Gå till innehåll

Spelsession


podir

Recommended Posts

Tjena,

 

har spelat poker i snart 2 år, kanske inte så seriöst som man borde göra men har varit en vinnande spelare sen andra insättningen totalt. Jag har svårt för att bestämma mig för ett mål under en spelsession, jag är nyfiken på vad ni andra följer för "regler". Bestämmer ni er för att spela en viss tid, eller för att spela ihop en viss summa pengar?

 

Till exempel så spelar jag mycket NL100 och NL200, vad tycker ni är rimligt att sätta som mål för en session. Är det bara dumt att sätta en summa som mål utan att man ska sätta en tid istället?

 

Vad bör man skrapa ihop som vinnande spelare på NL100 respektive NL200 på 1-2h?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur långt är ett snöre?

 

Jag brukar vara nöjd när jag sitter med 2-3inköp på ett bord, har en förmåga att börja slaska lite för mycket när man sitter med flera inköp.

 

Men är det ett lätt bord så är det väl inget hinder för fortsätta spela?

Att sätta upp mål som, idag ska jag tjäna 350$ sen slutar tycker jag verkar rätt dumt... ska du sluta spela när du har flytt och de går bra?

 

Sen en annan dag går det bara skit, lycka till med ditt mål då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är nog sant detta med att det är dumt att ha ett mål, och sen sluta om det går bra. Men sitta med 3 inköp plus på ett NL200 bord gör man väl inte på en fisblink eller? Jag brukar vara nöjd med ett inköp och det brukar ta tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sätta upp $$$-mål känns inte alls bra eftersom det inte är något du kan påverka själv.

 

-------

 

 

Ett inköp är väl ingen konst.. bara att köpa in sig ;-) så jag antar du menar ett inköp utöver ditt ursprungliga, dvs två inköp.

 

Nej, han menade förmodligen att han köper in sig för $0. Seriöst, det här var inte roligt någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sent inlägg kanske men ändå...

 

Det är fullkomlig idioti att stirra sig blind på hur en enstaka session går, hur en dag går eller ens en månad går. Vinster i poker kommer av att ta lönsamma beslut oavsett utgången i en specifik hand.

 

Gör motståndarna fler misstag än du gör så sitt kvar och spela tills du inte har lust längre. Är du fisken vid bordet så sluta. Penningmål är helt värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att ni öppnar ögonen lite för mig, under den tid jag spelat poker har jag verkligen snöat in mig på att gå plus 100$ eller 200$ om dagen vid cg. Kanske en önödig stressfaktor man lägger på sig själv då man kanske bara plusat 40$ en dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...