Gå till innehåll

spelberoende


Scaniac

Recommended Posts

:evil: Hejsan, jag heter Rasmus och jag är spelberoende, men inriktning poker främst.

Min kropp känns lusta efter gambling, och jag har även varit i dom mörka jackvegas beroenden som ajg håller p åatt kämpa mig ur .

Jackvegas: det är bra när du går plus minus noll, men det är när du vinner som det är farligast, för då stoppar du i 100lapp efter 100lapp igen dels för känslan då duvann och dels för känslan att du kan vinna mer, girighet.

de va så illa att jag bara följde med till krogen enbart för jackvegas, inte för att vara social eller bara chilla o ta en bira, bara lira jackvegas..

säger inte att jag ligger minus på jackvegas sammanlagt, men man kan säga att jag kunde legat mer plus..

 

Sen det angående poker.. har hamnat i en "svacka" då jag bara spelar pga rastlöshet och beroende..

Har inget sommarjobb och känner att det är försent att söka et,t men tycker endå att jag borde lyfta på röven och kolla ifall ifall? men vet inte om ajg vågar..

tar gärna emot råd om detta.

Står dock uppskriven på the tivolis lista över värdar, då jag fick hoppa in i fredags kväll o jobba och ska jobba på fredag.. annars så ja.. gymmar jag och är med polare, men jag blir så lätt rastlös.. kan vara hos polare då jag känner att jag har spring i benen ,men sätter jag mig o spelar nätpoker känns det som myrorna försvunnit, jag får min njutning, men nu har jag hamnat i en svart ruta..

Inte nog med att jag redan har skulder till morsan, endå har jag fortsatt låna pengar utan inkomst :/ känner att jag behöver pausa nätpoker eller iaf pausa poker helt ett tag, sen bara spela frirullar , inte sätta in något på ett jävligt bra tag, inte förräns jag e skuldfri.

Det med att jag nu börjat bli rastlös gör att jag spelar som en fisk.. ska inte skylla på bad beats då man flyger på 2 och 3outare, för poker e poker..

har en laptop jag kan låna o spela på, det är på natten när jag e hemma som det är farligastg att jag spelar.. för t.e.x idag har jag gjort allt utom att sitta vid datorn, strykit tvätt, städat rummet osv.

ps. jag bor hemma ds. och är 18, snart 19 och ska börja 3dje ring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit mannen, det där med jack-vegas låter inge bra!

Om du tror att du kan vinna i längden på ett sånt spel bör du inte sluta spela, du måste sluta spela för alltid! Är det en omöjlighet så måste du prata med din familj om problemet och be dem hjälpa dej, för detta är riktigt allvarligt.

 

Gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:evil: Hejsan, jag heter Rasmus och jag är spelberoende, men inriktning poker främst.

Min kropp känns lusta efter gambling, och jag har även varit i dom mörka jackvegas beroenden som ajg håller p åatt kämpa mig ur .

Jackvegas: det är bra när du går plus minus noll, men det är när du vinner som det är farligast, för då stoppar du i 100lapp efter 100lapp igen dels för känslan då duvann och dels för känslan att du kan vinna mer, girighet.

de va så illa att jag bara följde med till krogen enbart för jackvegas, inte för att vara social eller bara chilla o ta en bira, bara lira jackvegas..

säger inte att jag ligger minus på jackvegas sammanlagt, men man kan säga att jag kunde legat mer plus..

 

Sen det angående poker.. har hamnat i en "svacka" då jag bara spelar pga rastlöshet och beroende..

Har inget sommarjobb och känner att det är försent att söka et,t men tycker endå att jag borde lyfta på röven och kolla ifall ifall? men vet inte om ajg vågar..

tar gärna emot råd om detta.

Står dock uppskriven på the tivolis lista över värdar, då jag fick hoppa in i fredags kväll o jobba och ska jobba på fredag.. annars så ja.. gymmar jag och är med polare, men jag blir så lätt rastlös.. kan vara hos polare då jag känner att jag har spring i benen ,men sätter jag mig o spelar nätpoker känns det som myrorna försvunnit, jag får min njutning, men nu har jag hamnat i en svart ruta..

Inte nog med att jag redan har skulder till morsan, endå har jag fortsatt låna pengar utan inkomst :/ känner att jag behöver pausa nätpoker eller iaf pausa poker helt ett tag, sen bara spela frirullar , inte sätta in något på ett jävligt bra tag, inte förräns jag e skuldfri.

Det med att jag nu börjat bli rastlös gör att jag spelar som en fisk.. ska inte skylla på bad beats då man flyger på 2 och 3outare, för poker e poker..

har en laptop jag kan låna o spela på, det är på natten när jag e hemma som det är farligastg att jag spelar.. för t.e.x idag har jag gjort allt utom att sitta vid datorn, strykit tvätt, städat rummet osv.

ps. jag bor hemma ds. och är 18, snart 19 och ska börja 3dje ring.

 

 

 

vet inte riktigt om jag ska ta inlägget seriöst eller inte.. men följande fraser får mig att tro att du är seriös eller grym på trolla : "säger inte att jag ligger minus på jackvegas sammanlagt, men man kan säga att jag kunde legat mer plus.." -kommentar? men lol, tanken är att du inte ska plusa i längden trots optimalt spel, och vi ponerar att du är överjävligt bra på j.v. så bör du ändå vara back om du nu har lirat så mkt som du har?

 

"ps. jag bor hemma ds. och är 18, snart 19 och ska börja 3dje ring." Jag gick ut 3'e ring då jag var 18. Har du lyckats gå om ett år? Ta inte illa upp, men då kanske du inte ska söka dig till nätpoker, eller schack exempelvis. Betyder givetvis inte att du automatiskt inte klarar av att spela bra poker, men i det stora hela skulle jag inte råda någon som har varit tvungen gå om en klass att sätta sig ner och satsa massa pengar och tid på poker.

 

Ta det där sommarjobbet och betala igen skulder, kanske rentav knyter kontakter för ett jobb då du har gått ut. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte riktigt om jag ska ta inlägget seriöst eller inte.. men följande fraser får mig att tro att du är seriös eller grym på trolla : "säger inte att jag ligger minus på jackvegas sammanlagt, men man kan säga att jag kunde legat mer plus.." -kommentar? men lol, tanken är att du inte ska plusa i längden trots optimalt spel, och vi ponerar att du är överjävligt bra på j.v. så bör du ändå vara back om du nu har lirat så mkt som du har?

 

"ps. jag bor hemma ds. och är 18, snart 19 och ska börja 3dje ring." Jag gick ut 3'e ring då jag var 18. Har du lyckats gå om ett år? Ta inte illa upp, men då kanske du inte ska söka dig till nätpoker, eller schack exempelvis. Betyder givetvis inte att du automatiskt inte klarar av att spela bra poker, men i det stora hela skulle jag inte råda någon som har varit tvungen gå om en klass att sätta sig ner och satsa massa pengar och tid på poker.

 

Ta det där sommarjobbet och betala igen skulder, kanske rentav knyter kontakter för ett jobb då du har gått ut. Lycka till

 

Jag gick ut trean när jag var 19, är jag retard? Nej juste, jag fyller i januari.

 

Edit: Pajn konstaterade att jag var retard ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick ut trean när jag var 19, är jag retard? Nej juste, jag fyller i januari.

 

Edit: Pajn konstaterade att jag var retard ändå.

killerwolfs inlägg är ganska lol. Jag har själv aldrig gått om nån klass, men bara för att man gått om ett år eller tagit ett sabbatsår blir man ju inte automatiskt en retard.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:evil:

säger inte att jag ligger minus på jackvegas sammanlagt, men man kan säga att jag kunde legat mer plus..

 

Om jag hade varit född med sån tur att jag plussade i längden på jack vegas hade jag spelat det 8 timmar per dag. Grodspelet är det roligaste som någonsin producerats och enligt mig T.O.M. roligare än vegasfavoriten Benny Big game!!!

 

Bonusrundan i grodspelet där man får hoppa runt på olika blad är lätt värt en netto förlust om 500 kronor i timman!!!

 

För att spinna vidare på ditt påstående: vad är det som gjort att du kunde legat mer plus? Har du gjort några uppenbara felspel eller finns det några tricks jag inte känner till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du har skulder bör du inte spela alls. Spela för "lånade" pengar är så lågt det kan gå, nästintill att stjäla.

 

Du sviker ett förtroende både mot dig själv och de som du lånar av.

 

Lycka till med att sluta.

 

bra sagt. om du flyttar upp till stockholm kan jag förresten kirra ett jobb ett sjyst 10-18 jobb åt dig.

 

lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja de gjorde jag me!

 

Sant så sant, man kanske ska ta reda på alla fakta innan man i stort sett dumförklarar OP?!

 

Jag var tex nära att missa ett år på gymnasiet pga en reumatism som blev riktigt jävlig, men uppenbarligen ska OP hålla sig så långt ifrån spel som möjligt.

Skriver man tex att man absooluuut inte ligger back på JackVegas utan bara lite lite plus så är ju det högst tvivelaktigt och förmodligen något som kommer ändras mot det negativa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag hade varit född med sån tur att jag plussade i längden på jack vegas hade jag spelat det 8 timmar per dag. Grodspelet är det roligaste som någonsin producerats och enligt mig T.O.M. roligare än vegasfavoriten Benny Big game!!!

 

Bonusrundan i grodspelet där man får hoppa runt på olika blad är lätt värt en netto förlust om 500 kronor i timman!!!

 

För att spinna vidare på ditt påstående: vad är det som gjort att du kunde legat mer plus? Har du gjort några uppenbara felspel eller finns det några tricks jag inte känner till?

 

Oj, jag hoppar nästan av stolen av skratt, efter att ha läst ditt ironifyllda inlägg. Till skillnad från dig ska jag inte spinna vidare med samma ironi i ett långt tråkigt inlägg, som ditt.

 

Förmodligen menar han att han någon gång kunde slutat spela lite tidigare efter en vinst, och därmed sparat en liten peng. Fokusera inte på en endaste felformulerad mening, utan titta i stället på syftet med hans inlägg.

 

För att återgå till ämnet. Jag tycker att du borde försöka dra ner lite på pokern. Det låter inte som det lättaste, men det är inte så svårt. Pausa helt några dagar, om du kan. Besök inte pf, andra pokersidor. Avinstallera alla spelrelaterade program, och hitta något annat spel att lira. Spärra alla konton under en tid. När du väl känner dig sugen igen, sätt in en peng någon sida (t. ex. Svenska Spel) där det finns spelgränser. Sätt någon timme om dagen, och någon timme i veckan.

 

Jag gjorde detta och jag tycker att det har fungerat ganska bra. Det är otroligt svårt att sluta helt direkt, men att dra ner på det kan göra att man ser roligare på pokern. Man ser det mer som ett sällskapsspel. Det blir inte lätt, men du kan klara det.

 

Lycka Till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till skillnad från dig ska jag inte spinna vidare med samma ironi i ett långt tråkigt inlägg, som ditt.

 

Det låg ingen ironi i att grodspelet är sjukt kul. Jag är dessutom helt övertygad om att mitt inlägg gör mer nytta än ditt. Om killen på allvar tror att han plussar i längden på jack vegas så behöver han öppna sina ögon...

 

"Förmodlingen menar han..."

 

Jag förutsätter att han menar vad han skriver. Du väljer att tolka hans inlägg, men då kan du lika gärna tolka om vilken mening som helst.

 

Hela ditt inlägg tyder på att du inte har en aning vad spelmissbruk innebär: det finns tusentals människor där ute som är övertygade om/har intalat sig själva att de ligger pluss på jack vegas, poker whatever.

 

Tror du själv att han kommer sluta spela så länge han tror sig vara vinnande på jack vegas?

 

 

För att återgå till ämnet. Jag tycker att du borde försöka dra ner lite på pokern. Det låter inte som det lättaste, men det är inte så svårt. Pausa helt några dagar, om du kan. Besök inte pf, andra pokersidor. Avinstallera alla spelrelaterade program, och hitta något annat spel att lira. Spärra alla konton under en tid. När du väl känner dig sugen igen, sätt in en peng någon sida (t. ex. Svenska Spel) där det finns spelgränser.

 

 

Kanonbra tips!!! Själv brukar jag tipsa alkoholister att ta ett litet uppehåll, sedan testa ett par mellanöl eller en liten grogg när de är sugna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låg ingen ironi i att grodspelet är sjukt kul. Jag är dessutom helt övertygad om att mitt inlägg gör mer nytta än ditt. Om killen på allvar tror att han plussar i längden på jack vegas så behöver han öppna sina ögon...

 

Håller med dig där.

 

 

Jag förutsätter att han menar vad han skriver. Du väljer att tolka hans inlägg, men då kan du lika gärna tolka om vilken mening som helst. [/Quote]

 

Precis, jag väljer att tolka hans inlägg. Men som du själv antyder så går det inte att vinna på Jack Vegas i längden.

 

säger inte att jag ligger minus på jackvegas sammanlagt, men man kan säga att jag kunde legat mer plus..

[/Quote] Rätta mig om jag har fel, men denna mening tolkar jag som att han har problem med att sluta i tid. Något som jag konstaterade i mitt förra inlägg. Hur väljer du att tolka det?

 

Hela ditt inlägg tyder på att du inte har en aning vad spelmissbruk innebär: det finns tusentals människor där ute som är övertygade om/har intalat sig själva att de ligger pluss på jack vegas, poker whatever.

 

Tror du själv att han kommer sluta spela så länge han tror sig vara vinnande på jack vegas?

 

Vad vet du om hur mycket han gått plus med att spela Jack Vegas?

 

Visst jag kanske inte har en aning om vad spelmissbruk innebär. Eller ska jag formulera det som att jag inte läst spelmissbrukar-bibeln, utan talar från egna erfarenheter? Du får nu tolka detta hur du vill. Vill du tolka mina andra meningar får du också lov att göra det. Jag tror desvärre inte att det finns särskilt många sätt att tolka de på. Men vad vet jag?

 

 

 

Kanonbra tips!!! Själv brukar jag tipsa alkoholister att ta ett litet uppehåll, sedan testa ett par mellanöl eller en liten grogg när de är sugna igen.

 

Själv brukar jag tipsa rökare om att ta ett litet uppehåll, röka mindre och sen be dom ta nikotinplåster när de är sugna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill bara påpeka att jag har bokföring på jackvegas och att jag ligger plus, men det jag mena var att efter t.e.x plockat ut 500kr så har jag spelat upp 200kr igen direkt efter, det är det jag menar med att jag kunde legat mer plus

 

Om du anser dig vara vinnande på Jack vegas så är det rätt att stoppa in 200 nya kronor. Vare sig du förlorar dem eller ej. Lika rätt som det är att syna en all in pre flop med AA i poker. Oavsett om du råkar förlora handen eller ej.

 

Det är helt enkelt ett felaktigt resonemang att resonera utefter om du hade slutat vid en viss punkt eller ej. Antingen vinner du i längden eller så gör du det inte.

 

'Att sluta i tid'-resonemang fungerar enbart om du aldrig någonsin mer spelar ett visst spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill bara påpeka att jag har bokföring på jackvegas och att jag ligger plus, men det jag mena var att efter t.e.x plockat ut 500kr så har jag spelat upp 200kr igen direkt efter, det är det jag menar med att jag kunde legat mer plus

 

Du är bara för rolig hur länge har du spelat JackVegas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill bara påpeka att jag har bokföring på jackvegas och att jag ligger plus, men det jag mena var att efter t.e.x plockat ut 500kr så har jag spelat upp 200kr igen direkt efter, det är det jag menar med att jag kunde legat mer plus

 

Det där är bara rent skitsnack, var glad istället för att du inte ligger jävligt mycket minus vilket vore det normala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt, hade en polare som livnärde sig på jackvegas. han var fan jämt pank.

 

looooooooooool.

 

Seriöst till topic-postarn. Att du bokfört ditt JV-spel tyder ju på att du faktiskt tror att det går å plussa i längden! Snälla bekräfta att du inser att du ligger plus ENBART FÖR ATT DU HAFT SJUKT FLYT, och INTE pga att du e en bra JV-spelare.

 

Hoppas du tar dig ur skiten, sluta helt e enda lösningen. Berätta för nån i din omgivning oxå, så blir det lättare å bära...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill bara påpeka att jag har bokföring på jackvegas och att jag ligger plus, men det jag mena var att efter t.e.x plockat ut 500kr så har jag spelat upp 200kr igen direkt efter, det är det jag menar med att jag kunde legat mer plus

 

fan va pinsamt, har fan inte bokföring på JV ..

Jag vet att det är riggat och har hållt mig undan det nu ett - 3 veckor :)

jag kan lägga till att jag alltid e borta i huet på nätterna, if u know what i mean ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anser dig vara vinnande på Jack vegas så är det rätt att stoppa in 200 nya kronor. Vare sig du förlorar dem eller ej. Lika rätt som det är att syna en all in pre flop med AA i poker. Oavsett om du råkar förlora handen eller ej.

 

Det är helt enkelt ett felaktigt resonemang att resonera utefter om du hade slutat vid en viss punkt eller ej. Antingen vinner du i längden eller så gör du det inte.

 

'Att sluta i tid'-resonemang fungerar enbart om du aldrig någonsin mer spelar ett visst spel.

 

Hans Jack Vegas-spel kanske inte är på topp efter att ha degat in ett nytt inköp!?

 

Må hända att man blir lite lös och slaskig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...