

 

känndes som man var lite rätt ute med friidrotts vm...

 

#####

 

Nära att du ökade rullen där, svårt att inte spela när man får såna odds.

 

Hur går det annars med rullen då, soffköpartajm snart?

 

mmm, suger visserligen på sportsbetting men man vet ju av erfarenhet att svenskar alltid presterar kasst när man har förväntningar...

 

rullen går skapligt... över 1 k$ plus i augusti så soffan kan snart skaffas :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant första timme på daily fifteen grand... lirar lite på halvchans vilket nästan känns som ett måste i turneringen... har runt 1,8 k och är därmed ganska short... har gjort nån dålig syn... nån bra bluff... lagt AK pre när AA och QQ var all in... och vunnit en coin flipp när jag var all in...

 

ser att pokerstars har ändrat strukturen på 180 pers sng till turbo... dvs 5 min blindstider istället för 15 vilket ju är sk-t när den gamla strukturen passade mej så bra... tänkter inte spela lotto utan får försöka hitta nåt annat givande lir...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...