Gå till innehåll

NL 1-2, märkligt riverspel från FI.


Recommended Posts

Game # 612853994 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Macduff"

Game ended 2007-07-26 21:42:36 GMT+01:00

 

Players:

ERGYN (EUR 180,55 in seat 1)

Sawyer* (EUR 245,85 in seat 2)

 

Dealer: Sawyer*

Big Blind: ERGYN (2,00)

Small Blind: Sawyer* (1,00)

 

ERGYN was dealt: 3s - 3d

 

Sawyer* Raise (7,00)

ERGYN Call (6,00)

 

Flop Kh - Ah - 8s

 

ERGYN Check

Sawyer* Check

 

Turn Kh - Ah - 8s - 8d

 

ERGYN Check

Sawyer* Check

 

River Kh - Ah - 8s - 8d - 6c

 

ERGYN Bet (6,50)

Sawyer* Raise (36,00)

ERGYN ?

 

 

Har bara spelat ett 30-tal händer innan det här.

Förstår verkligen inte vad han vill med raisen på river. Har bara spelat mot han någon timme innan på 0,5/1 då han verkade spela tight men visade även upp ett par kamikaze bluffar.

 

Ville lägga upp en lite annorlunda hand, tycker att HU cashgame nästan är mest intressant och det är ju tyvärr väldigt dött här.

 

Sen återigen, vad är eran syn på en lämplig bankrulle för HU CG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg valuebet på rivern.

 

För övrigt så skulle jag säga att 50 inköp e absolut minimum då swingsen e helt brutala.

 

Eftersom jag bluffar väldigt mycket och anses överaggressiv så går väldigt många valuebets in, fått syn med QJ-högt och vunnit flertalet gånger exempelvis.

 

Antar att det här kanske inte var den roligaste handen, men någon med erfarenhet och lite tid över får gärna skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser lite skumt ut. History är rätt viktigt. Hur ofta höjer han pre? CO bettar?

Tror nog att du ändå ska folda här. Tror att han kan spela så med ett bra A eller bättre speciellt när du värdebettar tunnt själv.

Tror inte heller att det finns någon raisebett(få bort Ax) som är EV+.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt inte spelat mot honom speciellt länge men min uppfattning är att han CBar kanske 95% av gångerna med träff, endast någon gång med bottenpar i position checkade han. Han har aldrig tidigare spelat en bra träff liknande, men har å andra sidan som sagt inte spelat så mycket mot honom.

 

Tror absolut inte på bra A, dock inte heller på missat färgdrag. K är också uteslutet, den skulle han betat antingen flopp eller turn alltför ofta. De mest troliga alternativen är väl 8a eller QJ, JT, QT i mina ögon.

 

EDIT: höjer ofta pre, kan ha väldigt många händer här pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta höjde han pre då? Var det ofta så förstår jag inte varför han ska ha Q. A träffen brukar jag checka ganska ofta själv mot vissa motståndare brukar få mycket mer värde på det sättet mot många. (många foldar nästan allt sämre efter CO-betten+ värdet man får av bluffar och ev lägre parträff från fi).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...