Gå till innehåll

NL800SH - KK mothugg ur pos


Recommended Posts

tjena. i denna handen har jag 3-bettat ett antal gånger mot fi, då han alltid släppt pre eller post flop. det verkar som om han har förlorat några större potter på andra bord med och kanske är på väg in i tiltfasen. hans stats är 20/15/3.6 och normalt en regular grinder.

 

hur hade ni spelat denna hand på bästa sätt? pushar jag får jag inte syn av en sämre hand, möjligtvis QQ, men synar jag släpper jag in drag och överkort el 2 par gratis?

 

 

** Game ID 1508580129 starting - 2007-07-20 15:34:26

** East Of The River [Hold 'em] (4.00|8.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- banditos19 sitting in seat 1 with $936.10

- tbevirus sitting in seat 2 with $1116.00 [Dealer]

- Hero sitting in seat 3 with $1033.80

- PlusGirot sitting in seat 4 with $633.08

- Ephhhh sitting in seat 5 with $800.00 [sitting out]

- tisve sitting in seat 6 with $441.00

 

Hero posted the small blind - $4.00

PlusGirot posted the big blind - $8.00

** Dealing card to Hero: King of Hearts, King of Spades

tisve folded

banditos19 folded

tbevirus raised - $28.00

Hero raised - $92.00

PlusGirot folded

tbevirus called - $92.00

 

** Dealing the flop: 8 of Clubs, Jack of Clubs, 4 of Spades

Hero bet - $155.00

tbevirus raised - $411.00

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?? varför så otrevlig? är väl ganska relevant att någon postar en hand med honom för att skapa ytterligare diskussion om ursprungshanden. visar tydligt att fi kan göra sånt här spel helt tom eller med ett drag, kanske en J. men vad vet jag...

 

haha och varför denna brinning mot mig?

Jag frågade bara vad han menade med att posta handen. Vilka intentioner han hade genom att länka till den handen.

Om jag tolkar det rätt så menar han väl att FI kan vara tom när han gör det här moovet.

 

Anta att han nu är tom så skulle jag vara väldigt nöjd med att ta potten redan här och nu av två anledningar.

1. Nästan alla kort på turn är actionkillers eller ger FI bluffmöjligheter genom att vi tappar kommandot genom att bara syna hans höjning här, för fold är väl uteslutet?

2. Vi sitter med ett par, folk överreppar stora par och nu sitter vi på en rätt ofarlig flopp där vi troligtvis leder. In med såsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol du kan ju inte på allvar fundera på att lägga denna? du säger själv att du 3-betat honom flera gånger tidigare och att han är på väg mot tilten.. dessutom raisar han från knappen och det finns typ 100 olika drag på brädan... IN MED SÅSEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog tagit synen och kastat om fargen eller A landar pa turn. I regel ar du ju uppe mot en battre hand eller flushdraget och sitter flushen pa turn slar du ingenting utom en overspelad hand eller iskall bluff.

 

Lat honom bluffa av sig med draget och har han den battre handen maste du nog betala av, men du slipper betala nar draget sitter iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla svar. nämnde dock aldrig att jag tänkte folda handen, vet ej var ni har fått det ifrån :shock:

 

Jag hade nog tagit synen och kastat om fargen eller A landar pa turn. I regel ar du ju uppe mot en battre hand eller flushdraget och sitter flushen pa turn slar du ingenting utom en overspelad hand eller iskall bluff.

 

Lat honom bluffa av sig med draget och har han den battre handen maste du nog betala av, men du slipper betala nar draget sitter iaf.

 

körde lite på den linjen och ställde när 7 of Hearts kom på turn. fi foldar. vet ej om detta är EV+ i längden men det andra alternativet är ju att ställa flop..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde lite på den linjen och ställde när 7 of Hearts kom på turn. fi foldar. vet ej om detta är EV+ i längden men det andra alternativet är ju att ställa flop..

 

Är det verkligen värt att ge Fi ett gratiskort till drag? På det här viset stackar du ju fortfarande av om du är slagen på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...