orres Postad 29 Juli , 2007 Rapport Postad 29 Juli , 2007 Välkommen till orres dagbok. Spelar mest turneringar på varierande siter med inköp mellan 5 och 50$ och skottar emellanåt lite högre. Har spelat poker i ungefär 3,5 år och spelar enbart hold’em NL. Försöker hela tiden utveckla mitt spel genom att läsa böcker, se filmer osv och jag spelar väl förhoppningsvis lite bättre nu än när jag började =) Målet just nu med pokern är att dra in pengar till en ny soffa. Så vet du en grå soffa 2-3 sits med divan del för runt/strax under 10 k så skriv gärna en rad. Citera
orres Postad 29 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2007 Har idag lirat cash 0.5/1 på svs för att ta in gårdagens turneringsinköp. Spelade långlördan och kom väl runt 140:e plats vilket måste anses som en bedrift med tanke på att jag inte hade en hand på de nästan 2 timmar jag fick vara med. Hittade tillsist AKo och degen åkte in mot JJ och naturligtvis ingen hjälp. Hur som helst, dagen har börjat kasst, fick QQ, raisade 5 bb, tre syn, K på flopp och det är bara å vika sig efter bett och syn innan. Killen som vann handen hade synat med K9 och floppat 2 par. Grattis Hittade 55 några händer senare i en pott med 8 spelare. Flopp 5K8 regnbåge, bet, re-raise av mej och ytterligare en re-raise bakom mej. Fold av första raisaren, jag trycker in det jag har kvar och får syn av 88. Nu hoppas vi istället på klonken i Sunday hundred grand på stars ikväll... Citera
Othello Postad 29 Juli , 2007 Rapport Postad 29 Juli , 2007 Fantastisk dagbokstitel. Lycka till med soffan. Citera
cab Postad 29 Juli , 2007 Rapport Postad 29 Juli , 2007 Här är en sjukt snygg och prisvärd soffa riktigt bra kvalitet för detta pris, har den själv i grått utförande. Arlanda: http://www.direktmobler.se/vardagsrum/soffor.htm http://www.direktmobler.se/vardagsrum/bilder/soffa.arlanda.big.jpg GL med spelet! Citera
orres Postad 29 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2007 Här är en sjukt snygg och prisvärd soffa riktigt bra kvalitet för detta pris, har den själv i grått utförande. Arlanda: http://www.direktmobler.se/vardagsrum/soffor.htm http://www.direktmobler.se/vardagsrum/bilder/soffa.arlanda.big.jpg GL med spelet! Schysst! Den såg ju kanon ut, klart bäst hittills Citera
Frill Postad 29 Juli , 2007 Rapport Postad 29 Juli , 2007 Kika på soffan "Tylösand" på IKEA och köp till en Schäslonger "Tylösand", har den själv o tycker den e riktigt najs! Citera
orres Postad 29 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2007 Kika på soffan "Tylösand" på IKEA och köp till en Schäslonger "Tylösand", har den själv o tycker den e riktigt najs! Har kikat lite på den och den ser ju ok, känns bara skeptisk till metall grejerna på sidan... det känns lite skumt på nåt sätt tack för förslaget iaf Citera
orres Postad 29 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2007 Paus i hundred Granden. Har strax över 4,5 k i chips, har varit en ganska händelselös timme. Plockade upp JJ c:a 20 min in, raise och 2 syn, flopp AsKs8d, bettar 2/3 pott och båda viker sig. Var lite små illa ute ett tag men dubblade på en flush precis innan paus mot bordets fisk som kommer från Stollberg(känn på den!), har plockat upp 72 4 ggr. Citera
orres Postad 29 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2007 Så vart det slut, runt 10 k plats. Får AJ i mellan pos, raisar 3 bb alla foldar utom BB som synar. Flopp [3d 4h Kd], BB checkar och jag måste bestämma mej om jag ska gå all in eller checka, BB har vikt sig ett antal gånger innan när jag bettat så jag provar igen och får syn av AK Citera
orres Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 Går lite små tungt just nu. AK och jag är inte dom bästa vännerna för tillfället. Var all in pre flopp i en satellit efter att ha synat ner en bluff med Q8o, spelet var typ limp-limp-limp- raise från mej - all in, totalt överbettat och efter lite funderade syn endå och naturligtvis respass efter att fi floppat Q. Sen nyss med AhKs mot AdJc all in pre med floppen 7s8sTs, där fi på rivrern sätter sin 4 outare med 9c för stegen... Citera
orres Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 AK fortsätter att vara en skräp hand, lirar 180 pers sng 10$ inköp och har plockat upp handen 3 ggr de första 30 min, vunnit blindsen 1 gång och torskat 2 stora potter. Gick sen, shortstackad, all in med 66 och fick syn av AK som naturligtvis floppar K. Lyckligtvis fanns det även 6:a på floppen så man dubblade upp och är fortfarande med... Läste klart den första Harrington boken igår. Mycket bra måste jag säja... tror det kan bli omläsning nångång i framtiden... om 3 år ungefär... köpte Harringtons 3 böcker för ett år sen lagom till semestern och det tog altså ganska exakt 1 år att läsa ut den första... Citera
orres Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 Ute ur SNG:n, runt 30:e plats(18 fick pengar) efter 1,5 h spel. Var verkligen kortdöd efter pausen. Kanske var därför man klarade sig kvar ett tag... Åkte på denna handen, har ruskigt tight image vid bordet och har spelat väldigt lite händer mest beroende på två stora stackar bakom mej och abue99 som verkar höja med det mest. Trodde dessvärre inte att nanananana skulle vara så pass stark som han var Denna handen finns fö i Harrington boken om jag minns rätt, där den beskrivs som ett utmärkt bluff läge(sandwich?) *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO abue99: raises 300 to 600 stsroger: folds nanananana: calls 600 mojoj0j0: folds tiger1963: folds dantmann: folds GeoJuggle3: folds godlike007: folds HERO: raises 3030 to 3630 and is all-in abue99: folds nanananana: calls 3030 *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** HERO: shows (two pair, Aces and Tens) nanananana: shows (a full house, Kings full of Aces) nanananana collected 8235 from pot Citera
Nizse Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 http://www.furniturebox.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=steg_tva&limit=000&extra=000&varumarke=000&artgrp=36&Kampanj_ID= Citera
orres Postad 30 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 30 Juli , 2007 http://www.furniturebox.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=steg_tva&limit=000&extra=000&varumarke=000&artgrp=36&Kampanj_ID= Tackar! Dom verkade ju ha helt ok soffor Citera
Nizse Postad 30 Juli , 2007 Rapport Postad 30 Juli , 2007 Tackar! Dom verkade ju ha helt ok soffor Jo, har inte handlat där själv men när rullen är lite större än 100$ blir det nog ett köp. Kanske ska starta en egen dagbok och utmana dig i ett soffköparace:-D Citera
orres Postad 31 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2007 Jo, har inte handlat där själv men när rullen är lite större än 100$ blir det nog ett köp. Kanske ska starta en egen dagbok och utmana dig i ett soffköparace:-D Hehe Citera
orres Postad 31 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2007 Förmiddags grind. Lite cash, värdelöst, 50 spänn back, fick in degen med QQ på låg flopp bara för att möta KK... känns som att svs är fiskigare på kvällarna så det blir nog att skippa cashen på förmiddagarna i fortsättningen. SNG 5$ 27 pers på stars, återigen ganska kort död, men precis innan finalbordet får jag en liten rush och tar 3 potter och avancerar från sista till 5:e plats och slutar tillsist 4:a och itm. Var en massiv chipleader med runt 65% av alla markerna och jag tog en liten chansning att ställa in med A9s mot hans raise, tyvärr visar han AQs, flushdraget på floppen men ingen mer hjälp. Hade jag å andra sidan vunnit den potten hade jag varit på en klar 2:a plats med chipleaden inom rimligt avstånd Citera
orres Postad 31 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2007 Oflytet fortsätter... 10$ 180 pers sng Dealt to HERO [Ah Qh] gleezy62: raises 90 to 120 timbosjes13: folds KSESA: folds CrazyKrist: folds Ikos31: folds ianrodgers: folds HERO: calls 105 kasperkat: folds *** FLOP *** [9c 6h Qc] HERO: checks gleezy62: bets 120 HERO: raises 180 to 300 gleezy62: calls 180 *** TURN *** [9c 6h Qc] [Qd] HERO: checks gleezy62: bets 540 HERO: raises 1190 to 1730 and is all-in gleezy62: calls 1190 *** RIVER *** [9c 6h Qc Qd] [6c] *** SHOW DOWN *** HERO: shows [Ah Qh] (a full house, Queens full of Sixes) gleezy62: shows [6d 6s] (four of a kind, Sixes) Citera
orres Postad 31 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2007 Japp, inget flyt idag. Vet att limpen är ytterst diskutabel i fösta pos men jag får ju endå handen precis dit jag vill... eller inte 5$ 27 pers sng Dealt to HERO [Kc Ks] HERO: calls 150 trefethrens: folds F de Bruin: raises 150 to 300 samnova: folds yaker: calls 300 upay4mytreez: folds Ottawa Romeo: folds HERO: raises 1983 to 2283 and is all-in F de Bruin: calls 1983 yaker: calls 425 and is all-in *** FLOP *** [Ah 2d Jd] *** TURN *** [Ah 2d Jd] [7d] *** RIVER *** [Ah 2d Jd 7d] [Qd] *** SHOW DOWN *** HERO: shows [Kc Ks] (a pair of Kings) F de Bruin: shows [7c 7s] (three of a kind, Sevens) F de Bruin collected 3116 from side pot yaker: shows [5d 5h] (a flush, Queen high) yaker collected 2400 from main pot Citera
orres Postad 31 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2007 Sammanfattningsvis då... en riktig skräpdag... oflyt och kanske även lirat lite tveksamt men absolut inte jätte dåligt... fortsätter det så här får jag väl gå till soc å tigga pengar till soffan Citera
orres Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Ingen förmiddagsgrind idag. Behövde fixa massa annat så det hanns inte med(det är ju f-n att det finns ett liv utanför pokern ). Började läsa lite på bok nr 2 av Harrington böckerna igår, verkar lovande men vad jag hört har den inte fått samma bra kritik som nr 1? Nu blir det 180 pers sng med 10$ inköp... Citera
orres Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 ... som naturligtvis gick åt skogen. Kom runt 120 plats. Började ganska bra, vann en fin pott med AA, en pre flopp re-raisae och bet på låg flopp T76 med 2 spader. Sen kom en hand som hämtad ur harrington boken nr 2 och inte denna gången heller hade boken rätt, Dealt to HERO Primax67: folds fujjji: folds gourgue: folds The_Maxx: calls 20 Nick211: calls 20 yetisn0wman: folds jochan22: calls 20 HERO: raises 100 to 120 Brian_Blevs: folds The_Maxx: folds Nick211: calls 100 jochan22: calls 100 *** FLOP *** :4d HERO: bets 200 Nick211: folds jochan22: raises 1690 to 1890 and is all-in HERO: folds Liksom, va f-n ska man göra? Killen är extrem lös och lirar 60% av händerna! Sitter sen halv kort död, får lite limp händer men så fort jag går med raisar dom två stora stackarna bakom mej. Flockar till sist upp T6o i BB, floppen är typ T74 med 2 spader, bettar 2/3 pott, en av dom stora stackarna re-raisar och den tredje spelaren i potten funderar mycket länge innan han foldar. Bestämmer mej för att han troligen foldar en T med kass kicker och att om inte rivern är ett över kort eller spader köra handen till slutet... hade ju hela tiden blivit raisad av han som nu raisade mej. Turn är en 2:a ingen spader, bet-re raise- all in och syn av KT... Citera
orres Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 ... en 5$ sng 27 pers vart det oxå. Spelade urkass i början och efter att ha gjort en riktig tilt syn med andra paret och svurit över hur kass poker spelare jag är så vart spelet bättre och mer diciplinerat. Började tom lira riktigt bra och kom till finalbordet som chiplead med 9 k i chips mot tvåans 6 k. Spelade stabilt finalbords spel utan någon igentligen större dramatik, motståndarna åkte ut en efter en och stacken växte sakta men säkert fram till 15 k och dags för heads up mot en spelare med 30 k i chips. Tyvärr fick jag inte några vidare träffar i HU spelet även om jag fick några skapliga händer men slutade iaf 2:a och 36$ in på kontot vilket även innebär att dagen gick något plus. Dagens bästa spel, detta var i en period när jag lirat ganska aggressiv pre flop och plockat en del potter, tyckte det var dags för lite upp mixning av spelet: *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO POKER PU99: folds ironmarkus: folds ironmarkus is sitting out HERO: calls 150 dc4334: folds chang lee: calls 75 SpeckBasu: checks *** FLOP *** chang lee: checks SpeckBasu: checks HERO: bets 450 chang lee: calls 450 SpeckBasu: calls 450 *** TURN *** chang lee: checks SpeckBasu: checks ironmarkus has returned HERO: bets 1500 chang lee: raises 1910 to 3410 and is all-in SpeckBasu: folds HERO: calls 1910 *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** chang lee: shows (a pair of Aces) HERO: shows (two pair, Aces and Sevens) HERO collected 8620 from pot Citera
orres Postad 2 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2007 lirade 27 pers 10$ sng till lunch och bubblade, en sån där gång man fattar inte vad som hände. Spelade grymt bra och diciplinerat och tog mej till finalbordet som chip 2:a. Sitter som 2:a ganska läge tills det är dags för bubblan. Kort oflytet fortsätter och mina motståndare som är all in med allt och dubblar upp hela tiden och tillsist sitter man där shortstackad på BB och plockar upp KK, SB ställer all in och naturligtvis blixt syn. AQ har SB och turn är ett A... Annars så var jag ganska nöjd med denna synen, är väl detta som kallas att man har read på motståndaren *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO kloun777: folds roopp: folds Rossipop: folds Dr. Zürgels: raises 200 to 300 Dickedie: folds HERO: calls 200 *** FLOP *** HERO: checks Dr. Zürgels: bets 350 HERO: calls 350 *** TURN *** HERO: bets 600 Dr. Zürgels: calls 600 *** RIVER *** HERO: checks Dr. Zürgels: bets 1300 HERO: calls 1035 and is all-in *** SHOW DOWN *** Dr. Zürgels: shows (a pair of Tens) HERO: shows (two pair, Tens and Nines) HERO collected 4620 from pot Citera
Nizse Postad 2 Augusti , 2007 Rapport Postad 2 Augusti , 2007 Tjena soffgrindarn. Blir det någon starsturre ikväll? Tänkte själv köra Daily fifteen grand och ev 3$ rebuy. Behöver ju också soffa snart:-) Citera
Recommended Posts