Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Välkommen Freddo till dagboken. Nu kör vi så det ryker :)

Tack tack. :-D

Startar upp ett par matcher me nu så dax o klonka.

1. (2-0) Gick bra. Inga ovanliga händer som vanligt :P Men dax för 50 nu då :D

2. (1-1) Blev en utdragning mot mig och en med mig så jämnade väl ut sig antar jag. :D

3. (1-1) Torska den ena med AT mot QJ. Den andra vann jag när motståndaren försökte bluffa bort mitt set. :P

4. (1-1) hmm. 1-1 igen :( Aja nya tag. Lyckas inte få fram HH:n, men var en kul hand när motståndaren försökte bluffa bort mig från mitt floppade fyrtal. :D

Blir inget mer lir idag, dock får ja hoppas på klonk för handmadegod om det ska liras nåt idag.

30: 5-3

50: 3-3

Rulle: $289,75

Nivå: 50+2,5

• Svars 160
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Spelade precis en 5 dollars mot by3f1sh på expekt. Han hade en hyfsad ROI på 68% :shock:. Han har spelat hyfsat tight och inte höjt så ofta på knappen.

Han raisar pre till 4bb (80)

jag synar AJ med klöver ess (pot: 160)

flop 667 med två klöver

Jag betar 100. Antar att jag leder hyfsat ofta på den brädan och vill inte ge gratis kort för drag.

Han synar (pot: 360)

Turn J

Jag betar 150 Kanske ger för bra odds här?

Han raisar till 500.

Jag ???

Postad
Gratulerar till din dagboksdebut freddo:-P.

Lycka till nu också! Till er båda!:-D

Se där ja! såg inte att du postat ett inlägg mellan mina två. Det ska säkert gå bra det här :-D, iallafall på dom första nivåerna.

Postad

Måste bara posta den här HHn innan jag går och lägger mig :-).

Handmadegod(D) SB 10

vavshalo BB 20

Dealt to Handmadegod :Ag::Ah:

Handmadegod raises to 60

vavshalo calls

flop :9g::Th::3s:

vavshalo checks

Handmadegod bets 80

vavshalo raises 360

Handmadegod moves all in 1300

vavshalo calls

turn :4d:

river :6s:

vavshalo shows :9h::8d:

Handmadegod shows :Ag::Ah:

Handmadegod wins 2880

Postad
Spelade precis en 5 dollars mot by3f1sh på expekt. Han hade en hyfsad ROI på 68% :shock:. Han har spelat hyfsat tight och inte höjt så ofta på knappen.

Han raisar pre till 4bb (80)

jag synar AJ med klöver ess (pot: 160)

flop 667 med två klöver

Jag betar 100. Antar att jag leder hyfsat ofta på den brädan och vill inte ge gratis kort för drag.

Han synar (pot: 360)

Turn J

Jag betar 150 Kanske ger för bra odds här?

Han raisar till 500.

Jag ???

Svårt läge. Antar att ni har lika stora stackar? Tror jag skulle pushat här, rätt readbaserat iofs.

Postad

Tänkte köra igång ett par matcher nu. Fick lite bonus/RB på ~$85 som jag räknar med i projektet.

1. (0-2) Sjukt korttorr. Fick inte ett enda pocketpar och lyckades enbart träffa toppar 1 gång. Det var den enda bra träffen och den blev såklart utdragen.

2. (0-2) vatifan om ja orkar med det här mer. Är alltid så i HU SnG: bästa hand får aldrig vinna. Funderar allvarligt varje gång att vika AA/KK pre mot action eftersom jag vet jag kommer förlora. I första förlorar jag med QJ mot T8 han pushar på floppen: QT3, given syn. Turn T och den var körd. I den andra åker ja dit med KK mot 98o där han pushar in i mig. Så sjukt tråkigt.

50: 3-7

Rulle: $166,26

Nivå: 30+1,5

Postad
Svårt läge. Antar att ni har lika stora stackar? Tror jag skulle pushat här, rätt readbaserat iofs.

Ja Jag valde att pusha i den handen. Har svårt att se att han sitter på en 6a och han kan mkt väl semibluffa med drag då han tror att knekten är ett scarecard för mig. Han vek upp QJ klöver men river blankade för honom.

Postad
Tänkte köra igång ett par matcher nu. Fick lite bonus/RB på ~$85 som jag räknar med i projektet.

1. (0-2) Sjukt korttorr. Fick inte ett enda pocketpar och lyckades enbart träffa toppar 1 gång. Det var den enda bra träffen och den blev såklart utdragen.

2. (0-2) vatifan om ja orkar med det här mer. Är alltid så i HU SnG: bästa hand får aldrig vinna. Funderar allvarligt varje gång att vika AA/KK pre mot action eftersom jag vet jag kommer förlora. I första förlorar jag med QJ mot T8 han pushar på floppen: QT3, given syn. Turn T och den var körd. I den andra åker ja dit med KK mot 98o där han pushar in i mig. Så sjukt tråkigt.

50: 3-7

Rulle: $166,26

Nivå: 30+1,5

Trist att se att det går dåligt för dig. Det svänger en hel del när man lirar HU och nej bästa handen står aldrig, det är därför jag alltid går in som underdog i all in-potter :mrgreen:.

Postad
Jag kommer inte skriva här de följande 2½ veckorna, istället bär det av till thailand. TJOHEJ

nice! Är det Phuket som gäller?

Du får ha de så gött där, så får jag försöka hålla liv i dagboken tills du är tilllbaka. :-D

Postad
nice! Är det Phuket som gäller?

Du får ha de så gött där, så får jag försöka hålla liv i dagboken tills du är tilllbaka. :-D

Ja det blir nice som fan :), det blir inte phuket utan det blir först Bangkok sen vidare till Ko Chang. Kanske loggar in här när vi kommit till thailand. Lycka till mannen :-D!

• 2 weeks later...
Postad

Hur gar det med dagboken freddo? Du har inte uppdaterat har pa ett tag, du har val inte gulat? :)

Jag tankte att vi kunde raila varandra nar jag kommer hem fran thailand. Leta efter hal i den andras spel far att pa sa satt tata lite lackor man har? Nagra tankar om detta?

For ovrigt har jag spelat lite innan jag akte och ar nu uppe i 55 dollar. Det ar med andra ord dags for 10 dollars SnGs nu. Helt sjukt att man borjade pa 1 dollar som nu ar uppe i 55!

well well cykelstall!

Cya laterz boys and girls!

Postad
Hur gar det med dagboken freddo? Du har inte uppdaterat har pa ett tag, du har val inte gulat? :)

Jag tankte att vi kunde raila varandra nar jag kommer hem fran thailand. Leta efter hal i den andras spel far att pa sa satt tata lite lackor man har? Nagra tankar om detta?

Nä har inte haft så mycket tid att spela, och den tiden jag haft har jag ägnat åt mitt "ordinarie" spel. Har dock slaskat lite omaha på kontot då det var ont om bord på iPoker. SÅ rullen har jag spelat upp lite iaf. Den ligger för nuvarande på: $373,25. Men ska försöka klämma in en och annan match när tid ges.

Raila varandra kan väl vara en bra tanke. Får snacka mer om detta när du kommer hem.

edit:

Rulle: $373,25

ivå: 50+2,5

• 2 weeks later...
Postad

Halloj! Jag och tjejen ska till Koh Chang 11-12 dar och sedan två dar i Bangkok, i december. Har varit på Phuket och i Bangkok tidigare, men har du några speciella tips om Koh Chang. Vi ska boka boende när som helst, siktar nog på White Sands Beach. Hur tog ni er mellan Koh Chang och BKK, buss, bil eller flyget?

GL båda två me liret btw!

Postad
Halloj! Jag och tjejen ska till Koh Chang 11-12 dar och sedan två dar i Bangkok, i december. Har varit på Phuket och i Bangkok tidigare, men har du några speciella tips om Koh Chang. Vi ska boka boende när som helst, siktar nog på White Sands Beach. Hur tog ni er mellan Koh Chang och BKK, buss, bil eller flyget?

GL båda två me liret btw!

Det gör ni fan rätt i! Vi tog flyg till trat och därifrån en flygtaxi till koh chang. Taxin kostar 280 baht per person dvs ingenting =). Kan varmt rekommendera en deluxe bungalow på Ban pu hotel om ni ska bo på white sand beach. Riktigt fräscha!

Edit: Bungalowsen ligger ca 20 m från havet och är utrustade med ac, dusch och tv

Postad

Rullen var uppe på 74 dollar som mest nu är den nere på 21 dollar :shock:. Tar paus till imorgon då ska jag äga allt!!! Jag börjar ju inse betydelsen av att ha en bankrulle med 30+ inköp, det går fort när det går dåligt men även fort uppåt när det går bra. Jaja nu blir det lite cashgame istället på SvS cya