Gå till innehåll

12/5/3 m.m?


khiseer

Recommended Posts

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tar ett exempel för att visa vad Jello talar om:

 

ex1764.png

 

ex2398.png

 

I exemplet är Heros stats från knappen (button): VPIP 32% och PFR 30%.

Från Cutoff (Pos 1): VPIP 22% och PFR 22%.

Från UTG (Pos 2): VPIP 13% och PFR 13%.

Osv.

 

Skillnaden mellan VPIP och PFR är 2 procentenheter från knappen och 0 från Cutoff och UTG.

Om man väljer att spela en pott så höjer man de flesta gångerna istället för att limpa.

 

Vem är upphovsman till det du och Jello beskriver. Är det onlinespelare själva som har kommit på det? Eller finns det någon bok som beskriver det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Slänger in mina stats för lite respons med, jag lirar NL20 så jag har inte brytt mig i att fixa med PT men fick statsen en kille hade på mig över 6.7k händer. 30.2/19.8/2.5

 

Rent generellt så kan man väl säga att jag känner att jag dominerar nivån när jag spelar, men ofta får smaka på konstiga hålpipor och liknande när jag redan degat in med bäst hand. Jag vet med mig att jag antagligen synar för många trebets. Det känns som att det mesta jag vinner är ändå på min aggressivitet postflop.

 

Tanken är att köpa en PT-licens och ta statsen på fullaste allvar när jag har rulle för att börja lira NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...