Gå till innehåll

Hur dyrt blir wsop?


kronas

Recommended Posts

Hej. Jag hade tänkt åka till WM nästa år, inte för att spela main event men för att kolla och skriva krönikor till hemsidan, känna känslan och spela småturneringar runt om. Nu är mig fråga vad prislappen landar på när man rest, bott och ätit normalt i ca en vecka. Någon som har erfarenheter att delge?

 

MVH Patrik Svensson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag hade tänkt åka till WM nästa år, inte för att spela main event men för att kolla och skriva krönikor till hemsidan, känna känslan och spela småturneringar runt om. Nu är mig fråga vad prislappen landar på när man rest, bott och ätit normalt i ca en vecka. Någon som har erfarenheter att delge?

 

MVH Patrik Svensson

 

Flyg 10k sek

Boende och mat 10k sek (förutsätter mellanprisklass typ Orleans, du kan få det exakt hur dyrt du vill om du känner för det, och du kan få det "sunkbilligt" också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100k svenska lät i mina öron lite mycket.

Jag var där nu i somras och resan t o r kostade 10400. Boendet nånstans runt 6000. Äta går ju att göra billigt, ett par hundra/dag.

Lägg till taxiresor och diverse nöjen på ytterligare några hundra.

Sen är det ju upp till dig hur högt du vill spela givetvis.

Men det vimlar av billiga turneringar och 1-2NL cashgame om du vill spela lågt.

Jag skulle säga att du får en rolig vegas-resa för 30K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20-30k, helt ok. Tack för svaren. Någon som har en susning om vad en presslegitimation går på? så man kommer in under de första dagarna och fota,skriva m.m. om man ens kan köpa ett sådant?

 

MVH Patrik

 

Pressleg är "gratis", bara något du ansöker om, och sedan så utvärderar dom din sida och kollar om den håller tillräcklig klass. Men när jag har varit där så sket jag i pressleget, att "fota polarna" kan man göra ändå. Pressleget innebär ju en del skyldigheter också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga att du får en rolig vegas-resa för 30K.

Medhåll. Jag var där en dryg vecka 2006. Flyg ToR ca 8000 kr, säg $1000. Hotell ca $1000. Spenderade ca $2000 cash på spel och levnadsomkostnader men hade buffert för mer. Man kan ju faktiskt gå plus en del dagar!

 

Och så ta lite shopping på kort. Mjo, 30 K låter lagom, jag var alltid mätt, glad och berusad och kände inget behov av svart kaviar serverat på en bädd av Breitling-klockor i en svit på Wynn.

 

Jag vill gärna tillbaka till Vegas, och har funderat just som så att när/om jag spelat in däromkring 30 K i "pokerpengar" så drar jag dit en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni läst alla dessa skribenter från wsop detta året kan man inte bli annat än sugen. Ett VM-besök är ett måste för alla pokerfantaster som har täckning för det.

 

"gdaily" Vet du var man vänder sig ang press-legg? Vem är det som ska godkänna ens sida?

 

MVH Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...