Gå till innehåll

Såg en annons på flashback...

MR_Jimmy

Recommended Posts

Aldrig sett något liknande innan, täntke bara varna... helt sjukt att dom kan få sälja skiten!

"Hårdvarubaserade keyloggers går inte att köpa i butik och detta är den enda svenska hemsidan som säljer den. De säljs inte för att de skall användas till olaglig avlyssning utan för att visas upp på föreläsningar och seminarium inom IT-säkerhetens område. Dessutom är de utmärkta backupsystem eftersom de kan lagra så oerhört mycket information."

yeah right!

http://www.keylogger.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ändå , det står ju att dom farligaste är dom som monteras på datorerna, varför skulle jag släppa in okänt folk vid min dator ?

men men samtidigt är det ju extremt skrämmande hur enkelt det är !

Håller med. För mig är de keyloggers som kan hamna på datorn om man laddar ner saker osv. farligast. Inte fan släpper jag in någon främmande person på min dator. Kan man lita på bruden? :-)

Länk till kommentar

vet inte rikigt om dom där är så bra, jag tror starkt på att mjukvaran är 100ggr farligare, för en sådan där liten sak tvivlar jag kan läsa av i vilka fraser och i vilka program du har användt just den bokstaven. te x om jag skriver "Hej du kompis"

så tror jag man bara får fram "hejdukompis". men om det hade varit en "riktig" keylogger hade han fått fram:

mozillafirefox.exe - TITLE: pokerfurom - 22:42

"hej du kompis"

Länk till kommentar

vet inte rikigt om dom där är så bra, jag tror starkt på att mjukvaran är 100ggr farligare, för en sådan där liten sak tvivlar jag kan läsa av i vilka fraser och i vilka program du har användt just den bokstaven. te x om jag skriver "Hej du kompis"

så tror jag man bara får fram "hejdukompis". men om det hade varit en "riktig" keylogger hade han fått fram:

mozillafirefox.exe - TITLE: pokerfurom - 22:42

"hej du kompis"

Den tar ju fram Space och Enter men ej program (ifall du ej skriver dem i CMD eller dy.)

Anywho, tänk att du är pokerproffs och har lite fest hemma "Vips!" eller du av någon anledning är på Internetcafé och loggar in på din Lunarstorm eller porrigt.se och sk. så har du sedan dina micro-stakes tider ej lärt dig att byta lösenord utan kör samma på rubb och stubb!

Dangerous shit det där!

Är nog inte direkt riktigt mot pokerspelar men visst finns det potential ..

Mvh, KF

Länk till kommentar

Väldigt lömsk produkt.

Som dom flesta andra sånadär produkter, ör dom från början säkerhets/övervakning produkter.

Hade nog nämt hardware keylogger nångång nånstans här då nån hade blitt av med sina lösen på konstigt vis...

edit: där var den

http://pokerforum.nu/forum/723461-post24.html

Ursprungligen postat av Momus viewpost.gif

Inatt var det någon som rensade mitt Neteller-konto. Det har gjorts en peer-to-peer transfer till någon ben.champion. Jag har spärrat kontot och neteller utreder det hela men ger mig inga klara svar om de kan stoppa överföringen och jag får mina pengar tillbaka. Är det någon som har varit med om något liknande och vet om det finns en chans att de kan rädda mina stålar?

Som tur är var det bara en del av min rulle som försvann men det är ändå rätt mycket pengar. Jag har ingen aning hur tjuven har kommit över mina inloggningsuppgifter. Jag hittar inget mysko på min dator och jag använder aldrig msn eller hotmail.

Hardware keylogger...

..långsökt, man nåt man kankse bör vara medveten om

http://www.keyghost.com/sx/ icon_smile.gif

klistrar in ett av inläggen från flashback tråden:

http://www.flashback.info/showthread.php?t=471916

Citat:

läste nyligen boken "The art of intrusion" där författaren Kevin Mitnick beskrev hur ett gäng tonåringar "besökte" ett större företag och monterade externa keyloggers på massvis av datorer. Några veckor senare återvände dom och skördade tonvis av lösenord, hemliga dokument och pinsamma email. Killarna skrattade gott åt företagets enorma brandväggar och dyra säkerhetslösningar som alla förbisåg det som kallas för "social enginering", i detta fallet att helt enkelt snacka sig förbi vakten i entren. De beslöt sig för att se hur uppmärksamma företaget var på annorlunda beteenden och kånkade in en enorm antenn på över 2 meter. Killarna bar runt på antennen överallt i byggnaden i flera timmar och monterade den på diverse ställen; ingen brydde sig om dom! Dagens paranoida företag glömmer det mest grundläggande inom datasäkerhet, mer än hälften av angreppen är interna.

Som ni säkert märkt så innebar lanseringen av Windows Vista att man godkänner alla program som försöker kommunicera med yttervärlden. Detta gör det svårt för den klassiska mjukvarukeyloggern att gömma sig. Därför är min prognos att det i framtiden kommer cirkulera fler och fler externa keyloggersicon_smile.gif

Länk till kommentar

Flashback-inlägg - Sugiga interna säkerhetsrutiner

Såg någon dokumentär där företag anlitar företag för att testa företagets säkerhet och då ringer de upp användarna och säger "Bla, Bla, Jag är Admin och ska göra lite grejor" och så lämnar de ut sitt användarnamn och lösenord.

Folk är så blåögda så tyvärr så är Internet problemen de värsta problemen.

T.ex. att sitta på MSN och ta emot skit och Vips så sprider sig viruset internt, även ifall brandväggen kostar 299 kronor eller 100k+.

Mvh, KF

Länk till kommentar

Inte för att jag är orolig, men får väl köra med bärbar dator då så slipper man den där iaf.

http://www.keyghost.com/PCI-MPCI-Keylogger.htm

KeyGhost PCI / MPCI (Mini-PCI) Hardware Keylogger

KeyGhost announces first PCI / MPCI (Mini-PCI) hardware Keyloggers for laptop, notebook and desktop PCs.

Features:

- Works on any modern laptop, notebook or Desktop computer.

- Just plug-in to your PCI / MPCI / Mini-PCI slot on your PC.

- 2,000,000 keystroke memory capacity (approx 1 year worth of typing).

- Time and Date stamping on stored keystrokes.

- Quick and easy to use. Installs in seconds.

- Impossible to detect with software scanners.

- All stored keystrokes are securely encrypted with 128-bit encryption.

http://www.keyghost.com/securekb.htm
Security Keyboard™ to monitor keystrokes

KeyGhost is hidden inside the keyboard, it is completely hidden from the user.

sedan ede väl bara o vänta tills de kommer nåt man pluggar in i bluetooth/trådlöst nätverk ...

sitta o jaga o downloada key-loggar med mobilen på stan :D

Länk till kommentar

Jovisst, finns väl alltid varianter. Men att sätta en grej mellan dator och tangentbord lär ju gå snabbare än att vända upp och ner på en laptop och installera ett mpci kort. Tycker jag kanske är lite långsökt, även om det går. Knappast nåt jag skulle vara rädd för. Speciellt eftersom det inte, vad jag sett, är så många laptops som har en massa kortplatser till övers. Det mesta används till trådlösa nätverskort och liknande.

Länk till kommentar

Jovisst, finns väl alltid varianter. Men att sätta en grej mellan dator och tangentbord lär ju gå snabbare än att vända upp och ner på en laptop och installera ett mpci kort. Tycker jag kanske är lite långsökt, även om det går. Knappast nåt jag skulle vara rädd för. Speciellt eftersom det inte, vad jag sett, är så många laptops som har en massa kortplatser till övers. Det mesta används till trådlösa nätverskort och liknande.

:) allt går att göra, om det finns tillräkligt mycket att vinna på de

Länk till kommentar

Jepp så då känner ja mig säker. Klar förlustaffär att lyssna av min dator eftersom jag aldrig lyckas vinna på poker. Förresten, man borde väl vara säker om man bara använder musen och ett virtuellt tangentbord? Touchscreen blir nästa stora grej för dom som vill skydda sig mot hårdvarukeyloggers.

Länk till kommentar