Gå till innehåll

Överpar mot aggro fi får mothugg


Recommended Posts

Bara för o upprepa mig, så har jag inte sagt att push är fel, jag hade nog reraisat igen i det här fallet eftersom hans reraise var så klen, tiltar personligen på sånt så vill "sätta han på plats" även om jag tror syn är mer +EV.

 

Säger bara att mångas resonemang för push är fel, inte själva spelet i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har spelat 15-20 händer på ett bord som verkar löst och aggressivt hitills.

Det har höjts varenda runda och vår fi har höjt ungefär hälften av gångerna.

Vi vet alltså att han inte nötgrindar och har en bred hd, har höjt med 7-5s och diverse sc som floppat bra och gått till showdown. Vår fi limpar Utg och vi standardhöjer och får med oss två fi, varav den löse aggro spelaren som limpade synar. Floppen checkas till oss och vi gör en standard-cb och får mothugg av den aggressive, löse spelaren.

Hur agerar vi?

Intressant att höra era åsikter och analyser =).

 

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 juli 2007 12:37:13

Eva Turbo 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: fi1 (981.25)

Plats 2: fi2 (5221.06)

Plats 3: fi3 (1422.80)

Plats 4: fi4 (1090.15)

Plats 5: Hero (1998.25)

fi1 lägg LM 5.00

fi2 lägg SM 10.00

** Giv **

Hero[Dh, Dr]

*** Bet Runda 1 ***

fi4 Syna 10.00

Hero Höj till 40.00

fi3 Syna 40.00

fi2 Lägg

fi1 Lägg

fi4 Syna 40.00

*** Flop(Board): *** : [10h, 5h, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

fi4 Passa

Hero Satsa 90.00

fi3 Lägg

fi4 Höj till 220.00

Hero ??

 

Jag tänkte försöka resonera lite genom readen du har på honom och vidare tänkte jag dra lite förhastade slutsatser...

 

 

Skulle vara kul att höra lite mer om Fi's prehöjningar med de SC's han höjde med. Handlade det om savvy moves i position eller bara om dumaggression?

Men eftersom han i denna handen limpsynar UTG så vill jag nästan dra en slutsatsen att han inte håller jättehög klass. Med denna slutsatsen skulle jag nästan känna mig lockad att påstå att även hans aggression inte alltid är speciellt selektiv.

 

Det känns lite som om att han annars hade höjt preflop med alla PP och AT med din read och mina "slutsatser". AT och TT måste ju vara givna raises iaf.

 

Till detta får vi också tänka på att han har blivit positivt betingad (belönad) av sitt LAG spel de senaste händerna då han SC's träffat bra mm (antar att du menar att han har vunnit en del i de händerna du sett). Detta kan ju fått en liten hybriseffekt på honom vilket gör hans HD ännu bredare här.

 

 

Vidare är en lösaggressiv spelare till skillnad från en nit tvungen att ta mer marginella händer längre pga bla deras LAGimage och deras spelstil vilket gör att kommer värdera en naken T med en skaplig kicker ganska bra här tror jag. Tom en 5a ser säkert ganska bra ut från hans perspektiv när han c/r floppen.

 

 

Du raisar från knappen och har också egentligen en ganska vid HD här. Förmodligen förväntar sig en Fi som spelar LAG och spelar sina motståndare mer som sina kort att du har missat denna floppen ganska ofta och behöver därför inte ens ha ett draw för detta spelet. QQ ligger nog i den absoluta toppen av din HD här.

 

 

Sen tycker jag att vi får komma ihåg att floppen inte ens är speciellt dragig, det finns ett flushdraw och ett openended str8draw.

 

 

Vad jag vill ha sagt här är att Fi's HD är oändligt bred och en stor del av den kanske inte ens innehåller ett draw utan bara en renodlad bluff. Jag tror inte att vi nånsin behöver vara oroliga över att vara slagna på floppen här. Tror inte att vi får se set här, och långsökta tvåpar får vi väl dra ut mot i värsta fall.

 

 

4bettar du floppen så har du smalnat av din HD till alla set, JJ+, AT(?) och flushdraws med två överkort eller multidraws. Alltså en stark HD Fi nog inte vill fortsätta spela mot helt enkelt. Han kommer förmodligen syna med en del T-or och kanske lite annat beroende på hur slaskig hand är. Alla händer som slår oss såklart och de starkaste dragen? Att han har ett par+flushdraw känns ju iofs ganska konstigt. Dock komdidraws kanske.

 

 

Synar vi bara så har vi en mkt bredare och således svagare HD. Då finns händer som svaga T-or och 66-99 med plus en del andra händer som vi inte känner oss säkra med, inklusive en del draws. Att vi underreppar vår hand genom en syn kanske gör att han vill skjuta turn också för att få oss att släppa en del av vår HD. Men vi visar ju ändå att vi har en hand vilket gör det osäkert om han kommer fortsätta bluffa tom på turn.

 

 

Eftersom vi har en ganska stålaktig hand här så känns det på något sätt synd att smalna av vår HD såpass att han kan spela perfekt mot oss. Samtidigt känns det taskigt att låta ett skärmselkort komma på turn om han har en någorlunda stark Ta eller nåt annat marginellt som hans spelstil tvingar honom att syna med.

 

 

Jag tror ändå att en c/r AI på blank turn är det bästa. Med ett tredje flushcard så tror jag att vi gör bäst i att syna och och utvärdera rivern.

Genom att bara syna floppen och C/R AI på turn har vi fått ut maximalt av hans tomma HD som bluffar och även istort sett potcommitat hans T-or samt hans draws. Jag tror att det ofta är värt att bara syna och låta hans draws se en turn här.

 

 

 

blev jävligt flummigt och dumt men kanske har fått lite insikt imorn, är trött nu. skön tråd annars, mkt olika argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...