Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ni som spelar mycket turneringspoker. Hur resonerar ni runt den här situationen. Jag har precis blivit flyttad till bordet, så jag har ingen read på fi. Det enda han har sett av mig är att jag vann en pott utan showdown med ett aggressivt bet precis innan.

Han kommer alltså in med en minraise och lägger en pytte-reraise efter min reraise på BB. Det ligger 1140 i potten och att syna preflop kostar mig 260. Han ger mig alltså 4,4 för 1. Jag misstänker AA eller KK, och även om jag visste att han hade AA, så kunde jag ju rent matematiskt jaga ett set om jag tror att jag kan stacka honom med det.

FullTiltPoker Game #3022891875: $40 + $4 Tournament (23006789), Table 2 - 40/80 - No Limit Hold'em - 6:57:10 ET - 2007/07/22

Seat 1: Karina Jett (2,650)

Seat 2: OtownGatorRich (1,465)

Seat 4: AXNJXN23 (3,480)

Seat 5: RealScot (2,330)

Seat 6: BadDawgRisin (6,100)

Seat 7: **JAG** (2,530)

Seat 9: bilko999 (7,035)

BadDawgRisin posts the small blind of 40

**JAG** posts the big blind of 80

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to **JAG** Queen of ClubsQueen of Diamonds

bilko999 folds

Karina Jett folds

OtownGatorRich folds

AXNJXN23 has 15 seconds left to act

AXNJXN23 raises to 160

RealScot folds

BadDawgRisin folds

**JAG** raises to 420

AXNJXN23 raises to 680

**JAG** calls 260

*** FLOP *** 5 of Hearts10 of Spades8 of Clubs

**JAG** checks

AXNJXN23 bets 400

Beta ut (hur mycket?) på den här snustorra floppen eller checka? Hur tolkar ni hans lilla bet? Checksyn gillar verkligen inte här, men då finns det väl i princip bara fold eller ställ kvar? Kan man kanske få honom att lägga KK med checkraise all in? Foldar jag för att vänta in ett bättre läge, så har jag ju i alla fall 15 M kvar.

Postad
Här skulle jag reisa pott och folda om han ställde!! Fast jag har dålig turneringsvana...

Du är committad om du raisar pot...

Potten är på 680+680+40=1400.

Och när han bettar 400, så blir en raise totalt till 2600. Hero i handen har inte ens så mycket marker kvar. Så PUSH/FOLD. Nyttja din feeling. Kan ju vara en tomtigt spelad JJ/AK. Men oftast är de nog KK/AA..

Postad

Jag hade nog lagt mig här på floppen om jag var du. Anledningen till detta är att du inte har någon read på han. Det ända som kan rädda dig här är en flopp med dam hög och då kommer du att få riktigt bra betalt.

Beten på floppen som han gör är nog för att locka dig att göra en reraise. Men nog sagt, folda handen och gå vidare.