Gå till innehåll

NL50 - Bra bluff?


Recommended Posts

Seat 1: lauratre ($194.20 in chips)

Seat 2: dr_kvist_ [ Jack of Diamonds,Ace of Diamonds ] ($63.55 in chips)

Seat 7: xiN_enTerT ($33.30 in chips)

ANTES/BLINDS

lauratre posts blind ($0.25), dr_kvist_ posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

xiN_enTerT folds, lauratre bets $0.75, dr_kvist_ bets $4, lauratre calls $3.50.

 

FLOP [board cards 5 of Diamonds,8 of Clubs,10 of Clubs ]

lauratre bets $2, dr_kvist_ bets $6.50, lauratre calls $4.50.

 

TURN [board cards 5 of Diamonds,8 of Clubs,10 of Clubs,7 of Clubs ]

lauratre bets $5, dr_kvist_ calls $5.

 

RIVER [board cards 5 of Diamonds,8 of Clubs,10 of Clubs,7 of Clubs,3 of Clubs ]

lauratre bets $8, dr_kvist_ bets $24

 

Bra eller skit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraisa mindre pre, floata floppen. Som spelat kasta turn. River skulle jag inte höjja utan reads.

 

Preflop höjer han till $1, jag höjer 4 ggr till $4 (dvs 8bb). Varför är detta för mycket?

 

Hans flopbet skriker drag imo och jag vill ställa honom inför ett svårt beslut om han ska fortsätta dra. Synar jag bara hans bet ger jag ju honom perfekta odds för att dra till en bra hand utan minsta motstånd.

 

Min turn syn är ju naturligtvis disskutabel, men jag letade ju ungefär efter en situation som den som uppenbarade sig. Nämligen att han visade svaghet och att jag skulle kunna stjäla potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop: Bra storlek på överslaget IMO

 

Flop: Slå över större, du ger honom väldigt bra odds för att dra till färgen (han måste betala 4.5 för att vinna 16.5)

 

Turn: vetifan. Oftast ger jag upp, men det ser ännu ut som ett stopbet från honom.

 

River: Ja, jag tycker det är ganska snyggt faktiskt. Du representerar väl AA/KK (beroende på hur ofta du raisar pf), och där satte du din nöt/nästnötfärg ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min känsla är att du förmodligen har svårt att tackla det faktum att du inte träffade något med dina spännande hand och försöker sno potten på floppen.

 

När han väl synar där och klöver kommer på turn så känns det iskallt att syna?

Varför slänga in pengar i potten där du rätt säkert vet att han kommer syna ner dig hela vägen?

 

På den här nivån, även om han sitter med en J i klöver här så kommer han syna ditt bett på river?

Dom är inte fantastiskt bra och dom gillar och syna, därav ska man aldrig bluffa dom.

Sitt och multitabla istället på den här nivån och spela tag-spel och bluffa mindre.

Det här kanske bara var ett undantag i ditt spel, men ett tips är att bluffa mindre. Spec i cg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL50 + Bluffa = Dålig kombination. Bluffa inte på NL50.

 

Det är ett av de vanligaste felen som gör att man blir kvar på så låga nivåer. Man ska hålla på och göra massa moves och fancyspel hela tiden. Men det funkar inte mot tomtarna på den nivån. Spela TIGHT-AGGRESSIVE och se till att ta betalt när du väl har en hand istället. Gör du en standard cbet och får syn av random tomte och inte har speciellt mycket outs (>10) till att utveckla din hand till vad du tror är den bästa handen i det läget så GE UPP. DOM SLÄPPER INTE. Strunta i vad du har för reads sen förrut. Det finns en anledning till att dina motståndare spelar så lågt. I allmänhet så är dom HELT VÄRDELÖSA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu såg jag inte att gazzaflush hade skrivit i princip samma sak innan. Men det är bra att fler har samma åsikt. Då blir det lättare att ta till sig av det.

 

Du måste tänka hela tiden på att du inte kan representera en hand, hur bra du än spelar. Se till att ha en hand hela tiden som jag sa innan, och ta betalt.

 

Vill du få en slaskig image så spela löst preflop och bomba mycket på flop. Men spela smart. Försök att spela hårt ifrån position och tight ur position. Bomba på flop när du höjt pre. Får du syn och är tom så checkas det oftast ner och din sopa till fi får ta ner potten med sitt tredjepar. Det är bra! Då tror de att du är tom nästa gång med. Fortsätter du bomba på flop så kommer du att gå plus på det spelet då de ofta kommer att lägga sig. Glöm dock inte bort att du inte kan betta precis varje flop. Läs av brädan och avgör om det är värt att betta här beroende på hur stor sannolikheten är att din fi har träffat något. Exempel på brädor som är bra/dåliga att cbetta.

 

Säg att du har :As::8s: och är uppe mot två spelare.

 

En bra bräda: :Jc::7h::2s:.

 

En dålig bräda: :Kh::Jd::6h:

 

Funkar det inte att cbetta ofta och du får syn i princip varje gång så är det bara bra. Förhoppningsvis spelar du bra händer och får betalt när du väl har en hand. Om ni bägge är tomma på flop blir du bättre på ditt postflopspel då du fär träna mycket svåra situationer. Anpassa ditt spel till motståndet och försök tänka ut hur han tror att DU spelar.

 

Har en underbar chatsekvens från när jag spelade NL50 förrut och använde den här spelstilen. Fisken tänker verkligen så :D. (Jag är "gordie")

 

jwkemna: gordie, ur a f.. blfufer

jwkemna: he's extremely bluffing guys

jwkemna: thats how he gets his money

jwkemna: dont buy it

jwkemna: just overbluff

jwkemna: seen him play loads of times

jwkemna: ppl just scared by his extreme bets on just 1 pair

jwkemna: see?

jwkemna: 4 dollar on nothing

Solchus: :P

Solchus: he is a loser

jwkemna: i overbluffed him 2 mins ago with nothing myself

 

 

Bra litteratur att läsa om man känner sig osäker på sina kunskaper om basic NLHE är Doyle Brunson's "Super Systems 2". NLHE-delen om "Power Poker" där är gudomlig för spel på dessa nivåer.

 

 

Nu skriver jag inte detta riktat mot bara dig dr_kvist. Utan till alla här som spelar lowstakes NLHE. Om folk tycker att det är bra eller inte är upp till dom. Jag har i alla fall spelat 18000 händer på NL50 den här månaden och hållt 17.64bb/100. Så helt ute och cyklar är jag nog inte. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon, du kommer bara att få syn om fi har kläver A eller kanske K.

 

Tror dock att det är kanska stor risk han har detta :roll:

 

För övrigt tycker jag det är utmarkt att bluffa på NL50 tycker de flesta spelarana är väldigt tajta och rädda för action, en re-raise och en potsizebet (eller all-in) gör susen. Se gärna till att ha några outs så du kan suckout om du får syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon, du kommer bara att få syn om fi har kläver A eller kanske K.

 

Tror dock att det är kanska stor risk han har detta :roll:

 

För övrigt tycker jag det är utmarkt att bluffa på NL50 tycker de flesta spelarana är väldigt tajta och rädda för action, en re-raise och en potsizebet (eller all-in) gör susen. Se gärna till att ha några outs så du kan suckout om du får syn.

Tilta mig inte.

 

Vad tjänar man på att bluffa en massa på NL50?

Behöver man bluffa på NL50?

Blir spelet mycket roligare om man får bluffa lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon, du kommer bara att få syn om fi har kläver A eller kanske K.

 

Tror dock att det är kanska stor risk han har detta :roll:

 

För övrigt tycker jag det är utmarkt att bluffa på NL50 tycker de flesta spelarana är väldigt tajta och rädda för action, en re-raise och en potsizebet (eller all-in) gör susen. Se gärna till att ha några outs så du kan suckout om du får syn.

 

 

lol nej det är inget bra läge att bluffa.

Det finns två skäl.

För det första så ligger det för mycket i potten och höjningen på river är för lite för att "skrämma" iväg FI.

För det andra så är min åsikt att dom är väldigt synglada på den här nivån.

 

Ps. Det är inte ev+ att göra sånna här moves i microlimit cg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag är trött och seg orkar jag inte stjäla, bluffa och köra CB osv.

Bettar bara starka händer och träffar så gör det tyvärr oftast att man får en supertajt lättläst image som sällan ger några större potter att tala om man nu skulle ha tur att få en fin träff.

Spela aldrig när du är trött. Du kommer inte att vinna i längden på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...