Gå till innehåll

Börja om från början.. "ny", reducerad br alltså.


413x4nd3r

Recommended Posts

Ska ta ut nästan hela min rulle och bjuda flickvännen (och mig:)) på en resa nu innan skolan börjar, då jag enbart tänkte använda pokerpengar (till resa, mat, fickpengar you name it SVS-fiskar pays it..) så kommer det bli ynkligt lite kvar av min BR. Runt 3000 SEK tänkte jag spara på SVS kontot, hur fan ska jag klara av att spela seriöst nu? Någon som har varit med om liknande och kan ge mig tips?

Det känns ju bara så hopplöst att sätta sig på lägsta nivån.. :rolleyes:

 

Vet inte riktigt vad jag är ute efter för svar här, men några upplyftande ord på vägen tror jag att man kan få! ;-)

 

Iof ska ju även jag börja plugga till hösten så det bästa vore nog om jag gulade resten.. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ta ut nästan hela min rulle och bjuda flickvännen (och mig:)) på en resa nu innan skolan börjar, då jag enbart tänkte använda pokerpengar (till resa, mat, fickpengar you name it SVS-fiskar pays it..) så kommer det bli ynkligt lite kvar av min BR. Runt 3000 SEK tänkte jag spara på SVS kontot, hur fan ska jag klara av att spela seriöst nu? Någon som har varit med om liknande och kan ge mig tips?

Det känns ju bara så hopplöst att sätta sig på lägsta nivån.. :rolleyes:

 

Vet inte riktigt vad jag är ute efter för svar här, men några upplyftande ord på vägen tror jag att man kan få! ;-)

 

Iof ska ju även jag börja plugga till hösten så det bästa vore nog om jag gulade resten.. :-)

 

Vill du hålla bra Money management måste du ju börja om från låga nivåer, annars kan du ju skotta och alternativen är ju att du antingen hinner gula pengarna eller så lyckas du spela ihop en tillräcklig bankroll och sedan fortsätter det som uppåt (förutsatt att du är vinnande).

 

Är också student och ibland känns de också som om en gulning är det bästa alternativet för studierna:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att inte använda rullen alls. Jag antar att de flesta gjort något liknande, då man gärna vill få belöning för mödan. Men jag ångrar iaf att jag inte skapade en stabil rulle i början. Pengar föder på något sätt pengar inom poker, och det tar ett bra tag innan man nån en vettig nivå som tillåter konsumtion.

 

O ang studier, det går bra att kombinera, men ska man ha bra betyg, ett rikt socialt umgänge, och samtidigt spela poker kommer någonting att bli lidande. Jag offrade främst betygen och all TV :-) (Civilekonom Uppsala)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3000 är ju lätt nog för att börja på 1/2, sen kan du ju börja skotta på 2.5/5 när du har 5000, gå ner till 1/2 igen om du kommer ner till 3000. Köper du bara in dig för 100bbs och har spelat högre nivåer innan lär risken att gula vara väldigt liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...