Gå till innehåll

NL200 - Försiktigt spelad QQ, hur fel ute är jag?


Recommended Posts

Har inga stats på killen och ganska nyligen satt mig på bordet. Han har inte utmärkt sig på något vis som jag märkt. Jag tar en väldigt skum linje här men hur illa är det? Har haft svårigheter med spelet det senaste och denna hand blev som den blev kommentera allt!!!

Prima Network No-Limit Hold'em, $2.00 BB (10 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com

 

SB ($117.00)

Hero ($149.15)

UTG ($205.25)

UTG+1 ($28.00)

UTG+2 ($190.00)

MP1 ($212.80)

MP2 ($46.00)

MP3 ($223.50)

CO ($118.00)

Button ($15.00)

 

Preflop: Hero is BB with Qh, Qd. CO posts a blind of $2.00.

1 fold, UTG+1 calls $2, 1 fold, MP1 calls $2, 2 folds, CO (poster) checks, 1 fold, SB completes, Hero bets $12, UTG+1 folds, MP1 calls $8, CO folds, SB folds.

 

Flop: ($28) 3d, 3c, 6s (2 players)

Hero bets $12, MP1 calls $12.

 

Turn: ($52) 6h (2 players)

Hero bets $12, MP1 calls $12.

 

River: ($76) 9c (2 players)

Hero bets $12, MP1 raises to $24.

 

Final Pot: $112

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag isådanafall pushar river är jag inte slagen 9/10 då? känns som att ingen skulle syna dom betten hela vägen väl?

Folk synar oftare än vad man kanske tänker sig:-) Visst, då och då slowar han säkerligen en kåk men något att tänka på åtminstone tills du tar klivet upp på högre nivåer är att ifall din värdetbet-range på river är viktad åt väldigt starka händer så kommer du av duktiga spelare få dina bluffar nersynade alldeles för ofta. Och ju vidare värdebet-HD du har, desto jobbigare kommer det bli för dina motståndare.

 

För just den här handen, ifall motståndaren tror att du enbart kommer värdebetta en kåk på river kommer han garanterat att kolla upp dig med alla överpar eftersom det givet preflopspelet är så pass otroligt att du skulle sitta med 3x eller 6x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker om check på turn/värdebet river. Att beta hela vägen (med rimliga betar) känns tunt. Betsizingen nu är ju helt galen.

 

Flopbettet är för vegt. Potta ut den, fi tar syn med alla sexorna och pps från 22 och uppåt ändå.

 

Jag checkar turn. Vad vill man ha syn av på en dubbelparad bräda? Om han synar har han klonkat in kåken alltför ofta för att spela ska vara värt att göra.

Check turn, call riv... Mer värde än så ser jag inte hur man får i en pott som denna.

 

Miniraisen på rivern tror jag inte Fi gör med A hög dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo den är helt galen. Men jag har svårt för liknande händer för jag får aldrig syn av sämre när jag betar hårdare så därför valde jag denna linje här fast jag vet att den var galen. Vet inte hur jag ska spela dessa optimalt. Har en tendens att få rund fold om ingen träffat trissen eller tvåparet.

 

Känner mig allmänt lost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo den är helt galen. Men jag har svårt för liknande händer för jag får aldrig syn av sämre när jag betar hårdare så därför valde jag denna linje här fast jag vet att den var galen. Vet inte hur jag ska spela dessa optimalt. Har en tendens att få rund fold om ingen träffat trissen eller tvåparet.

 

Känner mig allmänt lost.

 

Helt klart skönare att få en fold än syn av en hand som drar ut dig? Om man nu antar att FI synar med 6:an, oavsett om du bettar 8 bbs eller 12 så är det helt klart att föredra att betta 12. Då vet man att man gjort det man kan för att få maximalt värde och samtidigt ge Fi minimalt värde för sin hand. Om han sen drar ut är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gjorde han riverminiraisen mycket tommare än A hög för han hade 82o men jag tog bara denna handen som exempel.

Hatar att spela överpar. Nu blev brädan i denna handen lite farlig men annars så känns det som att alla händer skriker överpar då jag bara får syn av bättre händer. jaja vi får väl se. får posta en hand som bättre visar vad jag menar imorgon hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...