polisgatan Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Hejsan. Jag har en fråga till någon kunnig, Vad är hardware id? Är det mac adressen i datorn? och isåfall hur byter man ut den? Citera
brainslicer Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Hejsan. Jag har en fråga till någon kunnig, Vad är hardware id? Är det mac adressen i datorn? och isåfall hur byter man ut den? I vilket sammanhang då? http://www.idhw.com/ Welcome to ID HW. The undisputable number 1 in online hardware identification. Nearly 200 mainboard manufacturers with thousands of BIOS IDs... More than 550 chip manufacturers listing approx. 2000 chip pictures, including all major CPUs. Complete serial ID listings of PCI ID, FCC ID, PnP ID, MCA ID etc. edit: hur man byter? man ersätter den gamla hårdvaran, köper nytt typ.... Citera
polisgatan Postad 19 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2007 Behöver byta mitt hardware id då jag inte kommer åt vissa saker som jag borde göra. Citera
brainslicer Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Nytt nätverkskort då? mmm är väl det troligaste, menas måntro mac adressen? Citera
stefan_o Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Behöver byta mitt hardware id då jag inte kommer åt vissa saker som jag borde göra. Sitter du bakom en hårdvarubrandvägg/router kan man ofta byta mac-adress i den. Sen skulle det vara intressant att veta vad du klantat dig med för att bli bannad... Citera
Recommended Posts