Gå till innehåll

NL200 AJ i knivig sits


Recommended Posts

Har amerikanskt tangentbord sa blir inga svenska bokstaver men hoppas ni har fantasi nog att lista ut ordval.

 

mendieta00 ar en tajt agg regular som inte gjort nagra fancy moves, ganska abc dvs. Har dessutom sett han checka missade floppar som prelopraiser ur pos. Itacus har jag ingen read pa men brukar inte ge folk som sitter utan fullt inkop mycket respekt alls. Ser dem som actionkata tomtar utan br management. Sjalv spelar jag ganska LAGG och betar typ aldrig ut om jag inte varit preflopraiser, checkraisar alla traffar och manga drag och ibland tom om det luktar svaghet.

 

om inte shortstacken bettat ut hade det varit en given checkraise, men nu blir det lite knivigt pga hans tomtebet. Vid syn hur spelar jag turn om shortstacken foldat och far en till tung bet pa mig? Battre att raisa och folda vid omslag?

 

 

Game # 607917268 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Dundee"

Game ended 2007-07-18 05:33:25 GMT+01:00

 

Players:

Itacus01 (EUR 103,35 in seat 1)

mendieta00 (EUR 231,00 in seat 3)

Hero (EUR 201,00 in seat 5)

mimi555 (EUR 189,45 in seat 6)

 

Dealer: mendieta00

Small Blind: Hero (1,00)

Big Blind: mimi555 (2,00)

 

Hero was dealt: Jc - Ah

 

Itacus01 Call (2,00)

mendieta00 Raise (7,25)

Hero Call (6,25)

mimi555 Call (5,25)

Itacus01 Call (5,25)

 

Flop Jh - 2d - 4c

 

turungen Check

mimi555 Check

Itacus01 Bet (10,00)

mendieta00 Raise (37,00)

Hero ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog ha re-raisat till kanske 80. Han kan sitta på K-J eller Q-J. Knappast troligt att han satsar med 10-10 eller 9-9 här med alla kvar i potten? Får jag syn eller re-raise mot mig så möter jag nog garanterat AA, KK, QQ eller JJ, så då är det bara att lägga.

 

Edit: vad betyder väll? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite OT men finns det inte en tanke i att leda floppen. En checkraise riskerar ju att jaga bort händer (KJ, QJ) som du slår och samtidigt bara få syn av bättre händer. Tycker att stora delar av problemen i denna hand kommer av att du checkar floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som jag gjorde ratt spel iaf, satte han pa JJ QQ KK AA.

 

 

Players:

Itacus01 (EUR 103,35 in seat 1)

mendieta00 (EUR 231,00 in seat 3)

Hero (EUR 201,00 in seat 5)

mimi555 (EUR 189,45 in seat 6)

 

Dealer: mendieta00

Small Blind: turungen (1,00)

Big Blind: mimi555 (2,00)

 

Hero was dealt: Jc - Ah

 

Itacus01 Call (2,00)

mendieta00 Raise (7,25)

Hero Call (6,25)

mimi555 Call (5,25)

Itacus01 Call (5,25)

 

Flop Jh - 2d - 4c

 

Hero Check

mimi555 Check

Itacus01 Bet (10,00)

mendieta00 Raise (37,00)

Hero Raise (64,00)

mimi555 Fold

Itacus01 Fold

mendieta00 All-In (186,75)

Hero Fold

mendieta00 Payback (159,75)

 

mendieta00 didn't show hand

 

mendieta00 wins: EUR 165,00

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna inte på de råd du har fått hittils. Att trebetta där och sedan vika för omslag är kanske det absolut sämsta alternativet.

 

Vad menar du egentligen?

Att trebet-vik skulle kunna vara det absolut sämsta spelet men att du inte har en aning, eller att du faktiskt tycker att det är det sämsta spelet. Vad är din åsikt i frågan.

No offense, jag bara undrar för jag tycker du formulerar dig lite difust, så ta inte illa upp.

 

EDIT:

Själv är jag inte alls så förtjust i 3-bet och sen vik mot två FI och med en så dålig hand som AJ även om det är TPTK vi träffat. Skulle nog kunna tänka mig att vika rakt av om man har stats på FI som solid och stabil spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara folda? Med risk för att låta som Sklansky så måste Mendieta faktiskt oroa sig lite, inte bara för killen som donk-bettade ut, men också för er som sitter bakom. Det är en flervägspott på en torr bräda och han visar ingen rädsla alls. Lägg till att han var den som slog upp pre också så förväntar jag mig minst ett överpar från hans sida i detta läge. Men så är jag väl vek också :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phew, ursäkta om jag uttryckte mig oklart men jag tycker att 3-bet-vik är det sämsta alternativet. Det verkar inte som att folk förstår att vi kan göra detta spel med ANY TWO och få exakt samma info eller vad de nu är ute efter. Att vi är OOP med en marginell hand mot bet>Raise gör att vi måste folda denna flopp imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...